بوتاکس صورت

در مورد تزریق بوتاکس بیشتر بدانیم

در مورد پوتاکس بیشتر بدانیم

چند سالی است که پزشکان از بوتاکس برای درمان چین و چروک استفاده می کنند، بوتاکس نام تجاری توکسین ( سم ) تولید شده توسط یک نوع باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم می باشد.

 بوتاکس چگونه عمل می کند؟
سم بوتاکس ارسال پیام از عصب به عضله را مهار و متوقف می کند. بنابراین عضله ای که دارو در آن تزریق شده باشد دیگر قادر به انقباض نبوده و بدنبال آن حالت چین خوردگی پوست روی آن عضله از بین می رود.
بیشترین استفاده از بوتاکس برای برطرف کردن چین ها و خطوط پیشانی و بین ابروهاست. علاوه بر اینها چین های گوشه چشم ها و لب در اثر پیری و بالا رفتن سن هم با استفاده از بوتاکس قابل برطرف شدن می باشند.
چین و چروک هایی که در اثر تابش اشعه خورشید و سنگینی و شل شدن پوست ایجاد می شوند، معمولاً با تزریق بوتاکس قابل برطرف شدن نیستند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟
این کار تنها ظرف چند دقیقه انجام می شود و حتی احتیاج به بی حسی هم ندارد. بوتاکس معمولاً با یک سرنگ و سوزن ظریف ( مثل سوزن انسولین) در چند نقطه مختلف از عضلات مورد نظر تزریق می گردد. درد خفیفی موقع تزریق احساس می شود که کاملاً طبیعی است.
بطور متوسط سه تا هفت روز طول می کشد تا نتیجه مورد انتظار بصورت کامل مشاهده شود. توصیه می شود از مصرف الکل حداقل یک هفته قبل از تزریق خودداری شود. مصرف آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب هم حداقل دو هفته قبل از تزریق بایستی قطع شود. این کار باعث می شود حالت کبودی ناحیه تزریق به حداقل برسد.

 اثر تزریق بوتاکس چقدر دوام خواهد داشت؟
معمولاً اثر دارو حدود 4 تا 6 ماه طول خواهد کشید. بعد از گذشت این مدت زمان، همچنانکه عضلات دوباره قدرت خود را بدست می آورند، چین و چروک ها نیز دوباره ظاهر می شوند. هرچند بدلیل استراحت چند ماهه عضلات، عمق شیارها و خطوط ایجاد شده کمتر از دفعه قبل می باشد اما برخی تمایل دارند مجدداً تزریق خود را تکرار کنند.

عوارض جانبی  تزریق بوتاکس چیست؟
حالت کبودی و خونمردگی موقت در محل تزریق، شایعترین عارضه محسوب می شود. سردرد، که معمولاً ظرف 24 تا 48 ساعت برطرف می شود، عارضه نادری است که گاهی موارد اتفاق می افتد. درصد اندکی از بیماران می توانند دچار حالت افتادگی پلک ها شوند. البته درصورت بروز این حالت، بعد از سه هفته بهبود خواهند یافت. برای کاهش شانس بروز عوارض ناخواسته توصیه می شود محل تزریق را برای 12 ساعت هرگز مالش ندهید و همچنین تا چهار ساعت دراز نکشید و نخوابید. اما چنانچه از داروی بی کیفیت و غیر استاندارد استفاده شده و یا فرد حساسیت به سم مذکور داشته باشد عوارض شدیدتر و خطرناک تری هم گزارش شده است.

برای چه کسانی اصلاً نباید بوتاکس تزریق کرد؟
خانم های باردار، مادرانی که به بچه های خود شیر می دهند و کسانیکه بیماری های نرولوژیک ( بیماریهای دستگاه عصبی) دارند نباید بوتاکس تزریق کنند. از آنجا که همه چین و چروک ها با تزریق بوتاکس برطرف می شوند بنابراین بهتر است قبل از انجام بوتاکس با پزشک مشورت کنید.

منبع:

webmd

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments