در فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چطوری از پوست خود مراقبت کنیم

در فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چطوری از پوست خود مراقبت کنیم

در فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چطوری از پوست خود مراقبت کنیم

در فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چطوری از پوست خود مراقبت کنیم

لیزر موهای زائد یکی از کارآمدترین روش های موجود برای از بین بردن  موهای ناخواسته در هر قسمت از بدن است. از جمله پاها ، چانه ، خط بیکینی و زیر بغل.  اکثر مراجعه کنندگان پس از یک سری جلسات درمانی ، از سه تا شش جلسه یا بیشتر درمان با لیزر تا 90٪ کاهش موی دائمی را تجربه می کنند. لیزر موهای زائد شما را از اصلاح یا اپیلاسیون راحت می کند.

 

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

روش درمان با لیزر ساده است. حذف موهای زائد با لیزر با استفاده از پالس های نور لیزری انجام می شود.  که با هدف قرار دادن ملانین موجود در فولیکول های مو ، آنها را از بین می برد. به این صورت که رنگدانه موجود در فولیکول های مو، پالس نور لیزر را جذب می کند و آنقدر به فولیکول موها آسیب می رساند که رشد موها را کاهش دهد. از آنجا که لیزرها ملانین را هدف قرار می دهند ، موهای تیره با پوست روشن بهتر از سایر رنگ های پوست و مو به درمان جواب می دهند. هر چند تکنولوژی های جدید لیزر الکساندرایت مدیو استار 2018 می تواند به طور مؤثر و ایمن تر بر روی هر نوع رنگ و نوع پوست و مو و سایر ترکیبات مو و پوست اثر بگذارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

اولین جلسه لیزر موهای زائد چگونه است؟

لهترین لیزر موهای زائد

ابتدا به شما یک عینک محافظ چشم داده می شود و در صورت تمایل بیمار بی حسی موضعی اعمال می شود.  هنگامی که جلسه شروع می شود مجموعه ای از پالس های لیزر را دریافت می کنید.  ممکن است  احساس خارش و سوزش بکنید. اکثر مشتریان این احساس را شبیه به برخورد یک کش لاستیکی به پوست تشبیه می کنند.

پس از پایان جلسه شما می توانید از بسته یخ ، کرم ضد التهابی یا لوسیون ، یا آب سرد برای کاهش هر گونه ناراحتی استفاده کنید. شما می توانید درمان بعدی خود را برای چهار تا شش هفته بعد برنامه ریزی کنید. درمان موهای زائد معمولاً 3 تا 6  جلسه طول می کشد یعنی تا زمانی که رشد موها کاملاً متوقف شود.

 

اثرات جانبی لیزر مو چیست؟

ممکن است پس از جلسه حذف موهای زائد با لیزر عوارض جانبی مانند صورتی یا قرمز شدن پوست و خارش را تجربه کنید.  تحریک پوست به طور مستقیم پس از یک جلسه لیزر موهای زائد کاملاً طبیعی است. خارش و سوزش ممکن است تا چند ساعت الی 24 ساعت ادامه داشته باشد.  بعضی افراد این احساس را شبیه به جای کشیده شدن تیغ بر پوست تشبیه می کنند.  استفاده از کمپرس سرد و مرطوب کننده ممکن است کمک کند. روز پس از درمان شما می توانید صورت خود را آرایش کنید. مگر اینکه پوست تان هنوز ملتهب باشد. اگر سوزش پوست شما بیشتر از 24 ساعت طول بکشد ، باید با پزشک خود تماس بگیرید تا توصیه های لازم را دریافت کنید.

 

ریزش موها

یک تا سه هفته پس از اولین جلسه درمان ممکن است شاهد کاهش رشد موهای خود باشید. در طی این روند فولیکول های موهایی که در فاز چرخه رشد بوده اند ، که فاز آنوژن نیز نامیده می شود ، بلند می شوند.  فرایند ریختن موها مانند ته ریش یا جوش های سر سیاه به نظر می رسد.  لایه برداری در طول این فرآیند باعث می شود موها راحت تر بریزند.

 

رشد مجدد موها

به یاد داشته باشید که لیزر موهای زائد در طول جلسات اولیه تنها فولیکول موهایی را که در مرحله رشد هستند را غیر فعال می کند. فولیکول هایی که در حال استراحت هستند ، طی چند هفته آینده شروع به “بیدار شدن” خواهند کرد و همچنان موهای شان رشد می کند.

این عوارض جانبی می تواند ناخوشایند باشد. اما شما می توانید فرایند شفا را سرعت دهید. چطور؟ ادامه مطلب را بخوانید.

 

لایه برداری

سه بار در هفته از یک اسکراب لایه بردار یا یک لیف مخصوص حمام در منطقه تحت درمان با لیزر استفاده کنید. این کار به ریزش موها ، سلول های مرده پوست مرده و سایر آلودگی های پوست کمک می کند.  برای پیشگیری از ملتهب شدن پوست این کار را به آرامی انجام دهید.

موهایی را که مجدداً رشد کرده شیو یا کوتاه کنید.  موهایی را که دوباره رشد کرده اند نباید با روش هایی مانند اپیلاسیون یا کندن از بین ببرید. تا جلسه بعدی لیزر درمانی  آنها را شیو کنید یا کوتاه کنید. شما همچنین می توانید از کرم های شیمیایی موبر مانند Nair  در فواصل بین جلسات لیزر درمانی استفاده کنید.   اما این کار را دو روز قبل و یک روز پس از درمان انجام ندهید.

 

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

حتماً دوست دارید پوست تان در طول درمان تا حد ممکن تیره نشود.  در این صورت باید برنزه کردن را فراموش کنید.  و همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. اگر آفتاب سوختگی داشته باشید ، پوست شما  بیشتر تحریک می شود. در نظر داشته باشید که پوست شما احتمالاً از طریق لیزر موهای زائد تحریک شده است. به همین دلیل باید بیشتر مراقب پوست خود  باشید. برای دو هفته قبل و بعد از هر جلسه لیزر درمانی از یک کرم ضد آفتاب با SPF 30  یا بالا تر استفاده کنید.

 

روش مصرف داروها و مکمل ها

اگر شما نیاز به مصرف داروهای تجویزی ، بدون نسخه یا مکمل های گیاهی دارید ، قبل از لیزر موهای زائد با پزشک خود در این مورد صحبت کنید. در صورت بروز هر مشکلی به پزشک متخصص لیزر نیز مراجعه کنید.  در صورت لزوم زمان جلسه بعدی شما همیشه می تواند تغییر یابد.

 

نکاتی در باره بهبودی پس از لیزر موهای زائد  

نکاتی در باره بهبودی پس از لیزر موهای  زائد

اگر چه هر متخصص لیزر مجموعه ای از دستورالعمل های مراقبت پس از لیزر موهای زائد را به شما توصیه می کند ، ما هم  اینجا برخی از نکات اضافی در مورد مراقبت بعد از لیزر موهای زائد را به شما ارائه می دهیم.

برای 24 تا 48 ساعت بعد از لیزر موهای زائد نباید از سونا یا اتاق بخار استفاده کنید.  نباید دوش بگیرید یا شنا کنید و یا حمام گرم بگیرید.

  • شما نباید به مدت 24 ساعت از لوازم آرایشی در منطقه درمان شده استفاده کنید. تنها می توانید از لوازم آرایشی معدنی پس از لیزر موهای زائد استفاده کنید.
  • برای 24 تا 48 ساعت پس از درمان هیچ محصول عطری را به این منطقه اعمال نکنید.
  • ژل آلوئه ورا ممکن است پوست شما را تسکین دهد.
  • مشتری در روز جلسه لیزر درمانی باید موهای ناحیه ای که باید درمان می شود را شیو کند.  موهای صورت معمولاً قبل از درمان  نیازی به تراشیده شدن ندارند.
  • اگر شما هرگونه جوش یا التهابی را تجربه کردید ، می توانید یک کپسول ویتامین E را باز کنید و آن را سه بار در روز برای کمک به بهبودی به کار ببرید. جوش ها را فشار ندهید زیرا ممکن است جای آن روی پوست بماند. منطقه تحت درمان با لیزر نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد.  با این کار ممکن است خطر پیگمنتیشن را افزایش دهید.

لیزر موهای زائد مانند هر روش دیگر عوارضی دارد.  مهم است که به یاد داشته باشید که اگر چه عوارض لیزر بسیار نادر هستند اما امکان بروز آنها وجود دارد.  رایج ترين عوارض شامل جوش ، تورم ، تغييرات رنگدانه ، قرمزی و زخم است. پوسته شدن و کبودی نیز ممکن است رخ دهد. اما این علائم معمولاً در عرض چند روز ناپدید می شوند. عفونت در محل درمان ممکن است رخ دهد ، هرچند بسیار نادر است. بنابراین تمیز نگه داشتن منطقه پس از لیزر درمانی بسیار مهم است.  به یاد داشته باشید که درد ، سوزش و بی حسی در اطراف محل درمان ، شایع ترین عوارض جانبی موقت هستند و این عوارض کاملاً طبیعی هستند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments