بهترین لیزر موهای زائد زیر بغل

آیا لیزر موهای زائد خطرات و عوارضی دارد؟

آیا لیزر موهای زائد خطرات و عوارضی دارد؟

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران
کلینیک لیزر موهای زائد در تهران

اگر از روش های قدیمی از بین بردن موهای زائد، مانند استفاده از ژیلت خسته شده اید، شاید به لیزر موهای زائد فکر کنید. در درمان لیزر موهای زائد که توسط پزشکان و متخصصین پوست و مو انجام می شود، فولیکول های مو از رشد مجدد متوقف می شود. در بسیاری از افراد، لیزر موهای زائد هیچ خطری ندارد. همچنین فرایند لیزر منجر به هیچ عوارض جانبی بلند مدتی نمی شود.

با این حال، اختلاف نظراتی بر سر عوارض لیزر موهای زائد وجود دارد. اگرچه پس از انجام لیزر موهای زائد، ممکن است یک سری عوارض جانبی موقت و جزئی رخ دهد، اما بروز سایر اثرات و عوارض، نادر است. از همه این ها گذشته، هر گونه ادعا در خصوص عوارض بلند مدت لیزر موهای زائد، بی پایه و اساس تلقی می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در ادامه آنچه لازم است در خصوص خطرات احتمالی و عوارض لیزر موهای زائد را بدانید، شرح داده ایم.

 

عوارض جزئی و شایع لیزر موهای زائد

در فرایند لیزر موهای زائد از دستگاه های لیزر کوچک با شدت گرمای زیاد استفاده می شود. ممکن است بلافاصله پس از فرایند لیزر موهای زائد، عوارض جانبی موقتی ایجاد شود. سوزش و تغییرات رنگدانه ای پوست از شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد می باشند.

 

سوزش و قرمزی پوست

سوزش و قرمزی پوست ناشی از لیزر
سوزش و قرمزی پوست

 

لیزر موهای زائد می تواند به طور موقت منجر به التهاب و سوزش پوست شود. همچنین ممکن است متوجه قرمزی و تورم خفیف در ناحیه درمان شوید. با این حال، این عوارض بسیار جزئی هستند. این عوارض را معمولا پس از انجام سایر روش های از بین بردن موهای زائد، مانند اپیلاسیون نیز شاهد هستید.

متخصص لیزر ممکن است پیش از شروع فرایند برای به حداقل رساندن این اثرات از کرم بی حسی موضعی استفاده نماید.

به طور کلی، سوزش پوست باید در عرض چند ساعت پس از درمان از بین برود. برای کاهش درد و تورم ناشی از لیزر موهای زائد نیز می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید. در صورتی که علائم قید شده بیش از حد باشد یا ادامه پیدا کند و وخیم شود، باید حتما با پزشک تان مشورت کنید.

 

تغییرات رنگدانه ای پوست

تغییرات رنگدانه ای پوست ناشی از لیزر
تغییرات رنگدانه ای پوست

 

پس از لیزر موهای زائد ممکن است پوست تان کمی تیره تر یا روشن تر شود. اگر پوست روشنی دارید، احتمال ایجاد لک های تیره روی پوست تان پس از لیزر زیاد است. درست خلاف این موضوع در افراد دارای پوست تیره نیز صدق می کند و روی پوست شان ممکن است لک های روشن ایجاد شود.  با این حال، این عوارض نیز همانند قرمزی و سوزش پوست، موقتی بوده و معمولا منجر به نگرانی نمی شوند.

 

عوارض جانبی حاد و نادر لیزر موهای زائد

در موارد نادر، لیزر موهای زائد ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی حاد گردد. در صورت استفاده از لیزرهای خانگی، یا انجام فرایند لیزر توسط یک فرد غیر متخصص احتمال بروز این عوارض و خطرات افزایش می یابد.

عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • افزایش بیش از حد رشد مو در ناحیه تحت درمان
  • ایجاد تغییرات کلی در بافت پوست (در صورتی که به تازگی پوست خود را برنزه کرده باشید، این احتمال افزایش می یابد)
  • ایجاد اسکار
  • تاول و پینه بستن پوست (احتمال بروز این عارضه به دلیل قرارگیری در معرض نور خورشید بلافاصله پس از فرایند لیزر افزایش می یابد)

در خصوص بروز این عوارض باید با پزشکتان مشورت کنید. اگر چه بروز این عوارض بسیار نادر است، اما آگاهی داشتن در خصوص آن ها اهمیت دارد. چنانچه پس از لیزر موهای زائد، متوجه هر یک از علائم فوق شدید، فورا به پزشک تان مراجعه کنید.

 

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری خطرناک است؟

عوارض لیزر موهای زائد در دوران بارداری
لیزر موهای زائد در دوران بارداری

 

انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری توصیه نمی شود. این امر در وهله اول به این خاطر است که هیچ مطالعات انسانی در خصوص ایمنی لیزر موهای زائد در دوران بارداری انجام نشده است.

ممکن است به دلیل رشد بیش از حد موهای زائد خود در دوران بارداری، به لیزر موهای زائد علاقه مند شده باشید. نواحی رایج بدن که در دوران بارداری ممکن است دچار رشد بیش از حد موی زائد شوند، شامل پستان ها و شکم است. با این حال، در اغلب موارد این موهای زائد خود به خود از بین می روند. بنابراین بهتر است صبور باشید تا بارداری به اتمام برسد، زیرا ممکن است به درمان های پزشکی نیاز نداشته باشید. اگر باردارید و در فکر لیزر موهای زائد خود هستید، توصیه می شود تا بعد از زایمان دست نگه دارید.

 

آیا لیزر موهای زائد منجر به سرطان می شود؟

رابطه لیزر موهای زائد و سرطان
لیزر موهای زائد و سرطان

 

این موضوع که لیزر موهای زائد منجر به سرطان می شود، افسانه ای بیش نیست. در واقع، بر اساس یافته های بنیاد مراقبت از پوست (Skin Care Foundation)، گاهی اوقات از لیزر جهت درمان انواع خاصی از ضایعات پیش سرطانی نیز استفاده می شود.

لیزر های مختلف جهت درمان آسیب های ناشی از نور خورشید و چین و چروک به کار برده می شوند. از لیزر جهت رفع موهای زائد یا سایر درمان های پوستی با حداقل میزان تابش استفاده می شود.  علاوه بر این، این میزان حداقل تابش، تنها سطح پوست را تحریک می کند. بنابراین، به جرات می توان گفت در لیزر موهای زائد هیچ گونه خطر ابتلا به سرطانی وجود ندارد.

 

آیا لیزر موهای زائد منجر به ناباروری می گردد؟

 

این هم یک باور غلط است که لیزر موهای زائد منجر به ناباروری می شود. در لیزر موهای زائد، تنها سطح پوست تحت تاثیر قرار می گیرد و تابش ناچیز لیزر به هیچ وجه نمی تواند به سایر اعضای بدن نفوذ پیدا کند.

 

کلام آخر

به طور کلی، لیزر موهای زائد، بی خطر ترین و موثر ترین روش محسوب می شود. به عنوان یک اقدام احتیاطی، نباید از لیزر موهای زائد در اطراف چشم یا در دوران بارداری استفاده نمایید. و در صورت بروز هریک از عوارض نادر، فورا به پزشک مراجعه کنید.

همچنین، لازم به ذکر است که در لیزر موهای زائد هیچ تضمینی برای دائمی بودن آن وجود ندارد و ممکن است به درمان های بعدی نیز نیاز داشته باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:
[button color=”red” size=”small” link=”https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/laser-hair-removal-side-effects#laser-hair-removal-andinfertility6″ ]لینک مرجع[/button]

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید