رابطه بین رژیم غذایی و اگزما در کودکان

اگزما

رابطه رژیم غذایی و اگزما در کودکان

هنگامی که کودکتان دچار اگزما می شود، اولین چیزی که به ذهنتان در خصوص این تحریک و خارش میرسد رژیم غذایی مورئ استفاده تان است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آیا تغذیه صرف با شیر مادر موجب این بیماری است؟ یا غذاهای جامدی که به تازگی به رژیم غذایی کودکتان افزودید این پیامد را داشته است؟

نکات ساده ایی که در پایین می آوریم به شما کمک خواهد کرد:

کدام یک برای یک نوزاد دچار به اگزما مفیدتر است: شیر مادر یا شیر خشک؟

کارشناسان تغذیه معتقدند که شیر مادر همیشه بهترین گزینه است، چرا که شیر مادر مقدار کافی از چربی، پروتئین و دیگر مواد مغذی به کودک می دهد و سیستم ایمنی کودک در حال رشدتان را می افزاید. کودکی که از شیر مادر تغذیه می کند، مواد مورد نیاز را از سیستم ایمنی مادر خود دریافت و سیستم ایمنی بدن خود را بالا می برد. شیر مادر حساسیت سیستم ایمنی را کاهش می دهد، که این حالت برای مواجهه با اگزوما بسیار مفید است – چراکه اگزوما نتیجه فعالیت بالای سیستم ایمنی است.

آیا رژیم غذایی مادر شیرده بر کودک تاثیر گذاشته و موجب اگزما می شود؟

غذاهای خاص در رژیم غذایی مادر می تواند مشکلاتی را برای نوزاد دارای اگزما به وجود بیاورد. اگر مادر شیرده اید ، ممکن است بخواهید برای جلوگیری از ایجاد تحریک، غذاهای محرک شایع مانند شیر گاو، بادام زمینی، آجیل درختی، و صدف را نخورید. نشانه های شایع در کودکان به دلیل آلژی به غذاهای مصرفی مادر، جوش های قرمز رنگ خارش دار بر روی قفسه سینه و گونه ها، و همچنین کهیر است. با مشاهده این علائم، خوردن غذا یا مواد غذایی ایجاد کننده این تحریک را کنار بگذارید. با بهبود کودک، هرچند وقت یک بار یکی از این مواد غذایی را دوباره امتحان کنید. از دکتر خود کمک بگیرید تا زمان مناسب برای استفاده دوباره از این مواد غذایی را به شما بگوید.

کدام فرمول برای تغذیه بهتر با شیشه شیر مناسب است؟

تمامی کودکان روزی به تغذیه با مواد غذایی با شیشه شیر می رسند. اگر کودکتان دچار اگزومای شدید و مشکل ساز است، این مواد غذایی را با مواد دارای پروتئین هیدرولیز شده عوض میکنیم. هیدرولیز بدان معنی است که پروتئین های شیر شکسته شده اند، واحتمال کمتری در ایجاد واکنش های آلرژیک دارند.

در چه سنی باید غذاهای جامد به رژیم غذایی افزوده شوند؟

کارشناسان معتقدند که 4 و 6 ماهگی زمان مناسبی برای شروع غذای جامد است. با این حال با متخصص اطفال مشورت کنید تا سن مناسب را نسبت به سلامت و آمادگی بدن کودکتان تعیین کند.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments