روشی علمی جهت جلوگیری(و حتی از بین بردن) جای ناخوشایند ترک های پوستی

علت واقعی ترک های پوستی

ترک پوستی

معرفی روشی علمی جهت جلوگیری( و حتی از بین بردن) جای ناخوشایند زخم ها

با توجه به پژوهش منتشر شده در مجله تحقیقات پوستی، Journal of Investigative Dermatology ، چنانچه برای از بین بردن ترکه های پوستی مربوط به بارداری از کرم کره‌ی کاکائو (روغنی به رنگ سپید مایل به زرد که از دانه‌ی کاکائو می‌گیرند) گران قیمت استفاده می کنید، بهتر است دست نگهدارید؛ چراکه تحقیقات نشان دادند که ژنتیک عامل اصلی ایجاد این ترک ها است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای اثبات این موضوع، شرکت ژنتیک خصوصی با نام 23andMe ، دی ان ای،DNA، 33930 فرد که 4967 نفر از آنها زنان دارای ترک شدید پوستی مر بوط به بارداری بودند را بررسی کرد. آنها دریافتند که جهش در چهار ژن خاص- ELN ، SRPX ، HMCN1 ، TMEM18 – ریسک ایجاد ترک پوستی در افراد تحت آزمایش را تا 40 درصد افزایش می دهد. از میان این ژنها، ژن ELN ( با نام مستعار الاستین ) تاثیر بسزایی در ایجاد این ترک ها، بخصوص در دوران بارداری، دارد. الاستین جزء اصلی فیبرهای الاستیک است، که به کشش و انقباض بافت ها کمک می کند. دکتر جویس تونگ، مدیر تحقیقات درشرکت 23andMe توضیح می دهد که هرچند کشش اضافی بر روی پوست توضیح کوتاهی برای علت ایجاد ترک است، اما برخی از افراد بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این ترک خوردگی پوستی هستند. به عنوان مثال، در این بررسی، تنها 25 درصد از مردان دارای علائم ترک پوستی بودند، در حالی که 55 درصد از زنان این علائم را داشتند. او بیان می کند که بیش از این هیچ نوع ژنی به عنوان تنها عامل اصلی ایجاد ترک شناخته نشده بود و امیدوار است که این یافته ها به ایجاد درمان موثرتر در مقابله با تولیدات الاستین در بدن برسد.

تا آن زمان، با تایید و مشورت با دکتر خود، می توانید یکی از نسخه های علمی ارائه شده در پایین را امتحان کنید:

کرم ترتینوئین رتین-A (Tretinoin Cream Retin-A) 

این کرم تنها جهت مقابله با آکنه نیست. این کرم به همراه دیگر کرم های ترتینوئین ( مانند: رنووا Renova، آویتا Avita ) می تواند علایم ظاهری ترک های تازه که هنوز قرمز یا صورتی رنگ هستند را از بین ببرند. به عنوان مثال، در یک مطالعه درمانی پیشرفته ، زنانی که به تازگی مادر شده بودن و در دوران بارداری به مدت 3 ماه پیاپی کرم ترتینوئین 0.1 رصد استفاده کردند، علائم ترک خوردگی ،حاصل از ضربات کودک به شکم مادر، کمتری داشتند.

میکرودرم ابریژن(Microdermabrasion ) .

 دکترمحمد السای، متخصص بالینی پوست، لیزر و جراحی پوست در دانشگاه پزشکی میامی میلر، می گوید: در این روش با استفاده از یک دستگاه دستی، کریستال ساینده بر روی پوست زده می شود و با زدودن این کریستالها بالاترین سطح پوست به آرامی لایه برداری می شود که این عمل باعث تحریک رشد پوستی الاستیک تر/ قابل ارتجاع تر می شود. در سال 2008 مطالعه ایی در مجله انجمن پوست زنان مصر، Journal of the Egyptian Women’s Dermatologic Society  ، نشان داد که با پنج جلسه ی درمانی ( با هزینه حدودی 150 دلار) علائم ترک خوردگی در بیش از نیمی از بیماران کاهش قابل توجهی داشت. مهمتر از آن اینکه این روش، یکی از معدود درمان های ست که حتی آثار زخم های قدیمی را نیز از بین می برد.

لیزر درمانی.

درمان با اشعه تولید کلاژن، الاستین و ملانین را اقزایش می دهد. با توجه به گزارش منتشر شده در مجله جامعه آمریکا برای جراحی پوست (journal of the American Society for Dermatologic Surgery ) در سال 2009، یکی از بهترین درمانها در از بین بردن علایم ترک خوردگی پوست، بخصوص ترکهای قدیمی، نور شدید جهنده است. یکی از روشهای در پوست سازی مجدد و افزایش تولید فیبرهای کلاژن و الاستین ، استفاده از لیزر فرکشنال تجزیه نورشیمیایی حرارتی (fractional photothermolysis ) است. در حالی که لیزرهای pulsated dye و 1450 دیود نانومتر نیز در درمان موثرند، اما باید بدانید که در واقع در بیمارانی که سیه چرده هستند،پوستشان تیره است، تغییراتی در رنگدانه های پوستی ایجاد می کنند. باید بدانید که این درمان با توجه به نوع لیزر، هزینه های مربوط به خود را دارد که باید آنها را نیز در نظر بگیرید.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست آلومینا

[divider]

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی زیبایی، پوست و لیزر درمانی است.

تماس با ما

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments