لکه های قهوه ای پوست

روش های از بین بردن لکه های قهوه ای پوست

نتیجه تصویری برای لکه های قهوه ای پوست

روش های از بین بردن لکه های قهوه ای پوست

لکه های قهوه ای پوست ناشی از بالا رفتن سن هستند .  اگر می خواهید این لکه ها کمتر دیده شود ، روش های درمانی متعددی برای از بین بردن آنها وجود دارد .

رو ش های درمانی باعث کم رنگ تر شدن و یا از بین رفتن لکه های قهوه ای پوست می شوند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از آنجا که رنگدانه ها در بالا ترین لایه پوست یعنی اپیدرم قرار دارند ، هر نوع درمانی برای لکه های قهوه ای پوست باید بر روی این لایه انجام شود .

نتیجه تصویری برای لکه های قهوه ای پوست

گزینه های درمان برای لکه های قهوه ای

گزینه های درمان برای لکه های قهوه ای پوست عبارتند از :

  • داروها :  استفاده از کرم سفید کننده  هیدروکینون به تنهایی یا همراه  با رتینوئید (ترتینوئین) و استروئید خفیف با تجویز پزشک ممکن است به تدریج و پس از مصرف در چند ماه لکه ها را از بین ببرد .
  •  استفاده از کرم های ضد آفتاب :  اگر برای درمان لکه های قهوه ای پوست خود دارو مصرف می کنید ،  استفاده از کرم های ضد آفتاب با طیف گسترده همراه با فاکتور محافظت در برابر آفتاب  (SPF)  حداقل 30 را به شدت توصیه می کنیم .

درمان لکه های قهوه ای پوست ممکن است همراه با خارش موقت ، قرمزی ، سوزش یا خشکی باشد .

  • انجماد (سرما درمانی)  :  در این روش با استفاده از یک گوش پاک کن ،  نیتروژن مایع یا ماده دیگری را برای انجماد مصرف می کنند .  و برای از بین بردن رنگدانه اضافی بر روی  لکه های قهوه ای قرار می دهند .  پس از آن پوست روشن تر به نظر می رسد.

تصویر مرتبط

روش  انجماد به طور معمول برای  یک لکه و یا لکه های محدودی استفاده می شود .  درمان ممکن است به طور موقت پوست را تحریک کرده و به ندرت در معرض خطر زخم دائمی یا تغییر رنگ پوست قرار دهد .

  • درم ابریژن و میکرودرم ابریژن :  درم ابریژن و میکرودرم ابریژن روش هایی هستند  که از آنها برای لایه برداری پوست استفاده می شود .  پس از از بین بردن لایه  سطحی پوست با این روش ،  یک لایه جدید از پوست به جای لایه از بین رفته رشد می کند.

نتیجه تصویری برای میکرودرم ابریژن

ممکن است لازم باشد که این روش بیش از یک بار برای افراد انجام بشود .  گاهی پس از انجام درم ابریژن و میکرودرم ابریژن ، ممکن است  قرمزی موقت و زخم ایجاد شود .

میکرودرم ابریژن یک روش کمتر تهاجمی است . که آسیب کمتری به پوست وارد می کند و پوستی نرم و صاف به شما می دهد .  برای رسیدن به نتیجه مطلوب پروسه درمان چند ماه باید ادامه داشته باشد .

اگر شما مبتلا به  روزاسه هستید و  یا رگ های ریز قرمز روی صورت خود دارید ، استفاده از  این روش ممکن است مشکل شما را تشدید کند .نتیجه تصویری برای لایه برداری شیمیایی

  • لایه برداری شیمیایی :  در لایه برداری شیمیایی با  استفاده از یک نوع اسید ، لکه های قهوه ای لایه بیرونی پوست را  می سوزانند .  پس از برداشت لایه رویی پوست ، پوست جدیدی رشد خواهد کرد .

گاهی ممکن است برای از بین رفتن لکه های قهوه ای پوست چندین نوع  درمان  انجام شود تا بیمار بالاخره به نتیجه دلخواه خود برسد .

قرار نگرفتن در معرض آفتاب پس از لایه برداری شیمیایی به شدت توصیه می شود .  عوارض جانبی لایه برداری شیمیایی عبارت است از  قرمزی موقت  و تغییرات دائمی در رنگ پوست که  به ندرت اتفاق می افتد .

لیزر درمانی و لیزر IPL با پالس نوری شدیدنتیجه تصویری برای ‫درمان با لیزر IPL‬‎

لیزر درمانی و لیزر IPL با پالس نوری شدید   بدون آسیب رساندن به سطح پوست با هدف قرار دادن.  سلول های ملانین به صورت انتخابی آنها را  از بین می برد.

لیزر درمانی و درمان با لیزر IPL با پالس نوری شدید  روشی  منحصر به فرد است.  زیرا به سایر سلول ها آسیبی وارد نمی شود.

این روش بی خطر ترین و مؤثر ترین راه درمان برای از بین بردن لکه های قهوه ای ناشی از نور خورشید بر روی پوست می باشد.

درمان با لیزر

لیزر نوعی دستگاه پزشکی است که به صورت قابل توجهی در درمان مشکلات پوستی  پیشرفت کرده است.  طرز کار دستگاه لیزر بیرون دادن طول موج های خاص از نور به صورت هدفمند برای از بین بردن یک مشکل خاص است .

بعضی از لیزرها فقط برای از بین بردن لکه های قهوه ای پوست طراحی شده اند .  لیزر با شکستن ملانین اضافی باعث از بین رفتن  لکه ها می شود .

لیزر درمانی روشی سریع و بدون نیاز به بیهوشی است که معمولاً طی  دو تا سه جلسه انجام می شود .

پس از لیزر درمانی  لکه های قهوه ای پوست به  تدریج در طی چند هفته یا چند ماه از بین خواهند رفت .   لیزر درمانی ممکن است عوارض جانبی اندکی داشته باشد و موجب  تغییر رنگ جزئی   پوست بشود.

حفاظت از پوست در مقابل نور خورشید  بعد از  لیزر درمان و لیزر IPL با پالس نوری شدید لازم است.

نتیجه تصویری برای حفاظت از پوست در مقابل نور خورشید

درمان با لیزر IPL با پالس نوری شدید

لیزر IPL  برای درمان های ترکیبی طراحی شده است .  IPL مخفف پالس نوری شدید است .  تفاوت لیزر IPL  با سایر لیزرها  در این است که لیزر IPL درمان ترکیبی انجام می دهد اما سایر لیزرها تنها یک نوع درمان را انجام می دهند .

هدف از درمان با لیزر IPL یک دست شدن رنگ پوست است.

نتیجه تصویری برای ‫درمان با لیزر IPL‬‎

لیزر IPL از طریق کاهش رنگ لکه های قهوه ای و قرمز نامنظم در نتیجه پیری و آسیب نور خورشید عمل می کند .  علاوه بر این لیزر IPL با روشن تر کردن رنگ پوست موجب می شود که جوان تر به نظر برسید .

درمان با لیزر IPL معمولاً در عرض 15 تا 30 دقیقه به پایان می رسد .  این روش بدون استفاده از سوزن و بدون بیهوشی است .  پس از درمان پوست برای چند ساعت قرمز می شود .  بیمار احساسی شبیه به آفتاب سوختگی خفیف دارد .  اما ادامه فعالیت های روزمره  بلافاصله پس از درمان امکان پذیر است .

در عرض 1 تا 3 هفته بعد از درمان ، لکه های قهوه ای ممکن است تیره تر شده  و سپس پوسته پوسته و محو بشوند.

محقق و مترجم:  مینو شفیعی

[button color=”purple ” size=”small” link=” http://www.coastaldermatology.com/cosmetic-treatment/for-the-face/face-brown-spots-pigmentation” target=”blank” ]لینک 1[/button]

[button color=”purple ” size=”small” link=” http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/age-spots/symptoms-causes/dxc-20309137″ target=”blank” ]لینک 2[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments