دلایل پرمویی در حاملگی و کم مویی پس از زایمان

دلیل پرمویی در حاملگی وکم مویی پس از زایمان

ریزش مو در حاملگی

دلیل این پدیده عجیب چیست!

خانمهای باردار می دانند که یکی از بزرگترین جنبه های بارداری این است که شما به طور ناگهانی آنچنان پر مو می شوید که می تواند درآگهی بازرگانی مرتبط با تاثیر اسانسهای گیاهی در رویش مو نقش بگیرید. سوال این است که این رویش مو از چیست؟ و دلیل ریزش آنها پس ار زایمان چیست؟ خانم مری جین مین کین ، متخصص زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل، پاسخ میدهد که:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پاسخ علمی این است که زنان در طول بارداری هورمون استروژن تولید می کنند. جفت به شکل صلیب بین پستان و کبد قرار دارد و از طریق بند ناف نوزاد را تغذیه و مانند یک کارخانه هورمون استروژن و پروژسترون تولید میکند. اگرچه استروژن فولیکولها را تحریک میکند، اما علم پزشکی هنوز ارتباط استروژن با رشد مو را نمی داند. به طور کلیف افراد از نقش استروژن در بارداری بی اطلاعند و نمی دانند که این هرمون باعث ارسال پیام تولید شیر در بدن و انتقال آن به پستان پس از تولد نوزاد است.

با تولد نوزاد، جفت و استروژنهای اضافی تولید شده در این ماهها از بدن خارج می شوند. کاهش ناگهانی این هورمونها پس از زایمان دلیل ریزش موهای رشد یافته است. با توجه به این موضوع، آیا می شود برای کم مویی درمانهای مبتنی بر استروژن را توصیه کرد؟ مانند بازی شیر یا خط،در بعضی این درمان پاسخ می دهد و بر برخی دیگر هیچ تاثیری ندارد.

فاکتور تاثیرگذار دیگر این است که هرچند زایمان فرایندی طبیعی است ولیکن تا حدودی آسیب زا است. گاهی اوقات جراحی یا داروی بیهوشی و یا استرس زایمان می تواند باعث شروع ریزش مو باشد. شوک یا حادثه وحشتناک نیز باعث ریزش مو قابل توجهی می شود.

اگرچه دیدن تعداد موی ریخته بیشتر در کف حمام پس از استحمام منظره ایی ترسناک است، ولیکن متخصصین تاکید بر طبیعی بودن این وضع دارند. اکثر زنان دچار ریزش مو هستند اما این ریزش پس از زایمان بیشتر می شد که تا هنگام برگشت بدن به وضع نرمال، امری طیعی است. با این حال، اگر ریزش مو به صورت دسته ایی است و یا مویتان بیش از حد نازک شده است حتما با متخصص زنان خود در میان بگذارید. حدود 3 تا 5 درصد زنان پس از زایمان دچار ریزش موی شدید می شوند. که در این موارد تیرویید مورد آزمایش قرار می گیرد تا از دخالت نداشتن این هورمون در این ریزش مو مطمئن شوند. با این حال برای پرمویی ، حال چه تازه زایمان کرده یا نکرده باشید، می توانید موارد بالا را در نظر بگیرید.

مرکز تحقیقات کلینیک پوست آلومینا

[divider]

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی زیبایی، پوست و لیزر درمانی است.

تماس با ما

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments