فواید زرد چوبه برای زیبایی پوست

فواید زرد چوبه برای زیبایی پوست

زرد چوبه یکی از مهمترین و پرمصرف ترین ادویه در هند و حتی کشور خودمان ایران می باشد. این ادویه نه تنها برای طعم و رنگ دادن به غذاها مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه  برای بیماریهای پوستی نیز از خواص درمانی برخوردار می باشد. اینجا به برخی از کاربرد های درمانی پوست برای داشتن پوستی بی عیب و نقص اشاره می کنیم:

 جوان کننده

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

زرد چوبه یک عامل لایه بردار بسیار عالی می باشد. و به شما برای مقابله با نشانه های پیری کمک می کند. شما می توانید با ترکیب آرد نخود و یا لپه ی خام (besan flour)  و زرد چوبه به نسبت مساوی و آب  یک ماسک عالی برای پوست تهیه کنید. حتی می توانید از شیر یا ماست به جای آب استفاده کنید. و آن را روی پوست به نسبت مساوی پخش کنید و اجازه دهید خشک شود و سپس با آب ولرم  بشویید و صورت خود را به شکل دایره ای ماساژ دهید.

ضد چروک

شما می توانید از ترکیب زرد چوبه با موادی که خاصیت ضد چروک دارند مثل شیر خام، آب گوجه فرنگی  و آرد برنج ماسک ضد چروک عالی تهیه کنید. اسید لاکتیک موجود در شیر به از بین بردن سلولهای مرده ی پوست کمک خواهد کرد، این ماسک را نیز تا زمانی که خشک شود اجازه دهید روی پوست باقی بماند.

ضدآکنه

برای آماده سازی یک اسکراب از زرد چوبه چند قطره آب و آب لیمو به آن اضافه کنید و خمیر به دست آمده را روی آکنه به مدت 15 دقیقه قرار دهید و به آرامی با آب بشوئید. بعلاوه می توانید از مخلوط زرد چوبه با چوب صندل  نیز برای مخلوط ضد آکنه استفاده کنید.

برای کنترل ترشحات چربی، مخلوط زرد چوبه، چوب صندل و آب پرتقال را به شکل خمیر آماده کنید و اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب ولرم بشوئید.

تسکین افتاب سوختگی

اگر پوست شما تصادفاً دچار آفتاب سوختگی شده است می توانید برای تسکین سریع از زرد چوبه استفاده کنید مخلوط زرد چوبه و ژل آلوئه ورا ، را روی محل سوختگی قرار دهید.

درمان ترک پاشنه ی پا

مخلوطی از روغن نارگیل/ روغن کرچک و زرد چوبه را روی ترک پاشنه قرار دهید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند بهتر است این کار را قبل از حمام انجام دهید.

 منبع:

thehealthsite

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments