دانستنیهای جراحی بینی

دانستنیهای جراحی بینی | از بین بردن قوز بینی توسط رینوپلاستی

قوس بینی

به کرات اتفاق افتاده است که بسیاری از افراد در مورد برداشتن استخوان بینی یا کاهش برجستگی روی پل یا قوس بینی خود که به قوز بینی معروف است ، با جراحان پلاستیک مشورت می کنند. این قوز بینی می تواند برجستگی زیاد و قابل توجهی را در بر داشته باشد و می تواند در نتیجه دلایل متعدد اتفاق بیافتد. منشا یا اندازه آن هر چه باشد ، مهم نیست ، قوز بینی را می توان به دو روش جراحی و غیر جراحی برطرف نمود و به صورت زیبایی منحصر به فردی بخشید.

 

قوس یا قوز بینی چیست؟

قوز بینی

قوس بینی که معمولاً به آن ” قوز بینی ” یا ” پل بینی ” نیز گفته می شود ، از بالای صورت امتداد پیدا کرده و به نوک بینی ما متصل می شود. قوس بزرگ بینی غالباً به این دلیل قوز بینی گفته می شود که استخوان یا غضروف در امتداد پل بینی تشکیل یک برآمدگی را می دهد. به طور معمول برآمدگی روی پل بینی ، استخوانی است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این قوز ، عمدتا از غضروف تشکیل شده است.

شکل بینی و به ویژه پل بینی به شدت بر زیبایی کل صورت ما تأثیر می گذارد. به این ترتیب ، هنگامی که برآمدگی بینی بسیار مشهود و برجسته باشد ، زیبایی شناسی کل صورت را تحت تأثیر قرار می دهد ، به خصوص هنگامی که از طرفین مشاهده شود.

به دو دلیل بسیار مهم باید در مورد تکنیک های جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی که در دسترس دارید ، تنها با یک جراح با تجربه و متخصص مشورت کنید. بینی شامل استخوان ها و صفحات غضروفی ظریف است و جراحان هنگام دستکاری باید به شدت جانب احتیاط را رعایت کنند. بنابراین این امر در وهله نخست می تواند تاثیر به سزایی در ظاهر شما داشته باشد که در حین جراحی زیبایی بینی در معرض خطر است. جراحی نادرست می تواند منجر به مشکلات عملکردی متعددی شود. آخرین مساله ، مشکلات تنفسی است که خواب شما را مختل می کند ، تنفس در طول روز را برای تان چالش برانگیز می کند یا منجر به ایجاد الگوهای تنفس با صدای بلند می گردد. دلیل مهم دیگر این است که از آنجا که نتایج درست در وسط صورت شما نمایان خواهد بود ، تنها ایده آل ترین نتیجه مورد قبول است. نتایج جراحی زیبایی بینی را نمی توان به سادگی همانند نتایج حاصل از برداشتن چربی شکم یا جراحی بزرگ کردن پستان ها پنهان کرد.

 

چه عواملی باعث ایجاد قوز بینی می شود؟

عمل بینی
عمل بینی

دلایل مختلفی در شکل گیری برآمدگی بینی دخیل هستند ، از جمله ژنتیک ، ضربه یا آسیب قبلی. ایجاد قوز بینی در دوران بلوغ نیز بسیار محتمل است. در اکثر موارد ، برآمدگی بینی زمینه ارثی دارد ، به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است که تا قبل از یافتن راه حل از بین بردن برآمدگی بینی استخوانی ، صبر کنید بینی کاملاً رشد و توسعه یابد. از اینرو به کار گیری هر راه حلی باید به دوران بعد از بلوغ موکول شود.

ضربه به بینی نیز می تواند باعث ایجاد برآمدگی بینی شود ، حتی اگر هیچ استخوانی در بینی شکسته نشود. غضروف و سپتوم جانبی فوقانی می تواند از استخوان جدا شود و در حفره بینی به شکلی قرار گیرد که باعث شود استخوان بینی به بیرون بزند و برآمده شود. پس از آسیب بینی ، اگر فشار بر روی برجستگی وجود داشته باشد ، احتمال ایجاد تورم بیشتر از ایجاد برآمدگی بینی است. در این صورت درمان ورم استخوان بینی لازم است. پس از ضربه بینی ، حتماً را کمپرس یخ استفاده کنید و تماس مستقیم را به حداقل برسانید. اگر مشکلات جانبی بینی تان ادامه داشت ، با یک جراح پلاستیک صورت با تجربه مشورت کنید. یک جراح پلاستیک صورت با تجربه می تواند آسیب استخوان و غضروف شما را ارزیابی کند و بررسی کند آیا آسیب وارد شده دائمی است یا خیر.

 

برداشتن و رفع قوز بینی : جراحی استئوتومی بینی

از بین بردن قوز بینی

هدف از این روش ، مسطح کردن خطوط استخوان برآمده روی بینی متناسب با کل بینی و صورت شما است.

با استفاده از تکنیک رینوپلاستی بسته ، رفع قوز بینی چه کوچک و چه بزرگ امکان پذیر است. جراحان اندازه برآمدگی ، شکل بینی مورد نظر بیمار ، وجود غضروف و استخوان و طول استخوان های بینی شما را ارزیابی می کنند. به منظور از بین بردن قوز بینی ، این مهم است که ابتدا علت ایجاد آن مشخص شود ، زیرا در بعضی موارد ، تکنیک های غیر جراحی قدر به رفع قوز بینی هستند.

اگر برآمدگی بینی کوچک باشد و شما یک پل پشتیبان روی بینی تان داشته باشید ، ممکن است پر کردن برآمدگی تنها راه حل از بین بردن قوز بینی استخوانی باشد. اما چنانچه این قوز بزرگتر باشد و استخوان های بینی تان کوتاه تر باشند ، و غضروف های جانبی فوقانی پشتیبانی خود را از دست داده باشند ، با قرار دادن پیوند غضروف در حین عمل جراحی می توان از آن جلوگیری کرد. اگر قوس بینی کاهش یابد اما شکافی بین استخوان های بینی وجود داشته باشد ، ممکن است استئوئومی جانبی (شکستن استخوان های بینی) برای بازگرداندن ظاهر طبیعی پل بینی لازم و ضروری باشد.

قبل از عمل ، نیاز های احتمالی شما به جراحی استئوتومی بینی ، توسط جراح تان ارزیابی خواهد شد. جراحی استئوتومی ممکن است بسیار تهاجمی و وحشتناک به نظر برسد ، اما تنها شکستگی های کوچک و کنترل شده بر روی استخوان های بینی اعمال خواهد شد. جراح تعیین خواهد کرد که آیا استخوان ها در طی عمل نیاز به استخوان سازی دارند یا خیر – اگر استخوان های بینی در طول از بین بردن قوز بینی از هم جدا شوند ، ممکن است یک جراحی استئوتومی جزیی لازم باشد. اگر در طول عمل استخوان های بینی شکسته شوند ، احتمال بروز کبودی و تورم افزایش می یابد. چه جراحی استئوتومی بینی انجام شود یا خیر ، درد بسیار خفیف است و شما باید قادر باشید بعد از ده روز پس از عمل جراحی ، طبیعی به نظر برسید.

پس از برداشتن قوز بینی ، ممکن است تورم بیش از حدی در ناحیه ای که قوز برداشته شده ، ایجاد شود. بسته به میزان کار بر روی برآمدگی بینی ، این تورم باید در طی سه تا چهار ماه ابتدایی بعد از عمل جراحی ناپدید شود. با این وجود ، پس از رفع قوز بینی ، معمولاً کمی کبودی و تورم وجود دارد.

این جراحی به طور معمول یک ساعت و نیم طول می کشد. هر یک از افراد نیازهای مختلفی در بینی دارند ، و بنابراین هزینه از بین بردن قوز بینی متغیر است. برای ارزیابی شخصی بینی خود با یک جراح پلاستیک صورت مشورت کنید. وی ممکن است یک روش درمانی اختصاصی برای کمک به مشکل شما در دستیابی به ساختار بینی مورد نظر تان ارائه دهد.

 

فیلم عمل قوز بینی

در ویدئوی زیر برداشتن استخوان بینی به روش جراحی را مشاهده کنید:

 

دوره ریکاوری عمل قوز بینی

رفع قوز بینی

بهبودی از جراحی رینوپلاستی ، حداقل ناراحتی ها را در بر دارد که به راحتی با مصرف مسکن های معمول کنترل می شوند. به مدت 6 روز گچ بینی دارید و در این مدت باید یخ روی چشم خود قرار دهید تا تورم تان تحت کنترل باشد.

 

از بین بردن قوز بینی بدون جراحی

تزریق فیلر بینی در شیراز
از بین بردن قوز بینی بدون جراحی با تزریق فیلر بینی

روش های غیر جراحی راه حل دائمی جهت از بین بردن قوز بینی به شمار نمی روند. با استفاده از فیلر بینی می توان برجستگی های کوچک روی بینی را پوشش داد ، اما به طور دائم آن را برطرف نمی کند.

در این روش ، فیلر یا ماده پر کننده در بالای قوس بینی تزریق می شود تا آن را به شکل یک خط مستقیم در بیاورد. به همین دلیل ، اگر برآمدگی بینی بزرگ باشد ، معمولا تزریق فیلر راه حل مناسبی نخواهد بود.

پرکننده ها باید در فواصل مکرر تزریق شوند ، زیرا تنها شش ماه تا یک سال ماندگاری دارند. از بین بردن قوز بینی بدون جراحی کمتر از 10 دقیقه طول می کشد و پس از آن نیازی به ریکاوری و دوران نقاهت نیست.

در مورد نیاز بینی خود تنها با یک جراح با تجربه مشورت کنید. اطمینان حاصل کنید که عمل قوز بینی را به خوبی درک کرده اید تا مطمئن شوید که برنامه عمل جراحی ، شما را به سمت نتایج مورد انتظار تان سوق می دهد.

 

بهترین جراح رینوپلاستی در تهران

بهترین جراح رینوپلاستی در تهران

خوشبختانه مفتخریم به اطلاع شما عزیزان برسانیم که مرکز زیبایی ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) ، از بهترین جراح بینی در تهران برخوردار می باشد. پس چنانچه به دنبال رفع قوز بینی و جراحی استئوتومی بینی هستید ، به شما این مرکز زیبایی را معرفی می کنیم.

مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان ، جراحان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد، ابهامات شما را در این خصوص برطرف کرده باشد.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

thefaceexperts

bevhills

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments