راههای داشتن پوستی سالم و شاداب

پوست زیبا

اگر می خواهید پوستتان نرم و روشن باشد بهتر است مراحلی که در ادامه می آید را بکار بگیرید. اگر با وجود انجام اقدامات زیر هنوز از پوست خود راضی نبودید و یا مشکلی در پوست خود داشتید، یک پزشک متخصص پوست می تواند راهنمائی های بهتری به شما ارائه دهد، موضوعاتی که بهتر است قبل از هر اقدامی به پزشک مراجعه کنید شامل آکنه، آلرژی های پوستی، لک و بیماریهای پوستی می باشد.

1)     مصرف شیرینجات را کم کنید. نمی گوییم که کلاً قند را از رژیم غذایی حذف کنید، اما سعی کنید قند های مضر( نوشابه، آب نبات)  را از در رژیم غذایی به حداقل ممکن برسانید، قند های طبیعی ( نیشکر) منیزیم بدن شما را افزایش می دهند و سالم نگه داشتن پوست توسط بدن را سخت می کند.بدن شما از اینکه قند مورد نیاز بدن را میوه ها تأمین کنید بسیار تشکر خواهد کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

2)     کمی با آفتاب دوست باشید. مطالعات اخیر نشان می دهد که ویتامین D مانع از ابتلا به برخی سرطان ها می شود. بدیهی است که آفتاب آنقدرها هم برای شما مضر نیست، مثل هر چیزی بیش از حد بودن در افتاب است که مضر خواهد بود، می توانید در ساعات صبحگاهی از آفتاب برای دریافت ویتامین D بهره بگیرید. افسردگی نیز با کمبود ویتامین D مرتبط است.

 

3)     آجیل و ماهی بخورید. هر دو ی اینها غنی از روغن های مفید برای بدن می باشند، به خصوص بادام حاوی کلسیم و منیزیم می باشد که بدن برای حفاظت از اثرات مخرب محیطی به آنها نیاز دارد. شیر سویا نیز اثرات شگفت انگیزی به همراه دارد، امگا 3 موجود در ماهی و گردو نیز به براق شدن موها، سلامت ناخن و دندان و پوستی روشن بسیار کمک می کند.

4)     پاک کننده ای مناسب برای نوع پوست انتخاب کنید. قطعاً اگر پوست شما خشک باشد یا مبتلا به اگزما باشد نوع شوینده شما با فردی که این مشکل را ندارد فرق خواهد داشت.

 

5)     آب بنوشید و باز هم آب بنوشید. حتی آن زمان که تشنه نیستید آب بخورید، عطش نشانه کمبود آب در بدن می باشد، اما  برای اینکه بفهمید بدنتان آب لازم را ندارد، این راه خوبی نیست.

6)     پوستتان را زیاد نشویید. دو بار در روز، صبح و شب ها برای پاک کردن مواد آرایشی پوست کافی می باشد.

7)     ورزش کنید. عرق کردن کمک می کند تا صورت و بدن شروع به تمیز کردن خودش کند، بعد از ورزش حتماً دوش بگیرید تا مواد مضری که از طریق عرق از بدن خارج شده است، از بدن شما پاک شود.

 

8)     استفاده از کرم پودر و کانسیلر را متوقف کنید. این مواد راه تنفس پوست را می بندند و سپس وقتی این مواد را می شویید با شدت بیشتری مواد مضر را روی پوست می مالید.

9)     سعی کنید لوسیون بدنتان حاوی روغن آفتاب گردان باشد.

 

10)    بالشتان را بشویید. چربیهای روی موی شما می تواند برای پوست مضر باشد. سعی کنید موهایتان را تمیز نگه دارید و هر 9 روز یک بار بالشتان را بشویید.

11)     تمرین کنید تا استرس کمتری داشته باشد. استرس نه تنها برای کل بدن بد است بلکه برای پوست و همچین کاهش عملکرد نیز تأثیر گذار می باشد.

 

12)      سیب بخورید. سعی کنید ویتامین c لازم برای بدن را از طریق میوه ها به ویژه سیب تأمین کنید.

منبع:

wikihow

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments