عوارض مربوط به روش های مختلف رفع موهای زائد

عوارض مربوط به روش های مختلف رفع موهای زائد
عوارض مربوط به روش های مختلف رفع موهای زائد

خانم ها برای حذف موهای زائد خود و داشتن پوستی صاف از روش های مختلف استفاده می کنند. این روش ها عبارتند از: استفاده از نخ، وکس، موم و غیره. اما آیا تاکنون به خطرات و عوارض مربوط به این روش ها فکر کرده اید؟ در ادامه به پاسخ دادن به این سوال می پردازیم.

اصلاح موها با استفاده از تیغ یا ژیلت – احتمالا یکی از رایج ترین روش ها برای حذف موهای زائد اصلاح یا تراشیدن موهای زائد می باشد. این روش سریع، ارزان و آسان می باشد اما دارای خطرات و عوارضی نیز می باشد، از جمله خراشیدن پوست، موهای زیر پوستی و سوختگی ناشی از تیغ. اگر فراموش کنید که تیغ مربوط به دستگاه را تعویض کنید، لبه کند یا کثیف تیغ باعث تحریک یا عفونت می شود. به علاوه استفاده از تیغ ممکن است منجر به بروز فولیکولیت شود (فولیکولیت عفونتی است که در فولیکول مو توسط باکتری استافیلوکوک  و یا یک قارچ بروز می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

وکس

 میزان درد استفاده از وکس بستگی به محلی از بدن دارد که وکس را مورد استفاده قرار می دهید. این روش موها را از ریشه بیرون می کشد، به همین دلیل دردناک است. به علاوه وکس به پوست می چسبد و هنگام کشیدن آن سلول های پوستی نیز ممکن است برداشته شوند.

استفاده از وکس ممکن است منجر به تحریک و التهاب شود، به ویژه اگر به مواد شیمیایی موجود در وکس واکنش نشان دهید یا اگر وکس مورد استفاده خیلی داغ باشد خطر سوختگی پوست وجود دارد. اگر در هنگام کشیدن وکس، پوست محکم نگه داشته نشود، خطر کبودی وجود دارد. برخی افراد که دارای پوست های حساس هستند، پس از استفاده از وکس ممکن است دچار جوش ها و زخم های پوستی شوند. در استفاده از وکس احتمال رویش موهای زیر پوستی در زیر بغل و ناحیه بیکینی بیشتر است زیرا موهای این بخش ها کمی فر خورده هستند.

اگر در حال استفاده از رتین A، آکوتان و آنتی بیوتیک هستید، از استفاده از وکس اجتناب کنید. این داروها باعث نازک شدن پوست می شوند که آسیب های پوستی بیشتری را در زمان استفاده از وکس در پی خواهد داشت. اگر در حال استفاده از رنوا و آلفی هیدروکسی هستید، قبل از استفاده از وکس با پزشک خود مشورت کنید.

موم

 این روش نیز مشابه استفاده از وکس است، با این تفاوت که در وکس از هیچ نواری برای کشیدن وکس استفاده نمی شود بلکه پس از خشک شدن کامل وکس بر روی پوست عمل کندن مو انجام می شود. برخی استفاده از موم را ترجیح می دهند، زیرا موم به موها می چسبد و درد، التهاب و قرمزی کمتری در پی خواهد داشت. به علاوه موم از ترکیبات طبیعی ساخته شده، به همین دلیل به میزان کمتری پوست را تحریک کرده و راحت تر شسته می شود. اگر پوست به طور محکم نگه داشته نشود، ممکن است کبود شود. درست مانند استفاده از وکس، موم نیز ممکن است باعث درد و عفونت شود.

کرم های موبر

 اگر تمایلی به تحمل درد ناشی از وکس ندارید و نمی خواهید هر روز موهای زائد خود را اصلاح کنید، می توانید از کرم های موبر استفاده کنید که موها را در خود حل می کنند و به راحتی پاک می شود. مواد شیمیایی موجود در کرم های موبر ممکن است پوست را تحریک کرده و باعث سوختگی، قرمزی، التهاب، تاول، پوسته پوسته شدن و بثورات پوستی شوند، به ویژه اگر مدت طولانی روی پوست بمانند. در زمان استفاده از کرم های موبر دقت داشته باشید که طبق دستورالعمل از آن کرم استفاده کنید.

اصلاح با نخ

این روش بیشتر برای اصلاح صورت استفاده می شود و موهای زائد روی صورت با استفاده از نخ برداشته می شوند. این روش سریع انجام می شود و موها را از ریشه می کشد. در این روش بر خلاف استفاده از وکس یا کرم های موبر، پوست در معرض خطر سوختگی یا پوسته پوسته شدن نیست. به هرحال اصلاح با نخ نیز با درد همراه است و با قرمزی خفیف و التهاب همراه است، اما خیلی زود برطرف می شوند. در این روش هم احتمال رشد موهای زیر پوستی وجود دارد.

موکن های برقی

 این دستگاه ها نباید برای بعضی بخش های حساس، مانند صورت، مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از این دستگاه ها نیز با قرمزی و التهاب همراه است و موهای زیر پوستی نیز از دیگر عوارض می باشند. دستگاه های موکن گاهی مو را از روی پوست نصف می کنند و از ریشه بیرون نمی کشد. به همین دلیل ممکن است مجبور شوید برای جبران از روش های دیگری استفاده کنید که ممکن است باعث آسیب دیدن پوست شما شود.

لیزر

لیزر روشی برای از بین بردن دائم موهای زائد می باشد که از طریق گرما فولیکول های مو آسیب می بینند و رشد مو را متوقف می کند. از بین بردن موهای یک بخش از بدن چند جلسه طول می کشد و باعث تحریک پوست می شود. برخی افراد دچار تیرگی یا روشنایی پوست می شوند. به ندرت رخ می دهد که لیزر موهای زائد منجر به تاول زدن، زخم شدن و یا دییگر تغییرات در پوست شود. اما به هرحال این روش باعث کاهش دائم موهای زائد می شود.

منبع:

http://www.popsugar.com/fitness/Health-Risks-Hair-Removal-Methods-18441981

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

تهران اسکین ارائه دهنده ی بهترین خدمات در زمینه لیزر درمانی با نازلترین قیمت ها !!!

لیزر درمانی فرآیند حساسی است و باید در انتخاب کلینیک حسایت بالایی  داشته باشید.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین با تجربه و آموزش دیده استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

 برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

IMG_20150822_092826-e1440825385210

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments