دلیل بروز موی زائد در زنان

لیزردرمانی  و برطرف کردن موی زاید
لیزردرمانی و برطرف کردن موی زاید

همه زنان در بدن و صورت مو دارند، اما این موها ممولاً بسیار نازک و کم رنگ می باشند. بروز موهای زیاد و ناخواسته روی بدن و صورت زن را هیرسوتیسم می نامند. در مورد موی زائد گرچه اکثرا” جنبه نازیبایی آن مطرح است ولی گاهی ممکن است پیش درآمد یک عارضه جدی مانند سرطان تخمدان و یاغده فوق کلیوی باشد که در صورت غفلت، حیات شخص را مورد تهدید قرار می دهد. عده زیادی از مبتلایان به موی زائد هم حالت بینابینی دارند یعنی نه جزو گروه کاملا” سالم هستند و نه جزو گروه خطرناک.

موهای زائد اغلب در بازوها، قفسه سینه، پشت، و زیر چانه بروز می کند، و اغلب به رنگ تیره بوده و ضخامت موها زیادمی باشد.یعنی الگوی رشد موها در زنان، مشابه رشد معمول مو در مردان می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

دلیل بروز موهای ناخواسته و زیاد در زنان

این امر به دلیل افزایش سطح هورمونهای مردانه در بدن زنان بروز می کند. هورمونهای مردانه آندروژن نامیده می شوند و شامل تستوسترونها می شوند. همه زنان در بدن خود آندروؤن تولید می کنند، اما به طور معمول سطح آن پائین می باشد. شرایط پزشکی خاص، باعث می شود تا بدن زن بیش از حد آندروژن تولید کند و سبب رشد مو با الگوی مردانه و دیگر ویژگی ها از جمله صدای بم و مردانه می شود.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (pcos) یک علت شایع هیرسوتیسم می باشد. کیست های خوش خیم که در تخمدان ها شکل می گیرند، منجر به پریودی نامنظم و کاهش باروری در زنان می شوند. زنان مبتلا به PCOS اغلب به شکل متوسط تا شدید آکنه دارند، مبتلا به اضافه وزن می شوند و ممکن است خطر ابتلا به دیابت نیز در آنها بیشتر باشد.

 

انواع دیگری از عدم تعادل هورمونی نیز سبب رشد بیش از حد موها زائد می شوند:

  • سرطان آدرنال
  • تومورهای آدرنال
  • هیپرپلازی مادرزادی
  • بیماری کوشینگ

غدد آدرنال در بالای کلیه های قرار دارند و مسئول تولید هورمون ها می باشند.  افراد مبتلا به بیماری کوشینگ سطح بالایی از هورمون کورتیزول را دارند، کورتیزول که گاهی اوقات هورمون استرس نامیده می شود.  همه شرایط بالا بر تولید آندروژن در بدن تأثیر می گذارند.

 

داشتن موهای زیاد و یا رشد موهای صورت در زنان ممکن است به دلیل مصرف برخی داروها نیز اتفاق بیافتد، از جمله:

مینوکسیدیل

تستوسترون

سیکلوسپورین

بروز هیرسوتیسم، می تواند ارثی باشد.

 

منبع:

healthline

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments