روش های ساده برای پیشگیری از هموروئید | بهترین و بدترین رژیم غذایی برای هموروئید

روش های ساده برای پیشگیری از هموروئید | بهترین و بدترین رژیم غذایی برای هموروئید

روش های ساده برای پیشگیری از هموروئید | بهترین و بدترین رژیم غذایی برای هموروئید

روش های ساده برای پیشگیری از هموروئید | بهترین و بدترین رژیم غذایی برای هموروئید

روش های ساده ای می تواند به جلوگیری از درد هموروئید کمک کند.  هموروئید ها یک ویژگی عادی در آناتومی بدن است. همه ما هموروئید داریم.  بواسیرها هنگامی که با مشکل روبرو می شوند شروع به خارش ، درد و یا خونریزی می کنند.   خوشبختانه روش های ساده ای برای جلوگیری از هموروئید  و ایجاد مشکل در زندگی روزمره وجود دارد.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از جراحان ما در مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

 

مصرف فیبر زیاد

هموروئیدها بیشتر در افرادی اتفاق می افتد که مبتلا به کندی حرکات روده هستند.  یکی از روش های ساده و طبیعی ترین راه ها برای منظم تر شدن عمل دفع استفاده از فیبر زیاد از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

افزودن فیبر به رژیم غذایی ، توصیه جهانی پزشکان خانواده و متخصصان گوارش است.  مصرف فیبر ممکن است گاز معده را افزایش دهد ، اما این فقط یک عارضه کوچک در مقابل خطر ابتلا به هموروئید می باشد.   هدف این است که 25 تا 30 گرم فیبر در روز دریافت شود.

مواد غذایی سرشار از فیبر عبارتند از:

  • حبوبات مانند نخود ، عدس ، لوبیا سیاه ، لوبیا چیتی و لوبیای پخته شده
  • دانه های کامل مانند جو ، سبوس گندم ، بلغور جو دوسر، و برنج قهوه ای
  • سبزیجات مانند آرتیشو ، نخود سبز، کلم بروکلی و کلم بروکسل
  • میوه ها مانند تمشک ، گلابی ، سیب و موز

 

آب کافی بنوشید

روش های ساده برای پیشگیری از هموروئید | بهترین و بدترین رژیم غذایی برای هموروئید

با اینکه نوشیدن آب یکی از روش های ساده برای پیشگیری از هموروئید است و همچنین یکی از روش های ساده  و ارزان است ، با این حال تعداد اندکی از ما آن را انجام می دهیم.  نوشیدن آب کافی همراه با خوردن یک رژیم سالم غذایی پر از فیبر،  نکته کلیدی  برای داشتن حرکات روده است.

مصرف آب به اندازه کافی به جلوگیری از یبوست کمک می کند و بنابراین نیازی به زور زدن در هنگام دفع نیست.   مصرف شش تا هشت لیوان آب در هر روز نه تنها سیستم گوارش شما را نرم می کند ، بلکه به نفع تمام بدن شماست.

 

هر روز ورزش کنید

به گفته دکتر دزی  ورزش و هموروئید از یکدیگر نفرت دارند. او می گوید: “ورزش کمک می کند تا حرکات روده  به طور منظم حفظ شود.” “با این وجود فعالیت هایی که موجب افزایش فشار شکمی و یا انقباض (مانند وزنه برداری) می شود می تواند منجر به ایجاد هموروئید شود.”

ورزش کردن یکی از روش های ساده ای است که باعث می شود شما کمتر در توالت بنشینید و فشار بر  روی رگ های راست روده را کمتر می کند.  اگر سابقه ای از مشکلات هموروئید دارید ، ممکن است از ورزش های  سنگین و یا سایر فعالیت های شدید خودداری کنید.  و از روش های ساده بدون نیاز به تمرینات ورزشی متوسط ​​مانند یوگا ، شنا ، یا پیاده روی برای جلوگیری از بازگشت هموروئید استفاده کنید.

 

مراقب میزان مصرف ملین ها باشید  

هنگامی که شما مبتلا به یبوست هستید ، برخی از مکمل های فیبر، به ویژه کپسول های پسیلیوم  به شما کمک می کنند تا شکم تان کار کند و از بروز درد هموروئید جلوگیری شود.  بهترین ملین ها آنهایی هستند که با خود بدن کار می کنند. نه آنهایی که فعالیت های فیزیولوژیکی طبیعی را تحریک یا شبیه سازی می کنند.

بعضی از ملین ها با تحریک انقباض روده کار می کنند تا محتویات روده را بیرون برانند.   این ملین ها ممکن است باعث هموروئید و علایم آن بشود.  برای جلوگیری از هموروئید و یا درمان هموروئیدهایی که فعال هستند ،  مسهل هایی پیشنهاد می شود که به سادگی میزان آب در روده را افزایش می دهد و یبوست را کاهش می دهد.

 

رفتن به توالت را عقب نیندازید   

هنگامی که باید به توالت بروید ، معطل نکنید.  این یکی از روش های ساده برای جلوگیری از بروز هموروئیدها است.  به ندای بدن خود توجه کنید تا کمتر دچار بیماری بشوید که هموروئید یکی از آنها است. هنگامی که شما رفتن به توالت را به تأخیر می اندازید ، احتمال یبوست را افزایش می دهید.

 

هنگام دفع زور نزنید

نمک زیاد باعث احتباس آب در بدن می شود

فشار دادن و زور زدن  فشار زیادی بر رگ های رکتوم شما وارد می کند که یکی از شایع ترین علل درد و یا خونریزی هموروئید است.  در برخی موارد هموروئید می تواند در نتیجه فشار بیش از حد در هنگام تلاش برای حرکات روده اتفاق بیفتد.

وضعیت های دیگر نیز می توانند موجب بواسیر شوند. مانند بلند کردن اجسام سنگین ، سرفه مزمن ، و یا حتی حاملگی.  اگر مسائلی در رابطه با هموروئید داشته باشید ،  توصیه می شود که از فشارآوردن به  روده های خود تا آنجا که ممکن است اجتناب کنید.

متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

بهترین غذاها برای هموروئید

 فیبرها

مصرف فیبرهای محلول در آب که به شکل ژل درمی آیند باعث می شود مدفوع شما نرم شده و به راحتی بدون یبوست و التهاب کولون دفع بشود.

فیبرهای نامحلول در آب حل نمی شوند. مثلاً  اگر یک قطعه کرفس را در آب بگذارید به همان شکل می ماند.   فیبرهای نامحلول به عبور مواد از روده ها و خروج آنها از سیستم و به تعادل شیمی روده   کمک  می کند.

بسیاری از مواد غذایی با فیبر بالا دارای هر دو خاصیت هستند.

شما در طول روز به  25 تا 30 گرم یا بیشتر فیبر نیاز دارید.  مصرف بیش از حد فیبر می تواند باعث ایجاد گاز و نفخ شود. به همین دلیل فیبرها را بیش از حد مصرف نکنید.  همچنین باید مایعات بیشتری بخورید تا بدن شما بتواند از فیبرها به خوبی استفاده کند.

 

لوبیا ، عدس و مغزها

مصرف یک دوم فنجان لوبیا چیتی ، لوبیای سیاه در طول روز حدود یک سوم از هدف روزانه شما را تأمین می کند. بین 7 تا 10 گرم فیبر (هم محلول و هم نامحلول) ، بسته به نوعی که شما انتخاب می کنید.  حدود 20 بادام یا گردو دارای حدود 3 گرم فیبر است.

به جای استفاده از گوشت به خوراک تان لوبیا اضافه کنید یا جایگزین کنید. شما همچنین می توانید لوبیا و آجیل را در سالاد استفاده کنید.

 

دانه ها

نان ها ، پاستا و کراکرهایی که با آرد کامل ، گندم سیاه ، ذرت یا چاودار برای افزایش میزان فیبر نامحلول غنی شده اند ، مصرف کنید.

برای صبحانه از جو دوسر که دو برابر فیبر و نصف آن کالری دارد استفاده کنید.  سبوس جو دوسر و یا گندم را بر روی سالاد ها و سوپ ها بریزید.

 

میوه ها و سبزیجات

پوست نازک میوه ها مانند سیب ، گلابی ، آلو و سبزیجاتی مانند سیب زمینی را نگیرید.  فیبر نامحلول ، و همچنین ترکیباتی به نام فلاونوئید ها در پوست میوه ها موجود است که می تواند خونریزی را کنترل کند.

میوه های با رنگ روشن و رنگی – انواع توت ها ، انگور ، گوجه فرنگی و کلم و دیگر سبزیجات تیره و برگ سبز  به طور کلی غنی از فلاونوئیدها هستند.

برخی از سبزیجات و میوه ها دارای فیبر و آب زیادی هستند.  خیار، کرفس ، فلفل دلمه ای ، کاهو و هندوانه حاوی بیش از 90٪  آب می باشند.

عادت کنید در هر وعده غذایی از میوه ها یا سبزی ها استفاده کنید.  مانند انواع توت ها و یا موز همراه با غلات صبحانه ، سیب بر روی سالاد  ، اسفناج در املت ، و یا کدو رنده شده در سس اسپاگتی.

اسنک با میوه های خشک مانند انجیر، زردآلو و خرما بخورید. از کمپوت میوه ها به جای شیرینی های میوه دار استفاده کنید.

 

بدترین غذاها برای هموروئید

روش های ساده برای پیشگیری از هموروئید | بهترین و بدترین رژیم غذایی برای هموروئید                                     نمک زیاد باعث احتباس آب در بدن می شود

غذاهایی با فیبر کم می تواند باعث یبوست و به همین ترتیب هموروئید  شود. بنابراین بهتر است که میزان مصرف آنها را کاهش دهیم.

  • نان سفید و شیرینی ها ،
  • شیر، پنیر و سایر لبنیات ،
  • گوشت ،
  • غذاهای فرآوری شده مانند غذاهای یخ زده و فست فود.

مراقب میزان نمکی که می خورید باشید.  نمک زیاد باعث احتباس آب در بدن می شود که فشار بیشتری بر عروق خونی شما می گذارد.  این شامل رگ های باسن نیز می شود که موجب هموروئید می شود.

مکمل های آهن می تواند باعث یبوست و سایر مشکلات گوارشی شود. بنابراین قبل از مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments