عوارض لیزر موی زائد که پزشک به شما نمیگوید !

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بدن

از زمان‌های قدیم رعایت بهداشت فردی و نظافت برای انسان حائز اهمیت بوده و انسان علاقه شدیدی به رعایت بهداشت فردی و زیبایی داشته است. انسان به دو دلیل بهداشت و رعایت بهداشت را دوست دارد ،

  1. به دلیل زیبا بودن و جذب انسان های دیگر به خود
  2.  به دلیل دوری از هرگونه بیماری

کارهایی که انسان برای رعایت بهداشت و زیبا بودن انجام می داد عبارتند از؛

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. کوتاهی موی سر
  2. کوتاهی ناخن
  3. استحمام کردن
  4.  از همه مهمتر از بین بردن موهای زائد بدن خود

انسان در ابتدا راه های مختلفی را برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده کرده است، ابتدایی ترین کار سوزاندن موها و کار دوم بریدن موها به وسیله اشیائ تیز مانند سنگ یا چاقو.

انسان کم کم با پیشرفتی که درعلم صنعت کرد ابزار و روش حذف موهای زاید بدن را نیز تغییر داد.
درابتدا نسل بشر تیغ را برای تراشیدن مو از روی پوست اختراع کرد و با داشتن مشکلاتی که تیغ داشت دوباره بدنبال راهی جدید برای حذف موهای زاید بدنش گشت و توانست کرم‌های مو بر را بسازد و به دلیل داشتن مشکلاتی در این کرم ها مجددا انسان بفکر راهی اسان، سریع، و ارزان برای حذف موهای زاید بدن افتاد واین بار انسان با بکار گرفتن صنعت نوین و پیشرفته ی پزشکی توانست لیزر را برای براوردن این خواسته اش که از دیرباز داشت بکار گیرد .
لیزر جدید ترین علمی است که انسان در این رابطه تا کنون به کار گرفته است.
انسان با اختراع لیزر در عرصه ی حذف موهای زاید توانست تمام مشکلات روش های قبلی را حل کند.
در روش های قبلی فرد برای راحت شدن از شر موهای زاید بدن خود باید درد زیادی را تحمل میکرد حتی در روش های گذشته انتقال بیماریها خیلی راحت اتفاق می افتاد و در مواردی باعث مرگ و میر نیز می شد و یا حتی منجر به بریدن عمیق پوست می شد.
انسان در به کارگیری لیزر نه تنها توانست سرعت عمل و امنیت را بالا ببرد بلکه تکرار را نیز از بین برده، یعنی فردی که موهای زاید خود را لیزر میکند دیگر نیازی برای تکرار این کار ندارد و به دلیل اینکه در این روش مو مجددا رشت نمی کند و یک بار برای همیشه از شرموهای زائد خود رها شوید

استفاده از لیزر YAG
استفاده از لیزر YAG

لیزر چیست؟ و چگونه کار میکند؟
لیزر نوری ست تک رنگ و تک موج که از درون سری دستگاه (دسته ای که اپراتور در دست می گیرد و به پوست نزدیک میکند واز درون ان اشعه ی لیزر به روی پوست می تابد) بیرون امده و به پوست و مو های روی پوست میتابد .
این اشعه به موها برخورد کرده و موجب جذب شدن توسط رنگدانه های مو می شود و این عمل باعث بالا رفتن دمای مو و ریشه اش می شود، پس در نتیجه مو و ریشه ی مو به طور کامل از بین می رود.

ناگفته نماند که این اتفاق باعث بالا رفتن دمای موضوعی پوست می شود. برای پایین اوردن این دمای ایجاد شده سیستم خنک کننده ای در دستگاه تعبیه شده است وبه طور کامل دمای پوست را پایین می اورد تا فرد مورد درمان به هیچ عنوان احساس گرما ویا سوزش روی پوست خود نداشته باشد.

 

انواع لیزر موهای زائد
انواع لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موی زاید

می توان گفت که لیزر به هیچ عنوان عوارضی ندارد یعنی در مقایسه با روش های پیشین هیچ عوارضی ندارد.تنها و مختصر عوارضی که لیزر در بر دارد قرمز شدن موضعی پوست و یا نهایتا تاول هایی ریز به دلیل سوختگی در منطقه ی لیزر شده هستند، که این تاول ها و یا قرمز شدن پوست در عرض ۲۴ و یا ۸ ساعت از موقع بوجود امدن بطور کامل از بین می روند.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

مواردی که قبل وبعد از لیزر باید انجام داد

قبل از لیزر شدن باید با پزشک پوست در این رابطه مشورت کرد واگر پزشک تشخیص داد که شما باید از کرم بی حسی موضعی استفاده کنید حتما نام و نوع کرم و طریقه ی مصرف کرم را بطور کامل از پزشک بپرسید.قبل از جلسه ی اصلی لیزر حتما تست لیزر را بر روی پوست تان انجام دهید.تا مطمئن شوید که به اشعه ی لیزر آلرژی نداشته باشید و میزان درجه ی لیزر برای پوست شما مشخص شود. قبل از لیزر شدن موهای زاید منطقه ای که میخواهد لیزر شود را حتما با تیغ بزنید.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

موارد مهم و قابل توجه در مورد لیزر شدن

حتما تکرار میکنم حتما برای لیزر کردن به کلینیک هایی بروید که مجاز باشند
حتما برای لیزر کردن به کلینیکهایی بروید که در ان پزشک پوست و یا پزشک زیبایی حضور داشت باشد.
حتما قبل از لیزر کردن تست را انجام دهید.
در صورت مصرف کرم بی حسی موضعی نام و درصد ان را از پزشکان بپرسید.
حذف کامل موهای زاید با لیزر در یک جلسه امکان پذیر نمی باشد یعنی برای حذف کامل موهای زاید با لیزر نیاز به چند جلسه لیز میباشد که تعداد جلسات را پزشک مشخص می کند.

 

اگه هنوز لیزر موهای زائد رو امتحان نکردید برید سراغش پشیمون نمیشید……

 

منابع 

www.mayoclinic.org

www.webmd.com

www.healthclinic.com

 

 

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید