عمل انحراف بینی

عمل انحراف بینی | در مورد سپتوپلاستی چه می دانید؟

عمل انحراف بینی

عمل انحراف بینی یا سپتوپلاستی، یک عمل جراحی برای صاف کردن استخوان و غضروف بینی است. تیغه بینی دیواره هایی هستند که حفره های تنفسی بینی را از هم جدا کرده و به چپ و راست تقسیم می کنند. زمانی که این دیواره یا سپتوم کج باشد فرد به عارضه ای به نام انحراف سپتوم یا به عبارت مصطلح ترانحراف بینی دچار است. انحراف بینی می تواند فرآیند تنفس از طریق بینی را سخت تر کند و همچنین می تواند خطر عفونت سینوس را بالا ببرد؛ چراکه در این عارضه تخلیه مایعات از بینی کم می شود.

عمل انحراف بینی

در روند سپتوپلاستی دیواره یا تیغه داخل بینی شما از نو شکل داده می شود تا دقیقا در وسط بینی قرار بگیرد. این کار ممکن است پزشک را ملزم کند تا بخش هایی از دیواره سپتوم را بردارد تا بعدا دوباره آنها را در جاهای جدید شکل داده شده جای گذاری نماید.
بعد از انجام عمل انحراف بینی فرآیند تنفس برای شما آسانتر می شود. برای اینکه بفهمید سپتوپلاستی چه مزیت هایی برای شخص شما می تواند داشته باشد باید با خود پزشک جراح مشورت کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علت عمل انحراف بینی

انحراف تیغه بینی اصلی ترین علت انجام عمل انحراف بینی یا سپتوپلاستی است.
کج بودن تیغه بینی اتفاق رایجی است. اما زمانی که شدید باشد انحراف تیغه بینی می تواند یکی از حفره های تنفسی بینی را مسدود کرده و جریان هوای ورودی را عملا به نصف برساند. نفس کشیدن تنها از طریق یکی از حفره های بینی می تواند کل فرآیند نفس کشیدن را با اختلال مواجه کند. اتفاقی که ممکن است عواقب خطرناکی برای شما در بر داشته باشد.
سپتوپلاستی از طریق جراحی و برش، تغییر مکان یا جایگزین کردن غضروف و استخوان تیغه بینی، انحراف آن را درمان می کند.
چنانچه علائم و نشانه های انحراف بینی از قبیل دشواری تنفس از طریق بینی را تجربه می کنید،علائمی که بر کیفیت زندگی شما تاثیر منفی می گذارند، بهتر است گزینه عمل انحراف بینی را در نظر داشته باشد.

عمل انحراف بینی

خطرات عمل انحراف بینی

همانطور که در مورد هر عمل جراحی دیگری هم صادق است، عمل انحراف بینی هم خطرات خاص خودش را دارد. خطراتی از قبیل خونریزی، عفونت و واکنش شدید به مواد بیهوش کننده. اما دیگر خطراتی که ممکن است خاص عمل انحراف بینی باشند عبارتند از:
• ادامه پیدا کردن علائم بعد از عمل مانند انسداد بینی
• خونریزی بیش از حد
• تغییر در شکل ظاهری بینی
• به وجود آمدن سوراخ در تیغه بینی
• کاهش حس بویایی
• لخته شدن خون در بخشی از بینی که فرآیند تخلیه مایعات از آنجا صورت می گیرد
• بی حسی موقتی لثه بالا، دندان یا بینی
ممکن است برای درمان برخی از این پیامد های بعد از عمل لازم شود تا جراحی های اضافی دیگری هم انجام دهید. همچنین چنانچه نتیجه عمل انحراف بینی نظر شما را جلب نکرد نیز می توانید دوباره عمل را انجام دهید. در مورد خطرات خاص این عمل پیش از انجام آن با پزشک مشورت کنید.

آماده شدن برای سپتوپلاستی

پیش از برنامه ریزی برای زمان انجام عمل اول باید با جراح ملاقات داشته باشید و در مورد مزیت ها و خطرات این جراحی با او مشورت کنید.این جلسات مشاوره اولیه عموما شامل موارد زیر می شوند:
• سابقه پزشکی شما. پزشک از شما درمورد بیماری هایی که دارید یا داشته اید، همچنین در مورد داروها و مکمل هایی که در حال حاضر مصرف می کنید سوال خواهد پرسید.
• معاینه فیزیکی. پزشک شما را معاینه می کند و آزمایش های مرتبطی انجام می دهد. سپس پوست و داخل و بیرون بینی شما را هم مورد بررسی و معاینه قرار می دهد.

عمل انحراف بینی

• عکس ها. یکی از همکاران پزشک در مجموعه از بینی شما از زوایای مختلف عکسبرداری می کند. پزشک می تواند در جلسات مشاوره پیش از عمل با استناد به این عکس ها با شما صحبت کند و همچنین در روند عمل از آنها به عنوان مرجع استفاده نماید.
• گفتگو در مورد انتظارات شما. شما و پزشک باید در مورد انتظاراتی که درمورد عمل دارید با هم گفتگو کنید. او سپس درمورد تاثیراتی که عمل انحراف بینی می تواند بگذارد و نتایج احتمالی به شما توضیح می دهد.

رعایت رژیم دارویی برای عمل انحراف بینی

مدتی پیش از شروع عمل از مصرف داروهایی که آسپرین یا ایبوپروفن دارند خودداری نمایید. این داروها ممکن است باعث افزایش خونریزی شوند. سعی کنید تنها از داروهایی استفاده کنید که پزشک جراح برایتان تجویز کرده است.

پیشگیری های دیگر

اگر سیگار می کشید، آن را قبل از عمل حتما متوقف کنید. حداقل برای دو هفته. سیگار کشیدن احتمال بروز خطرات در روند جراحی را بالا می برد. همچنین روند بهبود و ریکاوری را کند می کند.

انتظاراتی که می توانید از عمل انحراف بینی داشته باشید

سپتوپلاستی تیغه جداکننده داخل بینی را از طریق برش دادن ، جا به جا کردن و جایگزین کردن غضروف یا استخوان تقویت می کند. جراح بعد از عمل داخل بینی را بخیه می کند. گاهی اوقات بخیه زدن بین سوراخ های بینی ضروی است.
چنانچه استخوان های بینی کج باشند و تیغه بینی را به یک سمت فشار دهند ممکن است جراح مجبور شود تا برش هایی روی استخوان بینی بزند تا تیغه را جا به جا کند.

عمل انحراف بینی

نتیحه عمل انحراف بینی

سه تا شش ماه بعد از جراحی، بافت های بینی تقریبا ثابت می شوند. اما همچنان احتمال دارد که در طول زمان غضروف و بافت های بینی کم کم جا به جا شده و تغییر شکل بدهند. ممکن است حتی تا یکسال بعد از عمل هنوز هم تغییراتی روی بینی ایجاد شوند.
بیشتر افرادی که سپتوپلاستی را انجام می دهند از نتایجش راضی هستند و این عمل می تواند علائمی مانند دشواری تنفس که ناشی از انحراف تیغه بینی است را درمان کند. سطح موفقیت درمانی که می توانید از سپتوپلاستی انتظار داشته باشید از فرد به فرد متفاوت است.

بهترین جراح بینی در تهران

مرکز برکه افتخار دارد تا با در اختیار داشتن کادری مجرب از پزشکان و متخصصان جراحی بینی، مرکزی ایده آل برای پیدا کردن بهترین جراح بینی در تهران باشد. علاوه بر کیفیت خدمات تخفیف ها و تعرفه های استثنایی این مرکز در منطقه قلهک، آن را به یکی از به صرفه ترین مراکز هم تبدیل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مرکز و همچنین گرفتن نوبت عمل به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

عمل انحراف بینی

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments