رویکردی جامع به اعتیاد

اعتیاد

معمولا برای ما بسیار اسان است که اعتراف کنیم به بیسکوییت یا رسانه های جمعی و یا کیک معتاد هستیم ولی نمیتوانیم باور کنیم که بیش از اندازه به دارو با مواد مخدر و یا نوشیدنی های زیان بار علاقه داریم و انقدر انها را مصرف میکنیم تا روابط و کار و زندگی شخصی مان نابود شود .

این متن برای کسانی است که میخواهند انطباق این موضوعات با خود و یا اطرافیانشان را تشخیص دهند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

شما میتوانید به متخصص مراجعه نمایید و یا به کلینیک رفته و بستری شوید و یا حتی هزاران روش دیگر را امتحان نمایید .

افراد معتاد میتواند با بهبود افکار خویش و و توجه به این حقیقت که اعتیاد زندگی انها را به خطر می اندازد و تلاش برای ایجاد زندگی بهتر ,با اعتیاد مقابله نمایند .

در اقدامات مربوط به اعتیاد ,اعتیاد به صورت یک چارچوبی دیده میشود که در ان مسائل زیستی و اجتماعی و روان شناسی ترکیب میشوند .به عنوان دیگر این یک رفتار یادگیری شده است و ما به مواد و دارو ها اعتیاد پیدا میکنیم زیرا انها دارا ی رویکرد پاداش محرک میباشند .

فردی که همیشه خجالتی و ناتوان بوده به ناگهان به مهمانی های زیادی رفته و مینوشد و تفریح میکند و این چنین همه زندگی زیباتر به نظر می اید .

حالتی دیگر هم وجوددارد که در روان شناسی به ان مشروطیت عملگرا میگویند مثلا شما از اتوبوس نزدیک خانه خود پیاده میشوید و این لحظه را همیشه به خوردن یک غذا ی خاص ارتباط میدهید و به دلیل همین رابطه شکل گرفته در مغزیتان شما در همان سناریو همان رفتار را تکرار میکنید و این چنین اعتیاد شکل میگیرد .

روان شناسان در تلاشند تا به فرد یاد دهند این ارتباطات را شناسایی نماید و از بروز انها جلوگیری نماید .همچنین تلاش میکنند  تا به فرد  یاد اوری کنند که اعتیاد چه تاثیراتی بر افراد خانواده و یا اینده فرد خواهد داشت و چگونه میخواهد با این موضوع در اینده کنار بیاید .

گوشی های تلفن همراه خود روشی بسیار مناسب برای تغییر عادتها و شیوه زندگی فرد است زیرا شما میتوانید در ان  میزان مصرف روزانه از هر ماده اعتیاد اور را یادداشت نمایید و بدین صورت بر مرحله شناسایی عادتهای خود غالب میشوید شما میتوانید یاد اورنده ها را تنظیم کنید یا صدای خود را ضبط نمایید و حس خود به هنگام اعتیاد را بنویسید و همه این موارد به درمان اعتیاد شما کمک میکنند .

همچنین میتوانید بهانه های خود برای برگشت به سمت مواد اعتیاد اور را بنویسید و انها را تحلیل کنید .

در بسیاری از معتادان شرمندگی به عنوان عنصری کلیدی در پیشرفت اعتیادشان عمل میکند .انها نه تنها از اعتیاد خود شرم دارند بلکه خاطراتی شرم اور در گذشته انها را عذاب میدهد و باعث میشود تا به اعتیاد روی اورند و به همین دلیل کشف این شرم و تلاش برای ریشه یابی ان میتواند کمک شایانی به فرد معتاد باشد .

موادی مانند کوکایین حالتی بسیار  لذت بهش و پرانرژی برای فرد پدید میاورند که در مقابل افسردگی قرار میگیرد ولی در نهایت افسردگی را پیشرفته تر میسازد .

در نهایت دلیل اکثر اعتیاد ها مشکلات روحی و عاطفی بوده و افرادی که زندگی لذت بخش تری دارند ,کمتر به این مواد روی می اورند و با کشف این احساسات و ریشه یابی انها میتوان اعتیاد را از بین برد .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد

مرکز تحقیقات کلینیک پوست ,لیزر و تناسب اندام الومینا 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments