عوارض لیزر درمانی

عوارض لیزر درمانی

رشد موهای زائد در بخش های مختلف بدن همیشه مشکل بسیاری از خانم ها و آقایان بوده است. بسیاری از ما وقت و هزینه زیادی را صرف می کنیم موهای زائد دست ها، پاها و بخش های مختلف بدن را از بین ببریم. روش های سنتی حذف موهای زائد مانند اصلاح کردن با تیغ، استفاده از وکس، کرم های موبر و الکترولیز وقت گیر، دردناک و گران هستند.

لیزر درمانی در چند سال اخیر به عنوان یک فرایند آرایشی مورد استفاده قرار گرفته و دارای محبوبیت بالایی است. این روش برای بخش های مختلف بدن مانند صورت، چانه، دست ها و بقیه بخش های بدن مفید است و توسط متخصصین پوست و یا تکنیسین های اموزش دیده و با تجربه انجام می شود و می تواند به طور موثر موهای زائد را به شکل دائمی و با کمترین خطر کاهش دهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر درمانی به راحتی موهای زائد را ناپدید می کند، اما دقت داشته باشید این روش موثر اگر توسط تکنیسین غیرحرفه ای و کم تجربه انجام شود، ممکن است منجر به بروز مشکلات جدی شود. لیزر درمانی اگر توسط فرد نابلد انجام شود ممکن است منجر به سوختگی های جدی پوست و زخم های دائمی شود. بنابراین قبل از مراجعه به کلینیک بهتر است در مورد کلینیک مورد نظر خود تحقیقات کافی انجام دهید، در رابطه با تجهیزات و تجربه تکنیسین این کلینیک اطلاعات کافی به دست آورید و مزایا و معایب آن را بررسی کنید.

ادامه این مقاله را مطالعه کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

فرایند لیزردرمانی چگونه انجام می شود؟

لیزر درمانی به وسیله دستگاهی انجام می شود که انرژی گرمایی انتشار می دهد، این گرما به ریشه مو نفوذ کرده و فولیکول مو ا از بین می برد. این فولیکول آسیب دیده برای مدت خیلی طولانی و گاهی هرگز قادر به تولید مو نخواهد بود.

این روش درمانی بی خطر است و به سطح پوست آسیبی نمی رسد و بر روی موهای تیره و پوست روشن تاثیر بهتری می گذارد. موهای خاکستری، سفید، قهوه ای روشن یا بلوند و موهای قرمز و شرابی تحت تاثیر لیزر قرار نمی گیرند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب چند جلسه لازم خواهد بود.

پوست تحت تاثیر لیزر قرار نمی گیرد، زیرا پوست خیلی سریعتر از فولیکول های مو خنک می شود. پس از اتمام درمان استفاده از کرم یا ژل مخصوص باعث می شود التهاب پوست کاهش پیدا کند.

رفع موهای زائد صورت و زیر بغل معمولا ظرف 15 دقیقه کامل می شود. بعضی قسمت های بدن بسته به مساحت آن بخش، ممکن است 45 دقیقه تا 1 ساعت طول بکشد.

عوارض لیزر درمانی

برخی عوارض لیزر درمانی عبارتند از:

  • استفاده از لیزر ممکن است باعث تجمع رنگدانه ها یا از بین رفتن رنگدانه ها شود. در حالت تجمع رنگدانه ها پوست تیره می شود. لیزر تولید ملانین را تحریک کرده و حالتی مانند برنزه کردن پوست در آفتاب بروز می کند.
  • از بین رفتن رنگدانه ها نیز باعث روشن تر شدن پوست می شود که ممکن است پس از لیزر درمانی رخ دهد. جذب نور لیزر ممکن است مانع تولید ملانین شده و منجر به از بین رفتن رنگدانه ها می شود.
  • یکی دیگر از عوارض لیزر آسیب دیدن چشم هاست، بنابراین لازم است در زمان انجام فرایند از چشم های خود محافظت کنید.

  • خارش یک عارضه طبیعی است که ممکن است در طول درمان و پس از ان رخ دهد.
  • پوست ممکن است تا چند روز پس از درمان قرمز و ملتهب باشد که خود به خود برطرف می شود.
  • درد، خارش و بی حسی در اطراف منطقه درمان شده یکی از شایع ترین عوارض لیزر درمانی است که این عارضه نیز کاملا طبیعی است.
  • لیزر ممکن است باعث پوسته پوسته شدن و تشکیل لایه در اطراف منطقه تحت درمان شود. در پوست های حساس کبودی خفیف نیز مشاهده می شود. این عوارض در چند روز اول درمان بروز کرده و در مدت کوتاهی از بین می روند.
  • یکی از عوارض نادر لیزر بنفش شدن پوست در بخش های برنزه شده است.
  • یکی دیگر از عوارض عفونت است. بسیار مهم است بخش درمان شده را تمیز نگه دارید.

کلینیک لیزر درمانی در یزد زیر نظر دکتر سعید ثوابی ، یکی از بهترین مراکز لیزر درمانی محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد کلینیک لیزر درمانی در یزد اینجا کلیک کنید.

[button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.stylecraze.com/articles/side-effects-of-laser-hair-removal-treatment-that-you-should-definitely-know/#gref” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید