دمنوش های گیاهی برای درمان هموروئید | قبل از عمل جراحی | هزینه جراحی هموروئید

دمنوش های گیاهی برای درمان هموروئید | قبل از عمل جراحی | هزینه جراحی هموروئید

دمنوش های گیاهی برای درمان هموروئید | قبل از عمل جراحی | هزینه جراحی هموروئید

با دمنوش های گیاهی می توانید هموروئید خود را درمان کنید.

با دمنوش های گیاهی می توانید هموروئید خود را درمان کنید.  هموروئید ها رگ های خونی هستند که در داخل یا نزدیکی مقعد قرار دارند.  هموروئید ها می توانند منجر به خونریزی ، خارش و درد رکتوم بشوند.  این وضعیت ناشی از افزایش فشار داخل ورید است و به عوامل متعددی از قبیل نشستن یا ایستادن برای مدت زمان طولانی ، سرفه های شدید ، بارداری ، رژیم های غذایی با فیبر کم ، بلند کردن اجسام سنگین یا زور زدن و فشار دادن در هنگام دفع مدفوع سفت بستگی دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

داروهای شیمیایی سریع ترین و مؤثرترین کمک را برای درمان ارائه می دهند.  با این حال ،  مصرف دمنوش های گیاهی برای درمان هموروئید می تواند مزایای بالایی را از طریق تسکین التهاب ،  نرم کردن مدفوع و یا کاهش التهاب و خارش ارائه دهد.

متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

دمنوش باچر بروم

باچر بروم  گیاهی است که دم کرده آن برای  درمان هموروئید مفید است. براساس گزارش مرکز تحقیقات سرطان  Memorial Sloan-Kettering ، تحقیقات سال 2008 نشان می دهد که روسکوزین ، یک ماده اولیه در باچر بروم است که خواص ضد التهابی را در سلول های جدا شده زنده این گیاه نشان می دهد.

برای تهیه دمنوش ، یک فنجان آب جوش را بر روی نصف چایخوری باچر بروم بریزید. 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس بنوشید.  شما می توانید تا چهار فنجان از این دمنوش در روز بنوشید ، اما استفاده بیش از حد ممکن است باعث اسهال شود. با دمنوش های گیاهی می توانید هموروئید خود را درمان کنید.

دمنوش گیاه مولین یا خرگوشک

در مکزیک از گیاه خرگوشک یا مولین به عنوان درمان گیاهی برای هموروئید استفاده گسترده ای می کند.   گل های این گیاه  حاوی تانن است که  به منقبض شدن بافت هموروئیدی و توقف خونریزی کمک می کند.

طرز تهیه دمنوش

یک قاشق چای خوری از برگ های خشک شده این گیاه را در یک فنجان آب جوش ریخته و 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.  سپس یک دستمال را با این دمنوش آغشته کرده و آب دستمال را بگیرید و بر روی موضع تحت درمان قرار دهید.  زنان باردار و شیرده ، و همچنین افراد مبتلا به سابقه سرطان باید از مصرف خرگوشک خودداری کنند.  از خوردن دانه این گیاه اجتناب کنید زیرا آنها حاوی سم هستند.

 

دمنوش گیاه قاصدک

قاصدک با تحریک تولید صفرا کمک می کند تا کبد را تمیز کند.  افزایش میزان دفع صفرا باعث می شود تا مدفوع را نرو کرده و مانع از یبوست می شود.  مصرف ترکیب برگ و ریشه های این گیاه  به عنوان یک ملین ، هضم کننده و محرک مؤٍر است.

اگر چه شواهد قطعی در مورد اثربخشی دمنوش گیاه قاصدک به عنوان یک درمان هموروئید وجود ندارد ، اما بهتر است آن را امتحان کنید.   برای تهیه این دمنوش دو قاشق چایخوری گیاه قاصدک را در یک فنجان آب جوش بریزید.  15 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بنوشید.  هر روز سه فنجان از این دمنوش مصرف کنید.  زنان باردار و زنان شیرده  باید از مصرف دمنوش گیاه قاصدک اجتناب کنند.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

محدودیت فعالیت پس از عمل هموروئید

با دمنوش های گیاهی می توانید هموروئید خود را درمان کنید.

اگر هموروئید خود را جراحی کرده اید ، تا چند روز پس از جراحی برداشتن هموروئید باید استراحت کنید و زیاد فعالیت نداشته باشید. در دوره بهبودی پس از جراحی به شما توصیه می کند که چند قدم راه بروید.  اما از انجام فعالیت هایی مانند بلند کردن وسایل ، کشیدن ، و فعالیت های شدید خودداری کنید.

همچنین از زور زدن و فشار آوردن به خود در هنگام  حرکات روده یا هنگام ادرار کردن اجتناب کنید.  پزشک شما یک نرم کننده مدفوع برای تان تجویز می کند تا حرکت روده شما را آسان تر کند.

اکثر افراد در حدود 7 تا 10 روز پس از جراحی حذف هموروئید قادر به بازگشت به کار و فعالیت های دیگر می باشند.  بازیابی کامل ممکن است 2 تا 4 هفته طول بکشد.

 

درمان های کمکی برای هموروئید

هموروئیدها میلیون ها نفر را در هر سال تحت تأثیر قرار می دهد.  برای بعضی افراد ، مخصوصا کسانی که دارای اضافه وزن هستند ، باردار هستند و یا اختلالات گوارشی مانند بیماری التهابی روده را تجربه می کنند ، این مشکل می تواند به طرز غیرقابل تحمل ایفای نقش کند. با در نظر گرفتن یک رویکرد جامع به منظور مراقبت با هدف کاهش درد و التهاب فوری ، و اجابت مزاج به آرامی برای جلوگیری از زور زدن و فشار آوردن در توالت می توانید به خود  کمک کنید.

 

درمان های کمکی فیزیکی

دو مورد مؤثر که می توانید برای کمک به بدن خود در هنگامی که به هموروئید مبتلا هستید ، از آن استفاده کنید ، یکی این است که سعی کنید مدفوع نرم باشد و به راحتی دفع شود تا به هموروئید ها فشاری وارد نکند.  و یکی دیگر این است که منطقه نشیمنگاه را تمیز نگه دارید.

 

نرم و روان کردن مدفوع   

یک راه حل بلند مدت برای درمان یبوست پیروی از یک رژیم غذایی با فیبر زیاد است. اما شما می توانید   برای تسریع فوری یبوست می توانید از مخلوط  یک یا دو قاشق غذاخوری روغن معدنی با یک لیوان آب نارنج به میزان 4 تا 5 اونس استفاده کنید.  حتی اگر شما به شدت مبتلا به یبوست هستید ، از مصرف بیش از یک لیوان در روز جلوگیری کنید ، زیرا می تواند باعث شود که اسهال بگیرید.

مهم تر از همه  با نوشیدن حداقل هشت لیوان بزرگ آب در روز ، آب کافی به بدن خود برسانید.  از مصرف قهوه ، الکل و نوشیدنی های کافئین دار که می تواند مدفوع را سفت کند و باعث ادرار بیش از حد شود ، خودداری کنید. درمان بواسیر با 8 روش خانگی با دمنوش های گیاهی می توانید هموروئید خود را درمان کنید.

تنقیه کردن

برخی از افراد نیز با استفاده از دوش رکتوم که از داروخانه خریداری می شود و تنقیه کردن با آب گرم سعی می کنند مدفوع سفت را از بین ببرند.  مراقب باشید که رکتوم را بیش از حد با آب گرم پر نکنید.  زیرا این می تواند به بافت های آسیب دیده صدمه بزند.

اگر هموروئید داخلی داشته باشید ، لازم است در هنگام استفاده از تنقیه مراقبت بیشتری داشته باشید.  از روان کننده ها استفاده کنید تا هنگام عبور مدفوع از راست روده کمتر درد بکشید.  هرگز از کرم یا لوسیون مرطوب کننده استفاده نکنید زیرا می تواند باعث سوزش و تحریک شود.

همیشه مطمئن شوید که دوش انما را از داخل و بیرون بطور کامل بشویید.

 

تمیز نگه داشتن مقعد  

ضروری است که منطقه رکتوم خود را به خصوص بعد از هر بار دفع مدفوع تمیز نگه دارید.  اگر چندین هموروئید دارید و یا همووئید شدید و ملتهب دارید ، می توانید  با استفاده از آب گرم در منطقه آسیب دیده نه تنها به تمیز کردن پوست کمک کنید بلکه  از اثر آرامش بخش و درمانی آب گرم نیز استفاده کنید.   پس از آن می توانید با تمیز کردن رکتوم با دستمال مرطوب آن منطقه را  کاملاً تمیز کنید.

هنگام حمام کردن یا دوش گرفتن از صابون های عطری و زیر استفاده نکنید.  زیرا می تواند پوست را تحریک و خشک کند.   شستشوی خود را  به آرامی با آب ساده انجام دهید. بعد پوست را خشک کنید و مقداری ژل آلوئه ورا را مستقیماً با یک گلوله پنبه روی هموروئید اعمال کنید.

روغن ویتامین E خالص یا روغن نارگیل نیز می تواند مفید باشد.  زیرا مرطوب کننده است و التهاب را کاهش می دهد. اما از کرم یا لوسیون حاوی این روغن اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث تحریک هموروئید ها شود.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از جراحان ما در مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments