زندگی سالم با عادات غذایی سالم

huffingtonpost.com_1

  • از اجاق های خوراک پزی آرام پز استفاده کنید. حتما علت خاصی وجود دارد که ظروف سفالی مورد استفاده در زمان های قدیم دوباره در میان مردم رواج پیدا کرده اند. چنین ظروفی برای خانم های شاغل بسیار مناسب هستند.
  • همواره از تازه ترین اخبار در حوزه تغذیه اطلاع پیدا کنید.

روش های دلچسب و خوش طبخ کردن غذا

9-chinese-wedding-food-presentation-ideas-25

  • خرد کردن و شکل دادن به میوه و سبزیجات پیش از مصرف یا فریز کردن. به هنگام برش و قاچ کردن میوه و سبزیجات، هرچه که ما شکل زیباتری به آنها می دهیم، رغبت بیشتری برای خوردن آنها پیدا می کنیم. برای مثال اگر سیب، هندوانه، طالبی و … را همینجوری بر روی میز قرار دهیم، مطمئنا کسی به آن دست هم نمی زند اما اگر پوست آنها را بکنیم و به قطعه های کوچک ببریم، در عرض چند ثانیه ناپدید می شوند.
  • از مواد غذایی پر رنگ و آب مانند فلفل های رنگی، سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، توت و … برای تزئین غذا استفاده کنیم.
  • افزودن چاشنی های مختلف و مغذی به غذا، مانند آجیل بو داده شده، تخم آفتابگردان، میوه خشک، پنیر رنده شده می تواند غذا را خوشمزه و خوشرنگ کند. مخلوط برنج قهوه ای با بادام و گیاه کران بری می تواند ذائقه را تغییر دهد.
  • بشقاب غذا را در محیط روشن، نورانی قرار بدهید تا غذا بتواند بیشتر خودنمایی کند. چه کسی گفته است که تنها بچه های کوچک باید از غذا در موقع صرف شام لذت ببرند؟

mpj043094400001-750x360

سالم غذا خوردن را به یک معیار تبدیل کنیم:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  •  به جای پر کردن کابینت ها با بیسکوییت، چیپس و دیگر تنقلات، آشپزخانه خود را مملوء از مواد غذایی سالمف مغذی و تازه کنید. پس از مدتی صرف چنین مواد غذایی به یک چیز طبیعی تبدیل میشود و افراد خانواده دیگر سراغی از تنقلات نمی گیرند.
  • سعی کنید که برای خود عادات غذایی سالم تعیین کنید، برای مثال خوردن سالاد به عنوان خوراک اشتها آور پیش از وعده غذایی اصلی. به هنگام گرسنگی به جای خوردن تنقلات از میوه جات استفاده کنید. پس از مدتی این کار به یک عادت تبدیل می وشد و دیگر نیازی نیست که اعضای خانواده وقت و انرژی زیادی مصرف کنند تا بدین شرایط عادت کنند.
  • زمانی که غذا را بیرون میل می کنید، اولین نفری باشید که غذا سفارش می دهید. اگر غذای سبک انتخاب کنید، دیگران هم از شما تبعیت می کنند و همان غذا را سفارش می دهند.
  • برگه های تبلیغاتی خريد تلفنی غذا را دور بیاندازید. بنابراین در زمان گرسنگی دیگر وسوسه نخواهی شد که فست غود از بیرون سفارش دهید.

شما چگونه صرف غذا را برای اعضای خانواده دلچسب می کنید؟ رموز کار شما برای حفط سلامت خانواده چیست؟

منبع:

http://www.everydayhealth.com

[divider]

کلینیک فوق تخصصی لاغری، پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments