در صورت تحریک پوست چه باید کرد؟

تحریک پوست1

تحریک پوست اتفاق جالبی نیست. می دانید اگر اتفاق بدی برای پوستتان بیفتد چه کار باید بکنید؟ بیماری سوال پرسید که اگر لایه برداری اشتباه انجام شود، چه باید کرد؟ لایه برداری یکی از متداول ترین دلایل تحریک پوست است. لایه برداری ها یا تکنیک های اشتباه می توانند مشکلات بزرگی ایجاد کنند. اما تحریک به دلایل خیلی گسترده ای اتفاق می افتد. متاسفانه تحریک پوست خیلی راحت است، به ویژه وقتی پوست کمی ضعیف باشد.

تحریک پوست چگونه به نظر می رسد؟ علائم متداول آن به اینگونه است که پوست قرمز یا صورتی می شود، حس داغی در پوست به وجود می آید، حس سوزش، خارش یا درد. اگر پوست شما تحریک شده باشد، دچار التهاب نیز می شود. این التهاب ممکن است خیلی کم باشد ( بدون علائم بارز) یا اینکه شدید باشد ( به همراه سوزش و خارش پوست). مهم ترین کاری که می توان انجام داد برطرف کردن هر چه سریعتر التهاب و ترمیم پوست می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

14 کاری که می توان برای درمان پوست تحریک شده انجام داد:

  1. اگر احساس درد می کنید، سریعا صورت خود را با آب سرد بشویید.

اگر چیزی روی صورت خود گذاشتید و احساس درد کردید، پوست شما به طور شدیدی شروع به سوزش کرد و قرمز شد طوریکه قرمزی آن پس از 5 تا 10 دقیقه هم برطرف نشد، در این صورت:

  • فورا صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. یا اینکه با پنبه یا پارچه ی خیلی نرم که آغشته به آب سرد است، صورت خود را تمیز کنید (به هیچ عنوان از پارچه ی ضخیم استفاده نکنید.)
  • این کار را چندین بار انجام دهید. پنبه یا پارچه را کاملا سرد نگاه دارید.

شستشو یا پاک کردن با آب سرد مواد آسیب رسان را بدون ایجاد ترکیبات جدید روی پوست، از بین می برد. مهم تر اینکه آب خیلی سریع pH محصول روی پوست را تغییر می دهد و PH اسیدی را خنثی می سازد. لایه بردارهای AHA، یکی از متداول ترین عوامل حساسیت و تحریک پوست، دارای pH اسیدی هستند.

  1. استفاده از آلوئه ورا در صورت امکان.

تحریک پوست

اگر ژله ی آلوئه ورا در دسترس شما می باشد (گیاه آلوئه ورا بسیار بهتر است)، مقداری از آن را برای تسکین بخشیدن به صورت خود روی پوست خود قرار دهید. ژل آلوئه ورا میزان التهاب را کم می کند.

  1. تشخیص عامل التهاب

کار دیگری که می توانید انجام دهید، بررسی اتفاق می باشد. چه چیزی ممکن است باعث التهاب شده باشد؟ اگر عامل التهاب واضح نیست، تمام اتفاقات افتاده طی 48 ساعت گذشته را بررسی کنید.

  • از چه موادی برای صورت خود استفاده کردید؟ آیا از محصول جدیدی استفاده کرده اید؟
  • آیا در برنامه ی مراقبت از پوست خود، تغییری ایجاد کرده اید؟
  • آیا اخیرا از محصول جدیدی استفاده کرده اید، متفاوت از نمونه های همیشگی؟
  • در این مدت چه چیزهایی خورده اید؟ آیا چیزی که خورده اید جدید بوده یا با رژیم غذای شما متفاوت است؟
  • آیا کار خاصی وجود دارد که باید با بدن یا صورت خود انجام دهید؟ به عنوان مثال ماساژ صورت، فرایندهای آرایشی، کوتاه کردن موها یا مانیکور.
  • در این مدت کجا بوده اید؟ آیا در مکان عمومی سطح خاصی را لمس کرده اید؟ به عنوان مثال دستگیره ی در باشگاه، توالت عمومی و غیره.
  • آیا از لباس یا زیورآلات جدید استفاده کرده اید؟
  • آیا مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار گرفته اید؟ یا در معرض باد؟ یا در ارتفاع بالا؟
  • آیا اتفاق ناگوار و ناراحت کننده ای برای شما افتاده است؟
  • آیا باردار هستید یا زمان عادت ماهانه ی شماست؟

تمام موارد ذکر شده می توانند باعث تحریک پوست شوند.

اکثر اوقات تحریک پوست به علل زیر می باشد:

  • ترکیبات موجود در محصولات آرایشی که معمولا ترکیبات محرک نامیده می شوند یا ترکیباتی هستند که شما به آنها حساسیت دارید.
  • غذاهایی که باعث بروز عکس العمل های حساسیتی می شوند.
  • پوستی که عملکردهای زیادی روی آن انجام شده (مانند لایه برداری هایی با تکنیک های نامناسب، مالیدن چشم ها، ماساژ پوست با لطافت کم.).

اما تحریک پوست ممکن است به خاطر تغییر عادت ها نیز باشد. وقتی که محصولات جدیدی را در یک مدت کوتاه استفاده می کنید یا اگر محصولات آرایشی خود را خیلی زیاد تغییر دهید، این تغییرات می توانند باعث تداخل در هموستاز پوست شوند ( هموستاز به معنای ثبات و تعادل است.).

از تغییر عادت های خود به طور مکرر اجتناب کنید، مگر اینکه پوست مقاومی داشته باشید یا اینکه خیلی خوب با ویژگی های آن آشنا باشید.

به یاد داشته باشید که شرایط سخت آب و هوایی نیز به شدت باعث تحریک پوست می شود. قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید باعث شروع التهاب پوست می شود. شرایطی که باد می وزد، نه تناه باعث آزار پوست می شود، بلکه پایین بودن میزان رطوبت در این هوا، کمبود آب و خشکی پوست را شدید تر کرده و پوست را ضعیف می کند. تمام موارد نام برده باعث تحریک پوست می شوند.

میکروب ها همه جا هستند. اگر سطح آلوده ای را لمس کرده و سپس صورت خود را لمس کنید، میکروب ها نیز به صورت منتقل می شوند. این مسئله در مورد افراد دیگر نیز درست می باشد. اگر به فردی که دچار عفونت های باکتریایی یا ویروسی مسری شده باشد، دست بدهید، ممکن است شما نیز به بیماری وی دچار شوید.

به محض اینکه علت التهاب و تحریک شدن پوست را تشخیص دادید، سعی در توقف آن داشته باشید.

  1. بلافاصله روش های معمول مراقبت از پوست خود را ساده تر کنید.

فرایندهایی که برای مراقبت از پوست خود انجام می دادید را کمتر کنید و تنها موارد خیلی ضروری را انجام دهید، از جمله دو مرحله ی مهم پاکسازی و مرطوب کردن صورت.

شما همیشه به پاکسازی پوست خود نیاز دارید، حتی اگر حس خوبی در پوست خود ندارید یا اینکه پوستتان خیلی خشک است. علاوه بر این مرطوب سازی پوست هم لازم است. مرطوب کردن پوست، پوست را تغذیه می کند و آن را از صدمه دیدن های زیاد محافظت می کند.

آیا قبلا عادت های خاصی داشتید یا از محصولات آرایشی خاصی استفاده می کردید؟ اکنون زمان آن رسیده که مجددا به سمت همان محصولات بی ضرر بازگردید، محصولاتی که می توانند سلامت پوستتان را به شما بازگردانند. اگر عادت خاصی در گذشته نداشته اید، نگران نباشید. نکات 5 و 6 را مطالعه کنید.

  1. استفاده از یک پاک کننده ی بدون کف و ملایم.

تحریک پوست2

اگر پاک کننده ی بدون کف و ملایم ندارید، بهتر است پاک کننده ای برای پوست های حساس تهیه کنید. Cetaphil یکی از بهترین نمونه هاست. این پاک کننده خیلی ملایم می باشد. پاک کننده ی Aveeno نیز خوب است، اما حاوی جو است. اگر به گلوتن حساسیت داشته باشید، این پاک کننده توصیه نمی شود.

چرا باید از پاک کننده های مخصوص پوست های حساس استفاده کنید؟ این پاک کننده ها معمولا ژل های بدون کف یا امولسیون های شیری هستند. و معمولا حاوی ترکیبات نرم کننده هستند. بسیاری از پاک کننده های کفی چربی های ضروری پوست را از بین می برند.

چربی ها برای پوست مهم هستند. وقتی حالت محافظتی پوست آسیب می بیند، چربی ها مهم تر می شوند. تغذیه ی پوست با چربی ها حالت محافظتی پوست را سریعتر ترمیم می کند.

گزینه ی دیگر استفاده از روغن پاک کننده است. روغن پاک کننده یک روش بسیار خوب برای پاک کردن عیق پوست و لطیف کردن پوست است. روغن پوست را لطیف می کند که وقتی پوست خشک یا تحریک شده باشد، باعث التیام پوست می شود. روغن پاک کننده دارای ترکیباتی است که به راحتی با آب پاک می شود و پوست چرب نمی ماند.

  1. از کرم ترمیم کننده ی حالت محافظتی پوست استفاده کنید.

این نوع کرم بهترین محصول برای پوست تحریک شده می باشد. این نوع کرم دارای ترکیباتی است که باعث التیام پوست تحریک شده می شود و بهبود پوست را نیز سرعت می بخشد. این کرم با ترکیبات سیلیکونی بر مبنای بی آبی ساخته شده است (به این معنا که هیچ آبی در محصول وجود ندارد) و به شدت پوست تحریک شده را آرام می کند. کرم سیلیکونی دارای حالت انسدادی است و یک مانع سطحی روی پوست تشکیل می دهد که از آن در مقابل تحریک شدن بیشتر محافظت می کند. به علاوه این نوع کرم رطوبت پوست را حفظ کرده و مانع تبخیر آب پوست می شود.

بافت این نوع کرم همان بافت کرم های آرایشی است. برخی حس این نوع کرم را روی صورت خود دوست ندارند. اما وقتی پوست دچار مشکل شده یا خشک می شود و ترک می خورد، استفاده از این کرم بسیار خوشایند است.

تحریک پوست4

به هرحال تصورات غلطی در مورد کرم های سیلیکون وجود دارد. رایج ترین دیدگاه این است که این نوع کرم برای پوست سمی است و باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود. اما این اعتقاد درست نیست.

سیلیکون ها نه سمی هستند و نه مسدود کننده ی منافذ. آنچه این کرم ها را برای پوست مناسب می سازد، ضد تحریک کنندگی این کرم است و در بسیاری از محصولاتی که مخصوص پوست های حساس هستند، وجود دارند.

در حقیقت سیلیکون ها به طور گسترده ای در محصولات پوستی استفاده می شوند (و نه فقط برای پوست های حساس). این کرم باعث می شود که محصولات آرایشی و بهداشتی به راحتی روی پوست پخش شوند.

اگر قبلا روغنی مخصوص صورت داشتید که تاثیر خوبی روی پوستتان داشت، از این روغن به عنوان مرطوب کننده نیز می توانید استفاده کنید. روغن ها برای پوست بسیار مقوی و نرم کننده هستند. اما بسیاری از آنها روغن های گیاهی هستند که برخی ممکن است در پوست حساسیت ایجاد کنند. اکنون زمان خرید یا امتحان یک روغن جدید نیست.

توصیه: اگر شما دارای پوست چرب و مستعد جوش زدن هستید و در مورد مرطوب کردن آن مردد هستید، هیچ نگرانی برای مسدود شدن منافذ پوست خود نداشته باشید. تحریک پوست باعث ایجاد التهاب و آسیب های محافظ می شود. التهاب و آسیب حالت محافظتی پوست آغازگر بسیاری مشکلات دیگر می باشند (از جمله جوش). بنابراین مهم ترین کاری که می توان انجام داد، بهبود حالت محافظتی پوست است تا از دیگر مشکلات جلوگیری کنید. به هرحال می توان منافذ پوستی را بعدا باز کرد.

  1. توقف لایه برداری

اگر پوست شما تحریک شده باشد، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید، حذف پوست است. وقتی که پوست تحریک شده باشد، حالت محافظتی پوست هم آسیب می بیند. این حالت دارای ترک های میکروسکوپی است که به میکروب اجازه ورود داده و تبخیر آب پوست هم آسانتر انجام می شود. خروج آب از این طریق باعث خشک شدن پوست می شود.

  • لایه برداری با AHA ها یا آنزیم ها لایه ی کرنیوم را از پوست حذف می کند (خارجی ترین لایه ی پوست). این امر باعث می شود که پوست نازکتر آسیب پذیرتر شود. علاوه بر این AHA باعث بروز مقدار کمی التهاب در پوست می شود.
  • لایه برداری مالشی نوعی اصطکاک روی پوست ایجاد کرده و باعث پاک شدن پوست می شود. اگر پوست شما تحریک شده باشد، این روش نامناسب می باشد.

به مدت 2 هفته پوست خود را لایه برداری نکنید و از ترکیبات دارای لایه برداری استفاده نکنید. پوست تحریک شده برای بهبود نیاز به زمان دارد.

  1. از محصولاتی که دارای رتینول، پپتیدها و درصد بالایی ویتامین C هستند، اجتناب کنید.

رتینول، پپتیدها و ویتامین C در پوست فعال هستند – بسیار فعال در پوست تحریک شده.

به یاد داشته باشید که از محصولات حاوی AHA استفاده نکنید، به ویژه گلیکولیک اسید که به خاطر اندازه ی کوچک مولکول ها محرک ترین AHA است، این محصول به سرعت نفوذ می کند.

AHA ها در سروم ها، مرطوب کننده ها و پاک کننده ها موجود می باشند. این روزها اجتناب از این ترکیبات بسیار دشوار است. بنابراین بهتر است قبل از مصرف، ترکیبات محصول را بررسی کنید.

  1. تا بهبود پوست تحریک شده، آرایش نکنید.

ترکیبات موجود در محصولات آرایشی نیز باعث تحریک پوست می شوند، به ویژه رنگ های مصنوعی که معمولا به محصولات آرایشی اضافه می شوند. آرایش نیز منافذ پوست را مسدود می کند. وقتی پوست تحریک شده باشد، استفاده از محصولات آرایشی به میزان کمتر بهتر است.

  1. از محصولات حاوی ضدالتهاب و نرم کننده استفاده کنید.

آسانترین راه برای دست یابی به محصولات ضدالتهاب و نرم کننده بررسی محصولات مربوط به پوست های حساس است. اما محصولات مربوط به پوست های غیرحساس نیز حاوی این ترکیبات می باشند. اگر محصولی مربوط به پوست حساس ندارید و دسترسی به چنین محصولی نیز برایتان سخت است، می توانید ترکیبات محصولات موجود خود را بررسی کنید.

بهتر است کرمی برای پوست های حساس برای چنین مواقعی، داشته باشید. Cerave،  Avene ،و La Roche Posay محصولات خوبی هستند که در داروخانه ها نیز موجود می باشند.

  1. از ماسک ضدالتهاب یا ماسک نرم کننده استفاده کنید.

تحریک پوست0

ماسک یک روش ساده برای القا کردن غلظت بیشتری از محصولات به داخل پوست است. شما می توانید در خانه از ماسکی که از داروخانه خریداری کرده اید یا ماسکی که خودتان درست کرده اید، استفاده کنید. اگر از ماسکی استفاده می کنید که خریداری کرده اید، می توانید هر بار از یک ورق استفاده کنید.

می توانید از روش های سنتی برای درست کردن ماسک برای پوست حساس استفاده کنید. می توانید با استفاده از جو دو سر و عسل در آشپزخانه ی خود یک ماسک بسیار خوب درست کنید. جو یک ترکیب آرامبخش بسیار خوب است که التهاب را کاهش می دهد و در ترکیبات بسیاری از محصولات مربوط به پوست های حساس یافت می شود. (توجه: اگر شما به گلوتن حساسیت دارید، نمی توانید از جو استفاده کنید.).عسل نیز آرامبخش بوده و دارای مزایای زیاد دیگری است – از جمله عسل آبرسان، آنتی باکتریال، ضدالتهاب و ضد آکنه می باشد.

طرز تهیه ی این ماسک زیاد مهم نیست، فقط کافیست مقدار جو پخته شده (و سرد شده) را با مقداری عسل ترکیب کنید. مقدار مواد به خود شما بستگی دارد. تاکید من بر روی جو می باشد. سپس آن را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

  1. از ضدآفتاب حاوی اکسید زینک استفاده کنید.

اگر پوست شما آسیب دیده باشد، نسبت به نور خورشید حساسیت بیشتری نشان می دهد. اشعه های خورشید التهاب پوست را بدتر می سازند. بنابراین استفاده از ضدآفتاب بسیار مهم است (البته استفاده از ضدآفتاب همیشه و به ویژه در این موقع مهم است.).

 ضد آفتاب حاوی اکسید زینک استفاده کنید. این ضدآفتاب نه تنها فعالترین ترکیبات مربوط به ضدآفتاب را در خود دارد، بلکه دارای ترکیبات ضدالتهاب موثری نیز می باشد. اکسید زینک پوست را تسکین می دهد.

  1. از گرما اجتناب کنید.

گرما گردش خون را افزایش می دهد که افزایش گردش خون دقیقا آن چیزی است که در صورت تحریک و التهاب پوست نباید اتفاق بیفتد. گرما باعث بدتر شدن التهاب می شود. بنابراین از حمام کردن با آب داغ در این مواقع اجتناب کنید. طبیعتا نباید از اتاق بخار، سونا و جکوزی استفاده کنید. علاوه بر این از قرار گرفتن در معرض خورشید اجتناب کنید.

  1. از دست کاری پوست (مالش یا ماساژ پوست) اجتناب کنید.

مالیدن یا ماساژدادن پوست جریان خون را افزایش می دهد. بنابراین هنگام استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی، از حرکات خیلی ملایم و آرام استفاده کنید. همچنین مدت ماساژ کوتاه باشد. سعی کنید قسمت هایی از پوست را که بیشتر آسیب دیده اند، کمتر لمس کنید.

اگر هیچ یک از راهکارها موثر نبود، چه باید کرد؟

اگر پس از چند روز هنوز هم پوست شما حالت تحریک شده و آسیب دیده را دارد و هیچگونه بهبودی مشاهده نمی شود، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در این حالت ممکن است دچار عفونتی شده باشید که نیاز به تزریق کورتیزون و تجویز داروهای قوی دارد.

[divider]

کلینیک فوق تخصصی پوست، لیزر و تناسب اندام آلومینا

3.1 8 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

25 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
مریم
مریم
8 years ago

با سلام و عرض خسته نباشید
در مورد مطلبی که توسط خانم سمیه محمدی روی سایت قرار داده اند با عنوان در صورت تحریک پوست چه باید کرد/ به کرمی بنامcerave اشاره کرده اند, من در مشهد هستم و میخواستم نام و یا تلفن داروخانه ای که این کرم را داشته باشند یا شماره نمایندگی آنرا به من معرفی کنند.داروخانه در تهران هم باشد مشکلی نیست.
با تشکر

مدیر دپارتمان سلامت جسم و روان
مدیر دپارتمان سلامت جسم و روان
8 years ago
پاسخ به  مریم

سلام
متاسفانه ما در مورد وجود دارو در ایران و یا کدام داروخانه اطلاعاتی نداریم بهتر است با مرکز دارویی وزارت بهداشت تماس بگیرید.

رویا
رویا
7 years ago

سلام خستهنباشین..من صورت لک داشت رفتم دکتر..لهم لایه بردار دادن محلوله..قرص راکوتان و داکسی کیم ..ژل شستشوی صورتهای حساس..پنجاه روز اول خیلی صورتم خوب شد و تمیز بدون هیچ لکی..ولی حالا صورتم سیاه شده..لکهای قبلیم دوباره نمایان شده و خیلی تیره تر از قبل..مثه اینکه صورتم سوخته باشه..علتش چیه..البته داذوهامو قطع نکردم فقط نمیدونم چرا یدفعه وسط درمان برعکس جواب داد صورتم….ممنون میشم جواب منم بدید…

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  رویا

با سلام و احترام، دوست عزیز نیاز به مشاهده پوست و معاینه دارد. توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت نمایید تا علت مشخص شود.

شیرین
شیرین
6 years ago

سلام
منطورتون از لاروش پوزای کدام محصولش است؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  شیرین

سلام، دوست گرامی کرم های نرم کننده و ضد التهاب این برند

بهنام
بهنام
5 years ago

با عرض سلام و خسته نباشید بابت مطالب خوبتون
من دوروز پیش بابت جای جوش خیلی کوچیکی که داشتم پیش دکتر رفتم و ایشون یه محلول ترکیبی و کرم triacneal expert رو دادن به من حالا وقتی من این محلول رو میزنم خیلی خیلی میشوزه به مدت ۳۰ ثانیه و بعدش هم که صورتم قرمز شده و بعضی جاها متورم نمیدونم عادیه این یا نه؟!

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  بهنام

سلام دوست عزیز
نیاز به معاینه و مشاهده پوست می باشد. در صورتیکه این حالت تشدید گردید توصیه می شود با پزشک معالج خود در میان بگذارید. از اقدامات خودسرانه پرهیز نمایید.

zahra
zahra
5 years ago

سلام ببخشید از جوش شیرین براپوستم استفاده کردم الان کلا قرمز شده و برطرف نمیشه با کمپرس یخ چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  zahra

سلام دوست عزیز
نیاز به معاینه و بررسی پوستتان می باشد. توصیه می شود توسط متخصص پوست ویزیت شوید.

مهری
مهری
5 years ago

سلام من حدود یک ماه پیش کرم مرطوب کننده آتوپیکس ,اوسرین خریدم چندباری ازش استفاده کردم ,متاسفانه صورتم حساسیت داده بهش ,انگار روی گونه هام تاول زده هردو گونه هام لکه قرمز شدید آورده ,انگار سوخته ,چیکارکنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مهری

سلام دوست عزیز
نیاز به معاینه و بررسی پوست می باشد. توصیه می شو توسط پزشک ویزیت شوید.

hoda
hoda
4 years ago

سلام روز بخیر
من صورتم لک جوش داشت و کمی جوش از کرم ترتینویین استفاده کردم الان دو هفته شده جوشهای پوستم بیشتر شده می خواستم بدونم باید هنوز ادامه بدم با توجه به اینکه تو اکثر سایتها نوشتن اگر جوش زد دارو رو قطع نکنین .

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  hoda

سلام دوست عزیز
برای پاسخ دقیق در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی پوستتان می باشد.
بهتر است توسط پزشک ویزیت شوید.

Narges
Narges
4 years ago

سلام من دوسال پیش از صابون لایه بردار استفاده کردم بعد از اون پوستم خیلی نازک شده و دائما سوزش داره و خیلی هم تیره شده تا حالا هر چقدر دکتر رفتمو ترمیم کننده های مختلف استفاده کردم اما خوب نشده میشه راهنماییم کنین.ممنون میشم

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  Narges

سلام دوست عزیز
جهت پاسخ دقیق در این خصوص و ارائه راهکار درمانی مناسب نیاز به معاینه و بررسی پوستتان می باشد. بدون ویزیت نمی توانیم راهکاری ارائه دهیم.

Atefe
Atefe
4 years ago

سلام
نرگس جون منم با کرم مرطوب کننده اینجوری شدم .درمان شدید شما یا نه

آیدا
آیدا
3 years ago

سلام وقتتون بخیر.دیشب برای اولین بار از کرم روشن کننده لایتینگ پلاس استفاده کردم،برای چندساعت روی صورتم بود،از وقتی شستم ملتهب و قرمز و پوست پوست.. خیلی میترسم..ممنون میشم کمکم کنید

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  آیدا

سلام دوست عزیز
جهت پاسخ دقیق در این خصوص و ارائه راهکار مناسب، نیاز به ویزیت و بررسی پوستتان می باشد. در صورت تشدید این حالت توصیه میشود توسط پزشک معاینه شوید.

آرمان
آرمان
3 years ago

سلام.من از ژل پانژل ۱۰۰میلی گرم بلژیک استفاده کردم و الآن دو روزه که صورتم قرمز شده و میسوزه باید چیکار کنم؟؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  آرمان

سلام دوست عزیز
جهت بررسی این موضوع و ارائه راهکار مناسب، نیاز به ویزیت و بررسی پوست می باشد. این ژل در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند و موجب التهاب و قرمزی می شود. بنابراین در صورت تشدید این حالت، مصرف را قطع نمایید و با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

فاطمه حسینی
فاطمه حسینی
2 years ago

سلام خسته نباشید. من از دارو های لایه بردار دست ساز استفاده کردم و الان صورتم انگار سوخته شدیدا قرمز شده و انگار سوخته مثل سوختگی. لطفا کمکم کنید چی بزنم خوب شه خیلی استرس دارم.

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  فاطمه حسینی

سلام دوست عزیز
جهت بررسی این موضوع و ارائه راهکار مناسب، نیاز به بررسی پوست شما می باشد.
چنانچه این حالت تشدید گردید توصیه می شود توسط پزشک معاینه شوید.

مهسا
مهسا
2 years ago

سلام من مدتیه از کرم های لایه بردار که از ترکیه تهیه کردم استفاده میکنم بعد از اینکه با صابون آبرسان صورتم رو میشورم پوستم سوزش داره به نظر شما دلیلش چیه و اینکه به لایه برداری با این کرم ها ادامه بدم یا نه کرم ها سه تا هستن کرم شب کرم روز و ضد آفتاب مخصوص آیا شناختی دارین از این محصول

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مهسا

سلام دوست عزیز
جهت پاسخ دقیق در خصوص اینکه این محصول برای پوست شما، مناسب هست یا خیر نیاز به معاینه و ارزیابی پوست می باشد.
سوزش می تواند علامتی از مناسب نبودن و یا حساسیت پوست شما به محصول باشد.