رفع افتادگی پلک با جراحی :معجزه ی بلفاروپلاستی!

رفع افتادگی پلک با جراحی

رفع افتادگی پلک با جراحی چطوری انجام میشه؟ چقدر در مورد بلفاروپلاستی اطلاعات دارید؟

برای خیلی از ما پیری روند دردناکی است و فکر کردن به آن، می تواند افسردگی بیاورد. چه بخواهیم و چه نخواهیم روند پیری با افزایش چین و چروک ها همراه است. زمانی که صحبت از چین و چروک می شود خیلی از ما به یاد چین های پوست می افتیم اما واقعیت این جاست که چین ها و افتادگی های روی پلک هم دست کمی از چروک های پوستی ندارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

زمانی که در اثر پیری، پلک دچار افتادگی می شود، علاوه بر اثر منفی روی زیبایی، روی بینایی افراد نیز اثر می گذارد. تصور کنید که به خاطر سنگینی پلک های افتاده، همیشه ناچار هستید که چشم های خود را نیمه باز نگه دارید. در چنین شرایطی، وضعیت بینایی قطعا جالب نخواهد بود.

اما برای رفع افتادگی پلک چه راهکارهایی موجود است؟ آیا می توان جراحی کرد؟ روش های غیر جراحی چطور؟

در این مقاله از وبسایت تهران اسکین می خواهیم به موضوع رفع افتادگی پلک با جراحی بلفاروپلاستی بپردازیم و تمام مزایا و معایب آن را ذکر کنیم. اگر این مطلب برایتان جالب است، توصیه می کنیم که تا انتها ما را دنبال کنید.

رفع افتادگی پلک با جراحی

بلفاروپلاستی چیست؟

همان طور که گفتیم افتادگی پلک معمولا به خاطر افزایش سن است. زمانی که سن ما بالاتر می رود، گوشت و پوست اضافه روی پلک ها را می پوشاند و به این ترتیب ظاهری خسته و عبوس به ما می دهد. علاوه بر این بر بینایی ما نیز اثر می گذارد.

به همین دلیل است که جراحی هایی مثل بلفاروپلاستی انجام می شود تا این مشکل برطرف گردد.

برای رفع افتادگی پلک با جراحی بلفاروپلاستی، در ابتدا جراح از مواد بیهوش کننده استفاده می کند تا بیمار درد را احساس نکند.

سپس با استفاده از چاقوهای تیز، برش هایی روی پشت پلک انجام می دهد. پوست ها و چربی های اضافه ی پشت پلک و البته عضلات را برمی دارد و سپس محل برش را بخیه می زند.

دقت داشته باشید که معمولا این برش روی خط مژه صورت می گیرد تا جای آن زیاد مشخص نباشد. به همین علت است که اسکار ناشی از برش، چندان قابل توجه نیست. در ضمن فراموش نکنید که نتایج حاصل از جراحی بلفاروپلاستی تا سال های طولانی دوام می آورد. البته که روند پیری بلاخره به سراغ تمام افراد می آید و باعث افتادگی مجدد پلک خواهد شد.

اما در میان تمام روش های رفع افتادگی پلک جراحی بلفاروپلاستی بهترین است.

رفع افتادگی پلک با جراحی

انواع جراحی بلفاروپلاستی

همان طور که احتمالا می دانید جراحی بلفاروپلاستی انواع و اقسامی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا: برای انجام این جراحی، کافیست که روی پلک بالا برشی ایجاد کرده و پوست، چربی ها و عضلات اضافه را برداریم. در ضمن اگر مشکلی در مورد محل قرار گیری پلک وجود دارد، می توان آن را در طول جراحی اصلاح نمود. این جراحی، رایج ترین جراحی رفع افتادگی پلک است. با انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا می توانید ظاهری جوان و سرزنده داشته باشید و مشکلات بینایی خود را تا حد خیلی زیادی برطرف کنید.
  • جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین: نوع دیگری از جراحی بلفاروپلاستی وجود دارد که برای پلک پایین به کار می رود و جهت تخلیه ی کیسه های چربی زیر پلک به کار می آید. در این نوع جراحی لازم نیست که سنتان بالا باشد. در صورتی که دچار پف زیر چشم هستید، می توانید این نوع جراحی را به کار ببرید. در طول این جراحی، ممکن است بخشی از پوست پلک پایینی نیز برداشته شود.
  • جراحی ملتحمه: اگر هنوز جوان حساب می شوید و پوستتان انعطاف خود را از دست نداده است، می توانید از روش جراحی ملتحمه برای برداشتن توده های چربی زیر چشم استفاده کنید. در این جراحی لازم نیست که پوست صورت دستکاری شود و تنها یک برش ایجاد خواهد شد و کیسه های چربی را خارج می کنند. در واقع اصلی ترین مزیتی که این روش از جراحی بلفاروپلاستی دارد این است که جای زخم و اسکار ناشی از برش روی پوست باقی نمی ماند.

 

رفع افتادگی پلک با جراحی

عوارض بلفاروپلاستی

مثل هر نوع جراحی دیگری، بلفاروپلاستی نیز ممکن است با عوارض و پیامدهایی همراه باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  1. خونریزی ناشی از ایجاد برش
  2. عفونت ( به خاطر استفاده از وسایلی که استریلیزه نشده اند یا عدم مراقبت بعد از جراحی)
  3. خشکی چشم
  4. تغییر رنگ غیر عادی پلک ها
  5. پوست پلک ها به شکلی غیرعادی برجسته یا تو رفته می شود.
  6. قادر به بستن کامل چشم های خود نخواهید بود.
  7. خط مژه به سمت پایین کشیده شده است.
  8. احتمال از دست دادن بینایی( این مورد بسیار نادر است)

با مشاهده ی هر یک از علائم زیر، به سرعت پزشک خود را مطلع کنید. لازم است که عوارض بلفاروپلاستی را بدانید و سپس دست به انجام جراحی بزنید.

 

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

مثل هر عمل دیگری، اگر می خواهید که بهترین نتیجه را از رفع افتادگی پلک با جراحی بلفاروپلاستی بگیرید، باید مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی را جدی بگیرید و رعایت کنید.

بعد از جراحی، ممکن است که پزشکتان یک جور پماد داخل چشم هایتان بریزد تا آن ها را مرطوب نگه دارد. در ضمن امکان دارد که در اتاق ریکاوری، از کمپرس یخ روی چشم ها استفاده کند.

بلافاصله بعد از اتمام جراحی ممکن است کمی چشم هایتان دچار تاری دید شود. هم چنین حساسیت به نور هم طبیعی است. البته ممکن است که چشم هایتان خشک یا مرطوب هم شود.

به طور خلاصه باید بگوییم که مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی شامل مرطوب نگه داشتن چشم، عدم قرارگیری در معرض نور آفتاب، عدم انجام فعالیت های سنگین، عدم آرایش و …می شود.

یک شب بعد از جراحی، بهتر است که روی چشم های خود بسته های یخ بگذارید. در ضمن می توانید به حالتی بخوابید که سرتان رو به بالا باشد.

پزشکتان به طور دقیق در مورد مراقبت های بعد از جراحی شما را راهنمایی خواهد کرد.

نتایج حاصل از رفع افتادگی پلک با جراحی

بعد از انجام جراحی بلفاروپلاستی می توانید مطمئن باشید که نتایج حاصل از آن 5 الی 7 سال دوام خواهند داشت. البته این مسئله به جراحی پلک بالا برمی گردد.

ممکن است لازم باشد که جراحی پلک پایین را در مدت زمان کوتاه تری تکرار کنید. چرا که کیسه های چربی همواره در حال شکل گیری هستند. به خصوص اگر مراقبت وزن خود نباشید.

اگر پلک هایتان بعد از جراحی دوباره دچار افتادگی شدند، به جای جراحی مجدد، شاید بهتر باشد که لیفت پیشانی را امتحان کنید.

 

رفع افتادگی پلک بدون جراحی

اما حالا که با روش های رفع افتادگی پلک با جراحی آشنا شدید، شاید بهتر باشد که شما را با چند نوع پروسیجر آشنا کنیم که بدون نیاز به جراحی می توانند مشکل افتادگی پلک را رفع کنند:

  • پلاسماجت: چند سالی است که استفاده از پلاسماتراپی برای رفع افتادگی پلک محبوبیت زیادی پیدا کرده است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع، مقاله پلاسماجت پلک را مطالعه کنید.
  • رفع افتادگی پلک با بوتاکس : بوتاکس هم به عنوان یکی از روش های لیفت پلک به کار می آید و اثرگذاری خود را ثابت کرده است. البته به دلیل حساسیت بالای پلک، بهتر است که به سراغ یک پزشک ماهر و متخصص بروید که بهترین تزریق را برایتان انجام بدهد.

سخن آخر

در نهایت باید به یکی از بهترین مراکز جراحی بلفاروپلاستی در تهران اشاره کنیم:

مرکز زیبایی شریعتی واقع در شمال تهران، یکی از بهترین جراحان پلک کل کشور را در اختیار دارد. شما می توانید برای مشاوره رایگان با پزشک و اخذ نوبت به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments