در دوران حاملگی از چه پمادهایی برای هموروئید استفاده کنیم؟| کرم های آنتی هموروئید

در دوران حاملگی از چه پمادهایی برای هموروئید استفاده کنیم؟| کرم های آنتی هموروئید

در دوران حاملگی از چه پمادهایی برای هموروئید استفاده کنیم؟| کرم های آنتی هموروئید

 

در دوران حاملگی از چه پمادهایی برای هموروئید استفاده کنیم؟| کرم های آنتی هموروئید

هموروئید یا ورید های واریسی در راست روده می تواند ناراحت کننده و دردناک و همراه با خارش باشد.  هموروئیدها به طور معمول خطرناک نیستند و با درمان های خانگی از بین می روند.  بیش از نیمی از زنان باردار در بین سه ماه دوم و سه ماه آخر دوران بارداری خود به بواسیر مبتلا می شوند.

 

عللی که باعث ایجاد هموروئید در دوران بارداری می شود

رحم از هفته 25 ام شروع به بزرگ شدن می کند.  فشار رحم به علاوه افزایش جریان خون به ناحیه لگن می تواند باعث متورم شدن رگ های بواسیر و خارش بشود.  یبوست هم می تواند هموروئید را تشدید کند یا حتی باعث هموروئید بشود.  وقتی مدفوع سفت است ، فشار اضافی که برای تخلیه آن به مقعد میآید ،   می تواند بر روی رگ ها در ناحیه رکتوم شما فشار آورد و موجب تورم آنها شود .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

همچنین ممکن است بواسیر پس از زایمان ودر نتیجه فشار در طول زایمان ایجاد شود. اما اخبار خوبی هم برای شما داریم : روش های متعددی برای درمان بواسیر وجود دارد که شما می توانید آنها را انجام دهید.   و دیگر اینکه خوشبختانه هموروئید ها پس از زایمان خود به خود از بین می روند.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. 

در دوران حاملگی چه کاری می توانید برای هموروئید انجام دهید

  • بهترین درمان هموروئید در دوران بارداری این است که به طور منظم به توالت بروید. بنابراین مقدار زیادی آب و فیبر مصرف کنید تا از یبوست جلوگیری کنید.
  • آیا تمرینات کگل انجام می هید؟ تمرینات کگل علاوه بر آماده سازی عضلات کف لگن برای به دنیا آوردن بچه ، با بهبود گردش خون به این منطقه می توانند به جلوگیری از هموروئید کمک کنند.
  • به پهلو بخوابید. حواس تان باشد که بعد از سه ماهه اول بارداری به پشت نخوابید.  زیرا این کار باعث کاهش فشار به منطقه آسیب دیده می شود. شما همچنین می توانید چند بار در روز برای کاهش فشار بر روی رگ های رکتوم روی پهلوی سمت چپ خود دراز بکشید. 
  • فعالیت داشته باشید. در هنگام نشستن یا ایستادن برای زمان های طولانی ، سعی کنید پس از هر یک هر ساعت یک پیاده روی سریع 5 دقیقه ای یا بیشتر برای بهبود گردش خون به این منطقه داشته باشید.  و حتی می توانید ورزش هایی را که دكترتان توصیه کرده در دوران حاملگی تا زمان وضع حمل انجام دهید.    
  • در هنگام توالت کردن زور نزنید این کار به رگ های مقعد فشار می آورد.  
  • نظافت خود را رعایت کنید. برای پاک کردن خود پس از اجابت مزاج از آب گرم و کاغذ توالت مرطوب استفاده کنید. کشیدن دستمال به پوست اطراف هموروئید ها می تواند بافت های حساس را تحریک کند. اگر از کاغذ توالت مرطوب برای تمیز کردن خود که حساس شده استفاده کنید ، بهتر است.  
  • در لگن آب گرم بنشینید. 10 تا 15 دقیقه در داخل وان آب گرم بنشینید.  این کار علاوه بر اینکه به نظافت این ناحیه کمک می کند ، باعث کاهش التهاب و ناراحتی شما هم می شود.   
  • عصاره گیاه نارون و کمپرس یخ را امتحان کنید.  هر دو این درمان ها می تواند باعث کاهش ناراحتی هموروئید شود.
  • یک بالش به شکل دونات را بگیرید.  اگر نشستن واقعاً برای تان ناراحت کننده باشد ، نشستن بر روی یک بالش به شکل دونات می تواند فشار را کاهش دهد.
  • با پزشک خود در باره درمان های هموروئید صحبت کنید.  ممکن است دکتر تان یک نرم کننده مدفوع یا کرم موضعی را برای تسکین خارش و درد تجویز کند.

و درمان های مادر بزرگ تان مانند خوردن یک قاشق روغن مینرال را فراموش كنید.  چون روغن مینرال علاوه بر اینکه باعث راحت کار کردن شکم می شود ، باعث دفع مواد غذایی با ارزش همراه با مدفوع می شود.

 

کرم های آنتی هموروئید

در دوران حاملگی از چه پمادهایی برای هموروئید استفاده کنیم؟| کرم های آنتی هموروئید

در دوران بارداری خانم های حامله انتظار عوارضی از قبیل ویار صبحگاهی ، خستگی و ناراحتی کلی مربوط به دوران بارداری را دارند.  اما ممکن است چیزی در مورد هموروئید ها ندانید.   یکی از  عوارض بارداری که اغلب مورد بحث قرار نگرفته است ، هموروئید است که می تواند یک مشکل واقعی برای یک زن باردار باشد که احتمالاً به علت رشد شدن جنین و بزرگ شدن رحم به نشیمنگاه فشار می آورد و موجب تورم رگ ها می شود.  خوشبختانه درمان هایی برای کمک به کاهش ناراحتی وجود دارد.  از جمله کرم های آنتی هموروئید.

زنان می توانند در دوران حاملگی از کرم های ضد بواسیر استفاده کنند.   با این حال ، قبل از رفتن به داروخانه ، با پزشک یا  ماما مشورت کنید.  پزشک شما ممکن است یک درمان جایگزین برای هموروئید شما را پیشنهاد کند ، یا ممکن است درمان هایی را برای شما تجویز کند که ناراحتی تان را کاهش دهد.

متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید. 

علل ابتلا به هموروئید در دوران بارداری

هموروئید در حاملگی به علت دو عامل ایجاد می شود. اول ، بسیاری از زنان باردار مبتلا به یبوست هستند و یبوست متاسفانه منجر به هموروئید می شود. بزرگ شدن جنین در رحم  شما نیز باعث افزایش فشار روی نیمه پایین بدن شما می شود. این فشار می تواند منجر به ایجاد هموروئید شود. ایستادن برای مدت زمان طولانی ، مثلا در هنگام کار می تواند خطر ابتلا به هموروئید را افزایش دهد.

 

درمان های دیگر هموروئید در دوران بارداری

درد دوران حاملگی حمام گرم را امتحان کنید تا احساس ناراحتی همراه با هموروئید را از بین ببرد. برای کاهش تورم می توانید بسته یخ را بر روی منطقه قرار دهید تا تورم و ناراحتی کاهش یابد.  برای رفع ناراحتی ناشی از هموروئید در لگن آب گرم بنشینید.  همچنین می توانید کمپرس آب سرد بر روی موضع  درد بگذارید تا تورم این منطقه را کاهش دهد.

 

پیشگیری از یبوست در دوران بارداری 

در دوران حاملگی از چه پمادهایی برای هموروئید استفاده کنیم؟| کرم های آنتی هموروئید

پیشگیری از هموروئید بهترین راه حل است. زیرا در این صورت دیگر نیازی به مقابله با مشکلات مرتبط با بواسیر نخواهید داشت.  از نشستن یا ایستادن برای زمان های طولانی اجتناب کنید و در بین این فواصل استراحت کنید.  با خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا و آشامیدن آب کافی از مبتلا شدن به یبوست پیشگیری کنید.  اگر این روش ها یبوست شما را از بین نبرد ، با پزشک خود در مورد تجویز یک نرم کننده مدفوع صحبت کنید  که می تواند به رفع یبوست و درمان هموروئید کمک کند.  مصرف داروی ضد یبوست در دوران بارداری حتماً باید با مشورت و توصیه پزشک باشد.

  1. پسیلیوم Psyllium  Konsyl-D  ، Metamucil ، Modane Bulk ، Perdiem) ،
    Polycarbophil Equalactin ،   Fiber-Lax، FiberNorm ، Konsyl ، Mitrolan  ،
  2. متيل سلولز Citrucel ، UniFiber  ،
    سایر ملین ها و نرم کننده های مدفوع (Colace ، Dulcolax ، Maltsupex ، Move It Along ، شیر منیزی)
  3. کرم های ضد بواسیر  Anusol ، Preparation H ، Tucks  ،پسیلیوم Psyllium  Konsyl-D  ، Metamucil ، Modane Bulk ، Perdiem) ،
    Polycarbophil Equalactin ،   Fiber-Lax، FiberNorm ، Konsyl ، Mitrolan  ،
  4. متيل سلولز Citrucel ، UniFiber  ،
    سایر ملین ها و نرم کننده های مدفوع (Colace ، Dulcolax ، Maltsupex ، Move It Along ، شیر منیزی)
  5. کرم های ضد بواسیر  Anusol ، Preparation H ، Tucks  ،

 

 آیا داروهای طبیعی یا جایگزین در هنگام بارداری ایمن هستند؟

فقط به این دلیل که یک محصول “طبیعی” نامیده می شود ، لزوماً به این معنی نیست که استفاده از آن در حین بارداری ایمن باشد.  مصرف بعضی از داروهای طبیعی مانند هر داروی دیگری در دوران بارداری زنان حامله را در معرض خطر کمتری قرار می هد و مصرف برخی از آنها در دوران حاملگی ایمن است.

بزرگترین چالش در تعیین ایمنی و اثربخشی درمان های طبیعی یا جایگزین در زنان باردار و شیرده این است که هنوز در مورد بسیاری از آنها مطالعاتی انجام نشده است.   بنابراین خطرات آنها ناشناخته است. همچنین بسیاری از داروهای طبیعی و هومیوپاتی به خوبی کنترل نمی شوند ، بنابراین دشوار است که دقیقاً بدانیم چه چیزی در آنها وجود دارد.

برای ایمنی خود و جنین همیشه قبل از اینکه هر گونه دارو یا درمان جایگزین را استفاده کنید ، با پزشک یا ماما مشورت کنید.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از جراحان ما در مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments