ریزش مو و برنزه کردن پوست چه ارتباطی با هم دارند؟

ریزش مو و برنزه کردن پوست چه ارتباطی با هم دارند؟

ریزش مو و برنزه کردن پوست چه ارتباطی با هم دارند؟

ریزش مو و برنزه کردن پوست چه ارتباطی با هم دارند؟

ریزش مو و اسیب دیدگی موها به علت برنزه کردن بیش از حد پوست ، فصل تابستان زمان مناسبی برای برنزه کردن پوست می باشد، اما این بدان معنا نیست که شما ساعت ها از وقت خود را بدون محافظت از پوست و مو در ساحل یا کنار استخرهای روباز بگذرانید. قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد می تواند منجر به پیری زودرس ، خشکی ، بثورات ، آفتاب سوختگی ، آسیب چشم و سرطان پوست شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در حالی که ده ها دلیل برای برنزه نکردن پوست وجود دارد ،  ریزش مو هم یکی از این دلایل است. از دست دادن موها به دلایل زیر اتفاق می افتد:

·        هنگامی که فولیکول های موها دچار آسیب دیدگی بشوند ،

·        تغییر یا اختلالی در ژنتیک اتفاق بیفتد ،

·        اختلالات هورمون ها ،

·        اشکال در سیستم ایمنی بدن ،

·        تأثیرات فیزیکی.

از آنجا که فولیکول های مو در زیر پوست سر قرار دارند ، قرار گرفتن در معرض آفتاب یا اشعه ها چه  طبیعی و چه مصنوعی ، به طور مستقیم موجب ریزش مو می شود.  هیچ شواهد علمی مبنی بر این که اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید می تواند بیماری های دیگر ریزش مو از جمله آلوپسی آندروژنیک یا تلوژوژن افلوویم را فعال کند ، وجود ندارد.

اما کسانی که دچار ریزش مو هستند ، می توانند اقدامات احتیاط بیشتری در هنگام خروج از منزل ، زمانی که درجه حرارت هوا زیاد است و یا هنگامی که خورشید در آسمان می درخشد ، انجام دهند.

 

برنزه کردن و آسیب های مو

هنگامی که متوجه ریزش موهای خود می شوید ، نگهداری از موهای موجود ضروری است. تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد باعث اثر گذاری بر روی ساقه موها می شود که از فولیکول ها بیرون می آیند.

برنزه کردن یکی از شایع ترین علل آسیب به ساقه موها است. برنزه بیش از حد و یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب باعث آسیب دیدگی موها می شود.

آیا تا به حال توجه کرده اید که رنگ موهای تان در تابستان روشن تر است؟ علت آن این است که اشعه خورشید به کوتیکول یا لایه بیرونی مو که از لایه داخلی هر شفت مو محافظت می کند ، آسیب می رساند.   سپس اشعه خورشید ملانین را که درون لایه داخلی مو که رنگدانه در آن قرار دارد ، از بین می برد  و باعث ریزش مو ها می شود.

هنگامی که سطح ملانین کاهش می یابد ،  ساقه موها قدرت و درخشندگی خود را از دست می دهد. اشعه های UVA و UVB  باعث می شوند که موها پروتئین و رنگ خود را از دست بدهند.

 

عوارض برنزه کردن پوست برای موها

عوارض برنزه کردن پوست برای موها

عوارض برنزه کردن پوست که با قرارگرفتن در معرض نور طبیعی یا مصنوعی برای موها اتفاق می افتد عبارتند از :

·        موخره ،

·        زیری مو ،

·        خشکی مو ،

·        نازک شدن مو ،

·        شکستن موها ،

·        کم رنگ شدن موها ،

 

محافظت از موها در مقابل عوارض نور خورشید

محافظت از موها در مقابل عوارض نور خورشید

برای محافظت از موهای خود در مقابل عوارض نور خورشید ، موهای خود را با کلاه را بپوشانید.  به خصوص اگر موهای شما دچار ریزش شدید هستند. بسیار مهم است که از تابش نور خورشید به پوست سر خود جلوگیری کنید.

در غیر این صورت ،  پوست سر شما برای آسیب های پوستی و به ویژه سرطان پوست آمادگی پیدا می کند.   شما همچنین می توانید از کرم ضد آفتاب بر روی پوست سر خود استفاده کنید. برخلاف کرم های ضد آفتب ، اسپری ضد آفاب محیط مناسبی برای رشد میکروب ها بوجود نمی آورد.  ترجیحاً از اسپری ضد آفتاب  با  SPF 30  یا بالا تر استفاده کنید.

مطمئناً شما از اینکه به موهای تان آسیبی وارد شود ، خوشحال نخواهید شد.  اما نتیجه قرارگرفتن بیش از حد در معرض آفتاب  به ویژه برای افرادی که به مشکلات ریزش مو دچار هستند ، این است که ریزش موها بیشتر می شود. هنگامی که برای درمان ریزش مو از درمان های لیزری استفاده می کنید ، بسیار اهمیت دارد که محیط سالم و مناسبی برای فولیکول های موها فراهم کنید.  لیزر مو درمانی یک تکنولوژی است که فولیکول های مو را تغذیه می کند تا رشد مو مجدداً شروع شود.

ارتباط ریزش مو و تخت های برنزه کننده

آیا تخت های برنزه کننده باعث ریزش مو می شود؟

تخت های برنزه کننده از اشعه های UVA استفاده می کنند. اگر چه برخی از آنها نیز این اشعه  را انتشار می دهند زیرا عقیده دارند که اشعه UVB  رنگ برنزه بهتری ارائه می دهد. اما واقعیت این است که اشعه  UV  باعث پیری و آسیب دیدگی پوست می شود.  زیرا  نوعی اکسیژن ایجاد می کند که به DNA و غشاهای سلولی آسیب می رساند.

در حالی که برخی بر این باورند که اشعه های UVA و UVB  موجود در تخت های برنزه با ریزش مو ارتباطی ندارند ،  بعضی محققان معتقدند که این مواد بیشتر تحت تأثیر اشعه  UVA قرار می گیرند که سبب ایجاد ملانوما می شود. همچنین به نظر می رسد که شواهدی وجود دارد که تخت های برنزه کننده پوست به طور مستقیم با ریزش مو مرتبط هستند.

 

ریزش موها و تأثیر اشعه ماوراء بنفش بر آن

برخی مطالعات نشان داده اند که اشعه ماوراء بنفش می تواند ریزش مو را در افرادی که به بیماری آلوپسی آندروژنیک مبتلا هستند ، افزایش دهد.

دانشمندان بر این باورند که برنزه کردن موجب افزایش التهاب میکروبی به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه  UVR می باشد.  زیرا که بیماران مبتلا به آلوپسی ممکن است بیشتر از سایرین نسبت به اشعه  UVR حساس باشند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

لینک منبع

لینک منبع

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments