رینوپلاستی برای آپنه خواب | خروپف کردن را با رینوپلاستی درمان کنید!

رینوپلاستی برای آپنه خواب | خروپف کردن را با رینوپلاستی درمان کنید!

رینوپلاستی برای آپنه خواب | خروپف کردن را با رینوپلاستی درمان کنید!

رینوپلاستی برای آپنه خواب | خروپف کردن را با رینوپلاستی درمان کنید!

آیا رینوپلاستی می تواند جایگزین مناسبی به جای داشتن یک دستگاه CPAP برای بقیه زندگی من باشد؟

در دهه دوم  1900 درمان آپنه خواب راهی برای خود در پزشکی باز کرد.  اما نشانه های آپنه خواب از صدها سال پیش گزارش شده است.   این اختلال خواب شایع را “Syndrome Pickwickian” می نامیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چارلز دیکنز در Paperwick Papers خود یکی از شخصیت های داستان خود به نام جو را یک پسر جوان با نشانه هایی از آنچه که همه ما در حال حاضر به عنوان آپنه خواب می شناسیم ، معرفی می کند.

امروزه همه ما آپنه خواب را می شناسیم. حتی اگر خود ما ، شخصاً دچار این اختلال خواب نباشیم ، اما می دانیم که افراد بسیاری حتی از اطرفیان ما به آپنه خواب دچار هستند.   داستان آپنه خواب تکراری است.  خروپف زیاد یک مشکل بزرگ در رابطه ها ایجاد می کند.

آپنه خواب با خستگی ،  فراموشکاری ، تغییرات خلق و خوی ، سردرد و سایر علائم مشابه همراه است.  این ها نشانه هایی هستند که اغلب منجر به تشخیص آپنه خواب می شود.

آپنه خواب زمانی اتفاق می افتد که تنفس فرد در طول خواب متوقف می شود و یا برای مدت کوتاهی باعث کاهش تنفس می شود.  گاهی اوقات ممکن است صدها بار در یک شب به آپنه خواب دچار شوید.  که منجر به کمبود جدی اکسیژن در مغز و بقیه بدن می شود.

بر اساس مؤسسه ملی بهداشت ، تنها در ایالات متحده حدود 12 میلیون نفر، افراد بین 30 تا 60 ساله ، از آپنه خواب رنج می برند. آپنه خواب همچنین باعث مشکلات مختلف سلامتی مانند حملات قلبی ، اختلالات ریتم قلب ، فشار خون بالا ، سکته مغزی ، صرع و دیابت می شود.  تقریباً 38000 نفر هر ساله از بیماری قلبی – عروقی به علت آپنه خواب می میرند.

 

آپنه خواب یا وقفهٔ تنفسی درخواب

آپنه خواب یا وقفهٔ تنفسی درخواب

آپنه خواب یا وقفهٔ تنفسی در خواب به طولانی یا نامنظم شدن فاصله زمانی دم و بازدم گفته می‌شود. این ناهنجاری بخصوص در سالمندان و افراد چاق سبب بروز اختلال جدی در خوابیدن می‌شود.

 

درمان آپنه خواب

وقتی که آپنه خواب تشخیص داده می شود ، بهترین گزینه درمان آن در حال حاضر استفاده از ماسک فشار جریان هوای همواره مثبت است که به عنوان CPAP شناخته می شود.  این درمان شامل استفاده از یک ماسک است که روی بینی و گاهی دهان را در طول خواب می پوشاند.

یک جریان مستمر هوا از طریق ماسک به فرد دمیده می شود تا او به صورت منظم نفس بکشد.  فشار جریان هوای همواره مثبت  CPAP می تواند بسیار مؤثر باشد و مزایای سلامتی آن و تأثیر آن در بهبود کیفیت زندگی قابل توجه است.

با این حال ، تحمل کردن این ماسک در طول شب یک مسئله مهم است. هر کسی نمی تواند این ماسک را در طول شب و هر شب ها نگه دارد. مطالعات نشان داده است که مصرف واقعی از این ماسک پس از مدتی ممکن است به حدود 50 درصد کاهش یابد.

گزینه هایی برای جایگزین کردن ماسک فشار جریان هوای همواره مثبت  CPAP وجود دارد.  از جمله وسایل مخصوص دهان و دندان که در بعضی موارد مؤثر هستند.  جراحی هم ممکن است با توجه به محل و موقعیت انسداد که مانع تنفس می شود ، یک جایگزین مناسب باشد.

بسیاری از مردم فکر می کنند که رینوپلاستی فقط یک روش زیبایی است.  اما هزاران بیمار به دلایل پزشکی به دنبال این درمان هستند. یکی از این دلایل ، یک اختلاط بین سپتوم است که منجر به مشکل تنفسی از جمله آپنه خواب می شود.

اگر در معرض آپنه خواب یا سایر مشکلات تنفسی هستید ، با یک متخصص جراحی بینی مشورت کنید.   در این مقاله با شما در مورد سپتوپلاستی صحبت می کنیم.   در جراحی سپتوپلاستی انسداد بینی از طریق صاف کردن بخش سپتوم بینی ، تغییر مکان و جایگزینی غضروف و یا استخوان و یا هر دو ، انحراف بینی را از بین می برد یا آن را کاهش می دهد. جراح در جلسه مشاوره به شما می گوید که آیا مشکل تان با رینوپلاستی برطرف می شود یا خیر.

برای درمان آپنه خواب به متخصصین با تجربه و ماهر مراجعه کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

روش‌های ساده برای کاهش وقفه تنفسی

چند روش آسان و ساده برای اینکه وقفهٔ تنفسی را کاهش دهید :

  • حتماً به پهلو بخوابید.
  • وقتی به رختخواب می روید دقیقاً قبل از به خواب رفتن چند بار آب دهان خود را قورت بدهید.    گاهی اوقات جمع شدن آب دهان موقع خواب در پشت حنجره مانع تنفس می‌شود.
  • ستون فقرات خود را از اولین مهره گردن تا انتهای کمر در یک خط مستقیم قراردهید. انحنای ستون فقرات مخصوصاً مهره‌های گردن باعث می شود ه مجرای تنفسی باریک تر شده و اثر عوامل دیگر را در وقفهٔ تنفسی تشدید می‌کند.
مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

خروپف کردن را با رینوپلاستی درمان کنید!

خروپف کردن را با رینوپلاستی درمان کنید!

اگر شما آنقدر بلند خروپف می کنید که به دنبال راهی برای درمان مشکل خود هستید ، حتماً روش های مختلفی را امتحان کرده اید.  و حاضرید هر چیزی را امتحان کنید تا صدای خروپف شما قطع شود. حتی عمل جراحی رینوپلاستی.  اما آیا رینوپلاستی بینی واقعا از خروپف شما جلوگیری می کند؟ پاسخ این است که بستگی به علت آن دارد.

علل زیادی وجود دارد که می تواند باعث شود خروپف کنید.  اما تنها یک راه حل برای برطرف کردن مشکل شما وجود دارد و آنهم رینوپلاستی است.  اگر شما شب ها خروپف می کنید به علت اینکه دوست دارید به پشت (طاق باز) بخوابید ، آپنه شدید خواب دارید یا دارای اضافه وزن هستید ، مشکل خروپف کردن شما با عمل جراحی بینی احتمالاَ حل نخواهد شد.  حتی اگر تنها گزینه  برای شما باشد.

با این حال اگر خروپف کردن شما به این علت است که انحراف بینی دارید ، رینوپلاستی ممکن است به شما کمک کند که بهتر نفس بکشید و کمتر خروپف کنید.

خروپف کردن را با رینوپلاستی درمان کنید!

سپتوم بینی دیواره ای از استخوان و غضروف است که بینی را به دو قسمت تقسیم می کند.  بعضی از مردم با انحراف این دیواره متولد شده اند و در بعضی دیگر از افراد دیواره بینی به عللی جابجا شده است.  بعضی ها هم ممکن است به علت آسیب دیدگی یا ضربه ، دیواره بینی شان جابجا شده باشد.

سپتوپلاستیSeptoplasty  نوعی جراحی بینی است که برای اصلاح دیواره بینی انجام می شود.    Septoplasty  ممکن است به عنوان عمل بازسازی بینی ، عمل جراحی سینوس یا رینوپلاستی هم انجام شود.

اگر بیماری تصمیم به انجام سپتوپلاستی به عنوان بخشی از رینوپلاستی داشته باشد ، شکل و عملکرد بینی  هر دو تغییر خواهد کرد.  این جراحی ترکیبی می تواند تنفس ، خواب ، و کیفیت کلی زندگی بیمار را بهبود بخشد. و در عین حال فرصتی برای تغییر دادن شکل بینی است.

در بیشتر مواقع عمل جراحی سپتوپلاستی را می توان به روش بسته انجام داد.  به این معنی که جراح هیچ برش خارجی بر روی کلوملا (ناحیه بین بینی ها) ایجاد نمی کند.  اما از طریق سوراخ های بینی عمل اصلاح دیواره بینی را انجام می دهد.

جراح تیغه بینی را صاف می کند و اینکار باعث می شود که هوا به راحتی از بینی رد شود.  نتیجه آن کاهش یا از بین رفتن خروپف است.  بعد از جراحی سپتوپلاستی ممکن است بینی ورم کند.

مزایای روش جراحی سپتوپلاستی عبارتند از :

  • بدون زخم قابل مشاهده ،
  • درد کمتر،
  • کبودی و تورم کمتر پس از عمل ؛
  • یک دوره بهبودی کوتاه تر.
برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی اتوپلاستی و رینوپلاستی و سایر درمان های زیبایی با مرکز برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments