عوارض جانبی لیزر برای پوست

عوارض جانبی لیزر برای پوست شمالیزر  زیبایی از جمله  روش های تهاجمی برای درمان برخی از اختلالات پوستی می باشد. این روش درمانی با عوارضی نیز همراه می باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

 

درد

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

درد شاید جزء بزرگترین عوارض لیزر پوست نمی باشد اما برخی از افراد آن را در طول لیزر و گاهاً بعد از آن تجربه می کنند. شدت درد به نوع لیزر، نوع آسیب پوستی که درمان می شود، و آستانه تحمل فرد بستگی دارد. بی حس کننده های موضعی معمولاً قبل از شروع لیزر بر روی پوست استفاده می شوند. حتی در موارد ممکن است پزشکان بعد از لیزر داروهای ضد درد تجویز کنند.

خارش، تورم، قرمزی
قرمزی – erythema یکی از شایعترین عوارض در طول و بعد از لیزر می باشد. اگر از لیزرهای تهاجمی استفاده شده باشد قرمزی درست بعد از عمل مشاهده می شود. چراکه این جراحی یک لایه از پوست را تخریب می کند و زمان می برد تا سلولهای پوستی جدید تشکیل شود.

 

حساس شدن پوست به نور خورشید
از آنجا که پوست بعد از لیزر تخریب می شود، به شدت نسبت به اشعه خورشید حساس می شود و به راحتی ممکن است آسیب ببیند، بنابراین اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب، استفاده از چتر یا کلاه و ضد آفتاب را به هیچ وجه فراموش نکنید.

 

تغییر رنگ پوست
جراحی لیزر در رنگ پوست های سفید و سیاه متفاوت عمل میکند در پوستهایی روشن  این نوع  جراحی بهتر نتیجه می دهد. هیپرپیگمنتاسیون و هیپوپیگمنتاسیون (hyperpigmentation and hypopigmentation) در هر دو تون پوست شایع می باشد. آسیایی ها بیشتر مستعد ابتلا به هیپر پیگمانتاسیون می باشند. لیزر لک های قهوه ای در برخی موارد لک ها را قبل از بهتر شدن تیره تر می کنند.

دیگر عوارض جانبی لیزر شامل:
-کبودی
-عفونت
-تاول
اسکار ( اگر فردی هستید که پوست شما مستعد زخم شدن سریع و یا ابتلا به کلوئید می باشد، باید بدانید که شاید لیزر راه مناسبی برای درمان اختلال پوستی شما نمی باشد).
جوش
-پوسته پوسته شدن

 

منبع:

skinacea

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments