راههای سفت کردن پوست گردن

پیری گردن

یکی از بارزترین نشانه های پیری افتادگی پوست است. همانطور که سن بالا می رود پوست نیز کشش خود را از دست داده و شل به نظر می رسد. این حالت در صورت و گردن بسیار آشکار است.  بسیاری از مردم روشهای جراحی را انتخاب می نمایند که علاوه بر خطرات و عوارض جانبی، بیش از حد گران می باشد. بهترین روش جایگزین برای سفت شدن پوست گردن، انجام تمرینات ورزشی و درمانهای غیر جراحی می باشد که در این مقاله برخی از آنها توضیح داده شده است:

  • ورزش

این ورزش ها ترکیبی از کشش و قدرتی عضلات گردن و صورت می باشد. این تمرینات باید یک یا دو بار در روزتکرار شده و به بخشی از برنامه روزمره تبدیل شود. با انجام آنها به طور منظم، برای بقیه عمر گردن خود را قوی و قابل انعطاف خواهید کرد، به طوری که احتمال  کمی برای آسیب یا شل شدگی وجود دارد:

یک دست را روی پیشانی خود قرار داده و به با سر به دست فشار آورید. با قدرت دست اجازه ندهید تا سر به سمت جلو حرکت کند. شما باید درعضلات گردن احساس فشار کنید. این موقعیت را برای حدود 10 ثانیه نگه دارید. سپس دست خود را پشت سر قلاب کرده، و به سمت عقب متمایل شده و فشار وارد کنید و دوباره برای حدود ده ثانیه در این حالت بمانید.

با پشت صاف بنشینید. سر خود را به عقب برده  به طوری که چانه با لبهای بسته به طرف سقف متمایل شود. بعد یک حرکت جویدن در دهان خود ایجاد کنید.  در این حالت حرکت عضلات را در گردن خود احساس خواهید کرد. این تمرین را در حدود 20 بار تکرار کنید.

شبیه تمرین قبلی با پشت صاف بنشینید و سر خود را به سمت سقف بلند کنید. این بار لبان خود را جمع کرده و حرکتی شبیه بوسیدن را انجام دهید. این تمرین هم برای عضلات صورت و هم گردن موثر و مفید می باشد.

این تمرین را با دقت انجام دهید چون ممکن است به گردن آسیب برسد. . روی تخت دراز بکشید بطوریکه گردن شما از لبه تخت آویزان باشد. به آرامی و با دقت گردن خود را به سمت تنه بلند کنید و به آهستگی پایین ببرید. این حرکت را 5 بار تکرار کنید. در صورت احساس درد تمرین را فوراً متوقف کنید.

  •  اجتناب از افزایش یا کاهش ناگهانی وزن

افزایش وزن باعث ایجاد کشیدگی در پوست می شود. در پوست گردن نیز این اتفاق می افتد. وزن زیاد باعث ایجاد غبغب می گردد. کاهش ناگهانی وزن، به پوست فرصت جمع شدن را نمی دهد و دچار شل شدگی می شود. بنابراین برای کاهش وزن برنامه ریزی کرده و از کاهش ناگهانی وزن خوداری کنید تا پوست سالمتری داشته باشید.

  • استفاده از کرمها

بسیاری از انواع مختلف کرم های سفت پوست در دسترس می باشند. این کرمها معمولا حاوی مقادیر زیادی مرطوب کننده بوده که در کاهش چین و چروک موثر می باشند. با استفاده از محصولات مختلف می توانید موثرترین کرم مناسب پوست خود را انتخاب کنید. برخی از این محصولات لایه های خارجی پوست را محکم کرده و برخی دیگر چین چروکها را ازبین می برند. بعضی از این محصولات دارای موادی هستند که گردش خون را در پوست تسریع می کنند. برخی دارای اثرات فوری و برخی طولانی مدت می باشند. استقاده از کرم ضد آفتاب و دوری از آفتاب نیز برای جلوگیری از پیری پوست گردن توصیه می شود.

  • روشهای غیر جراحی

در صورت بروز شل شدگی  پوست و چین و چروک  با نظر پزشک متخصص استفاده از روشهای غیر جراحی مانند رادیوفرکوئنسی و لیزرهای فرکشنال توصیه می شود که به سفت شدن پوست و جوانسازی آن کمک می کند.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با دستگاه پیشرفته اسکارلت نسل جدید با تکنولوژی جوانسازی صورت و بدن

[divider]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments