میکرودرم ابریژن و درم ابریژن چیستند؟ چه کاربردی دارند؟ تفاوت های آن ها چیست؟ + فیلم

متخصصین پوست یا جراحان پلاستیک با استفاده از روش درم ابریژن و توسط ابزار ویژه ای پوست تان را لایه برداری می کنند. طی این فرایند، لایه ای جدید و صاف تر، جایگزین لایه قدیمی پوست می شود.

در میکرودرم ابریژن از کریستال های لایه بردار ریزی استفاده می شود که بر روی پوست اسپری می شوند. این روش، بیشتر مناسب مشکلاتی از قبیل تیرگی پوست، لک های قهوه ای و لکه های ناشی از افزایش سن می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

 

چه زمانی از درم ابریژن یا میکرودرم ابریژن استفاده می شود؟

درم ابریشن
درم ابریژن

درم ابریژن جهت بهبود اسکار آکنه، جای آبله و زخم های ناشی از جراحات یا بیماری ها طراحی شده است. این روش در درمان نقص های مادرزادی پوستی، خال های گوشتی، خال های قهوه ای و یا جای سوختگی موثر نمی باشد.

به طور کلی، درم ابریژن تنها برای افراد دارای پوست سفید، درمان مناسبی محسوب می شود. در افرادی که پوست تیره ای دارند، درم ابریژن می تواند منجر به ایجاد اسکار یا تغییر رنگ پوست گردد.

اما میکرودرم ابریژن برای انواع پوست با هر رنگی مناسب است. این روش، با تغییرات ظریفی که ایجاد می کند موجب بروز هیچ گونه اسکار یا تغییر رنگی نمی گردد. میکرودرم ابریژن برای مشکلات عمقی تر پوست، از قبیل جای زخم، ترک های پوستی، چین و چروک یا اسکار های عمیق آکنه مناسب نیست.

میکرودرم ابریژن در مقایسه با درم ابریژن، دوره نقاهت کوتاه تری دارد. پس از انجام این فرایند، پوست به طور موقت صورتی رنگ می شود، اما پس از 24 ساعت، به طور کامل برطرف خواهد شد.

 

اقدامات پیش از درمان با درم ابریژن یا میکرودرم ابریژن

میکرودرم آبریشن
میکرودرم آبریژن

پیش از هر چیز لازم است با متخصصی که این فرایند را انجام خواهد داد، به طور مفصل مشورت کنید.

در مشاوره درم ابریژن، در خصوص اهداف و انتظارات تان، مزایا و خطرات این فرایند و نوع بی حسی مورد نظر به طور کامل بحث و گفتگو می شود. همچنین ممکن است پزشک، یک سری اقدامات را به شما توصیه کند که قبل و بعد از این درمان انجام دهید تا شاهد نتایج بهتری باشید. توصیه می شود پیش از انجام درم ابریژن، از صورت خود یک عکس بگیرید و آن را با بعد از درمان مقایسه کنید.

جلسه مشاوره میکرودرم ابریژن نیز به همان منوال است، با این تفاوت که در آن صحبتی از بی حسی، خطرات و مزایا به میان نمی آید. زیرا این روش، ساده تر از درم ابریژن است.

 

عملکرد درم ابریژن و میکرودرم ابریژن چگونه است؟

بهترین روش جوانسازی میکرودرم ابریژن برای لایه برداری و پاکسازی پوست
دستگاه میکرودرم ابریژن

درم ابریژن به صورت سرپایی در مطب پزشک انجام می شود. ممکن است پیش از شروع فرایند، پزشک جهت آرام ساختن تان، دارویی به شما بدهد. سپس، پوست به طور کامل پاکسازی می شود و برای بی حس کردن نواحی تحت درمان، چندین شات داروی بی حسی موضعی دریافت خواهید کرد.

پزشک از یک ابزار سرعت بالا که دارای یک چرخ یا قلم موی سایشی است، استفاده می کند تا لایه های بیرونی پوست تان را از بین ببرد و هر گونه مشکل را از روی سطح پوست بزداید.

در میکرودرم ابریژن، به منظور لایه برداری سطح پوست، کریستال های ریزی بر روی پوست اسپری می شوند. این تکنیک، در مقایسه با درم ابریژن کمتر تهاجمی است؛ از این رو به دریافت داروی بی حسی نیازی نخواهید داشت. این روش، اساسا روشی برای لایه برداری و جوانسازی است که پوست را صاف تر و روشن تر می سازد.

 

پس از درم ابریژن و میکرودرم ابریژن چه اتفاقی می افتد؟

میکرودرم ابریژن
دستگاه درم ابریژن

پس از فرایند درم ابریژن، به مدت چند روز احساسی مانند سوزش سوختگی را تجربه خواهید کرد. پزشک ممکن است برای این مدت، جهت تسکین علائم و ناراحتی ها، برخی داروها را تجویز کند. معمولا بهبودی طی 7 الی 10 روز حاصل می شود.

پوست جدید تان که در ابتدا صورتی رنگ شده بود، به تدریج به رنگ اولیه خود باز می گردد. در بسیاری از موارد، رنگ صورتی پوست پس از 6 تا 8 هفته بر طرف می شود. پس از بهبود کامل پوست می توانید از لوازم آرایش نیز استفاده کنید.

معمولا افراد پس از 7 الی 14 روز، فعالیت های عادی زندگی را از سر می گیرند. پس از این که رنگ صورتی پوست به طور کامل رفع شد، لازم است تا چندین هفته از قرار گیری در معرض نور خورشید اجتناب کنید. زمانی که قصد خارج از منزل را دارید، از کرم ضد آفتاب طیف گسترده با SPF 30 به بالا یا یک کلاه لبه دار استفاده کنید.

پس از میکرودرم ابریژن نیز پوست تان صورتی خواهد شد و حدود 24 ساعت احساس خشکی و کشیدگی (مانند آفتاب سوختگی) خواهید داشت. در این شرایط توصیه می شود به طور مستمر از مرطوب کننده استفاده کنید. 24 ساعت پس از درمان میکرودرم ابریژن نباید از برخی لوازم آرایش استفاده کنید.

 

آیا درم ابریژن و میکرودرم ابریژن دارای عوارض و پیامد هایی هستند؟

عوارض میکرودرم ابریژن

عوارض جانبی درم ابریژن عبارتند از:

  • تغییرات ناخواسته در رنگ پوست (موقت یا دائمی)
  • تشکیل زخم یا اسکار
  • ورم
  • عفونت
  • تیره شدن پوست (معمولا موقتی است اما ممکن است دائمی شود) این عارضه در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، روزها و ماه ها پس از درمان ایجاد می شود.

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن عبارتند از:

  • تحریک چشم ناشی از کریستال ها در صورت عدم حفاظت

 

مراقبت های پس از درم ابریژن و میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن

کمی پس از درمان درم ابریژن باید یک وقت تنظیم کنید و جهت بازبینی به پزشک تان مراجعه کنید. 48 ساعت پس از این درمان باید از مصرف مشروبات الکلی خودداری نمایید. تا یک هفته پس از درمان، از مصرف آسپرین یا هر دارویی که حاوی آسپرین یا ایبوپروفن است، اجتناب کنید. کشیدن سیگار را ترک کنید. بهتر است بین 3 تا 6 ماه از قرار گیری در معرض نور خورشید پرهیز کنید.

توصیه می شود پس از درمان میکرودرم ابریژن از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید. تا چند روز پس از درمان از قرار گیری در معرض نور خورشید خودداری کنید.

 

امیدواریم در خصوص درم ابریژن و میکرودرم ابریژن اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

زیبا و تندرست باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments