عوارض جانبی لیزر موهای زائد

عوارض جانبی لیزر موهای زائد
عوارض جانبی لیزر موهای زائد

گرچه لیزر موهای زائد کاملا بی خطر است، اما در عین حال خطرات و عوارضی نیز همراه انجام این فرایند وجود دارد. شناخت عوارض و خطرات احتمالی لیزر می تواند به افراد در تصمیم گیری کمک کند.

عوارض جانبی کوتاه مدت مربوط به لیزرعبارتند از التهاب و قرمزی پوست که معولا طی چند روز به خودی خود برطرف می شوند. در موارد خیلی معدود اگر فرایند لیزر درمانی به شکل نادرست و توسط متخصص کم تجربه انجام شود، باعث سوختگی و تغییر در رنگ پوست می شود. بنابراین در زمان مشاوره برای لیزر درمانی حتما در مورد تخصص و تجربه پزشک خود اطمینان حاصل کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عوارض جانبی لیزر موهای زائد: سوختگی

سوختگی یکی از رایج ترین خطرات و عوارض ناشی از لیزر درمانی است که در صورتی رخ می دهد که گرمای لیزر توسط پوست و نه فولیکول مو، جذب شود. بنابراین بسیار مهم است که مناسب بودن نوع پوست شما برای انجام فرایند لیزر درمانی تایید شود تا خطر سوختگی و دیگر عوارض احتمالی به حداقل برسند.

گرچه سوختگی به ندرت رخ می دهد، اما در صورت اتفاق افتادن نیز، این مشکل بیشتر برای پوستان تیره رخ می دهد، زیرا پوست دارای رنگدانه های تیره تر لیزر را راحت تر جذب می کند. به علاوه اکثر سوختگی های ناشی از لیزر خفیف بوده اند و تعداد سوختگی های شدید کمتر بوده است.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد: تغییر در رنگ پوست

تغییر رنگ پوست نیز یکی دیگر از عوارض بدون درد لیزر است. تغییر رنگ پوست به دو شکل تجمع رنگدانه ها یا hyperpigmentation و روشن تر شدن پوست یا hypopigmentation بروز می کند. لیزر ممکن است باعث تحریک در تولید رنگدانه شود و در نتیجه تجمع رنگدانه ها رخ دهد و پوست تیره تر شود. از طرف دیگر گاهی جذب لیزر باعث می شود تولید رنگدانه متوقف شود که این امر نیز منجر به روشن تر شدن پوست می شود.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

همیشه بهترین مرکز لیزر درمانی را انتخاب کنید. ما سعی می کنیم در انتخاب بهترین ها به شما کمک کنیم.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین با تجربه و آموزش دیده در استفاده می شود. به علاوه کلینیک معرفی شده مجهز به جدیدترین تکنولوژی لیزر می باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments