شش تصور نادرست در مورد جوش های پوستی

پاکسازی صورت

به عنوان یک جوان یا نوجوان، معمولا شما از همسن و سالان خود برای رفع جوش های صورت راهنمایی می گیرید. اما دیگر نیاز نیست که به این اطلاعات غلط توجه داشته باشید، بلکه بهتر است با علل واقعی و حقیقی بروز جوش های صورت و بهترین روش رفع آنها آشنا شوید.

در ابتدا باید خاطر نشان کرد که بهترین گزینه درمانی مقابل شما، مراجعه به یک متخصص پوست مجرب و عمل به توصیه های ایشان است تا سلامت و زیبایی پوست شما تضمین شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جوش جوانی و جوش بزرگسالی

  1. این طور گفته شده است که روش رفع آکنه بزرگسالان درست مشابه روش رفع جوش های غرور جوانی است.

حقیقت: توجه داشته باشید که بروز آکنه و جوش صورت به مشکلات هورمونی ارتباط پیدا می کند، حال چه مشا 16 سال سن داشته باشید و چه 61 سال. به خاطر داشته باشید تا شما استرس و اضطراب را کنار نگذارید، هیچ تغییری در شما ایجاد نخواهد شد.

درمان های دارویی و گیاهی که برای رفع آکنه بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد، روی هم رفته تقریبا مشابه روش های رفع آکنه نوجوانان است و تنها فرمول ساخت و شدت اثربخشی تفاوت میکند. برای مثال، بزرگسالان به جای ژل موضعی باید بیشتر از کرم های صورت حاوی مواد محافظ رطوبت صورت استفاده کنندف زیرا صورت آنها در سنین بالاتر حساس تر و نازک تر است.

علاوه بر مصرف داروهای همیشه آماده چون بنزویل پراکسید و اسلیسیک اسید، برخی از متخصصان پوست تاکید بر هورمون درمانی دارند، برای مثال مصرف قرص اسپیرونولاکتون، قرص ضد بارداری و برخی کرم های حاوی ترکیبات آنتی بیوتیک.

بروز جوش و ارتباط آن با لبنیات

  1. از قدیم می گویند که خوردن شکلات باعث بروز جوش صورت می شود.

حقیقت: توجه داشته باشید که هیچ غذایی سبب بروز آکنه نمی شود. جوش صورت معمولا یک اختلال موروثی و هورمونی است، با این وجودف لبنیات و مواد قندی سبب تحریک پوست و افزایش تولید انسولین در بدن می گردند که همین عامل منجر به تولید بیش از اندازه آندروژن یا هورمون مردی (استروئيد طبيعي يا ساختگي (عامل ميل جنسي در مرد) می شود. هورمون هایی هستند که موجب شکل گیری  و بروز برخی جوش های قرمز رنگ، بزرگ و کیست مانند در ناحیه دهان و فک می شوند.

بهترین راه، پرهیز از خوردن غذاهای پر نشاسته، قندی و مصرف مواد غذایی ارگانیک و لبنیات فاقد ترکیبات محرک هورمون هاست. مصرف سبزیجات و میوه جات فراوان حاوی اندک کربوهیدرات به کاهش التهاب صورت کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد که خوردن شکلات هیچ ارتباطی با بروز جوش صورت ندارد. اما برای اطمینان، شکلات تلخ با درصد شکر پایین استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب و تاثیر آن بر بروز جوش

  1. از قدیم گفته شده است که کرم ضدآفتاب سبب مسدود شدن منافذ پوست می گردد.

حقیقت: توجه داشته باشید که همه کرم های ضد آفتاب سبب بدتر شدن جوش های صورت و آکنه بزرگسالان نمی شوند.

راه حل مقابل چشمان شماست: دنبال کرم های ضد آفتاب فاقد چربی یا روغن باشید. ژل موضعی یا کرم های سبک وزن سریع خشک می شوند و سبب چرب شدن بیش از اندازه پوست نمی شوند. در صورت ابتلا به آکنه بزرگسالان، بهترین راه این است که کمتر در معرض اشعه خورشید قرار بگیرید و هر روز از کرم ضد آفتاب مورد توصیه متخصص پوست استفاده کنید، زیرا نور خورشید سبب افزایش بروز جوش های سر سیاه و التهاب جوش های کسیت مانند می شود.

آلودگی صورت

  1. از دوران گذشته مردم بر این باورند که آکنه بزرگسالان به علت چرکین بودن و آلوده بودن پوست رخ میدهد.

متهم اصلی در بروز آکنه بزرگسالان، اختلال موروثی و هورمون هاست. بارها مشاهده شده است که بیمار در روز چندین بار صورت خود را با صابون و دیگر مواد پاک کننده می شوید، چون تصور میکند که صورت او کثیف و چرب است. هرچه بیشتر جوش ها را دستکاری کنید، ظاهر جوش ها بدتر میشود.

متخصصن پوست معمولا توصیه می کنند که افراد صورت خود را به آرامی و به کمک یک ماده پاک کننده ضعیف شست و شو دهند تا لایه های پوست و چربی طبیعی پوست از بین نرفته و به پوست آسیبی وارد نگردد و اجازه دهند که ژل و کرم های موضعی کار خود را انجام دهند.

daily-glow-photogallery-adult-acne-woman-exfoliating

  1. مردم عادی بر این باورند که تماس با هر نوع روغن طبیعی و غیر طبیعی سبب چرب شدن پوست و بدتر شدن شکل ظاهری جوش های صورت می گردد.

برخی روغن ها، مانند وازلین می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست گردد. اما سيليكون ها (انواع تركيبات آلي و پليمرى سيليكن )، مانند دیمتیسون جزء دسته بزرگ روغن ها به شمار میروند. این نوع روغن ها بیشتر در محصولات فاقد روغن یا چربی مورد استفاده قرار می گیرند. برای اطمینان بهتر است از محصولات آرایشی استفاده کنید که بر روی بسته بندی آنها، عنوان noncomedogenic حک شده است؛ این کلمه بدین معنی است که آن محصول نباید منافذ پوست شما را مسدود کند.

البته برخی روغن ها برای سلامت شما مفید هستند، مانند روغن امگا. روغن های خوراکی سالم در مواد غذایی چون ماهی سالمون، روغن کتان و بادام یافت می شوند و سبب کاهش التهاب صورت میگردند.

تحرک و فعالیت های شدید

  1. ورزش و تعریق زیاد سبب التهاب بیشتر جوش های صورت می شود!!!

حقیقت: نه تنها انجام ورزش هوازی به جریان بهتر خون در بدن کمک می کند، بلکه فواید زیادی را نیز به بدن می رساند. تعریق زیاد همین طور سبب بدتر شدن شکل ظاهری جوش های صورت نمیشود. اما توجه داشته باشید اگر پس از ورزش و فعالیتف در همان لباس های عرق کرده ورزشی بمانید و آها را تعویض نکنید و دوش نگیرید، احتمال اینکه منافذ پوست مسدود شوند، بسیار زیاد استف علت ان است که عرق بدن و صورت ممکن است با چربی طبیعی بدن ترکیب شود.

به منظور جلوگیری از این امر، پس از انجام فعالیت های شدید سریعا حمام کرده و دوش بگیرید و برای اطمینان بیشتر بدن وص ورت خود را با مواد پا کننده آرایشی آنتی آکنه بشویید. در حالت کلی، اجازه ندهید که یک تصور غلط شما را از انجام فعالیت هایی که سلامت بدن را تضمین می کند، بازدارد.

منبع:

http://www.everydayhealth.com/beauty-pictures

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی پوست و لیزر آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments