درمان چین و چروک صورت با بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

بروز چین و چروک ریز پس از اولین جلسه تزریق بوتاکس
درمان چین و چروک صورت

با گذشت زمان ، لایه های خارجی پوست ما در اثر فرایند پیری ، آسیب ها و عوامل محیطی در قالب ظهور چین و چروک ، اسکار ، لکه های ناشی از افزایش سن و تغییر رنگ رو به فرسودگی می گذارند. درمان های جوانسازی صورت به معکوس شدن علائم پیری و استرس کمک می کنند و همچنین به شما کمک می کنند جوان تر و حتی سالم تر به نظر برسید.

جوانسازی صورت با استفاده از حذف لایه های آسیب دیده خارجی پوست به شما کمک می کند جوانی ، زیبایی و طراوت را به چهره خود برگردانید و پوست تان سالم تر به نظر برسد و همچنین موجب ترغیب رشد سلول های جدید و سالم پوستی می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جمعیت فزاینده ای از زنان میانسال سالم و فعال که می خواهند جوان تر به نظر برسند منجر به شکل گیری و رشد تکنیک های نوین جوانسازی پوست شده است که بسیار دقیق و ملایم تر و دارای دوره های ریکاوری بسیار کوتاه تری هستند. اما آنچه که بسیار مهم است این است که درمان های خود را با احتیاط انتخاب کنید و اعتبار و تجربه پزشکانی که پروسیجر های تهاجمی پوست را انجام می دهند ، بررسی و دوباره بررسی کنید. توصیه اکید می شود قبل از هر تصمیم گیری ، برای سبک و سنگین کردن خطرات و مزایای احتمالی درمان های مختلف جوانسازی پوست با یک متخصص پوست مشورت کنید. رویه های زیبایی تحت پوشش بیمه های درمانی نیستند ، بنابراین هزینه نیز می تواند یک عامل مهم در انتخاب بهترین روش جوانسازی پوست تان باشد.

جراحان زیبایی از تکنیک های مختلفی برای جوانسازی پوست استفاده می کنند. در ادامه شما را با بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست و  رفع چین و چروک صورت آشنا می کنیم. برای دسترسی راحت تر می توانید از فهرست زیر روی گزینه مورد نظر خود کلیک کنید.

 

چه کسانی درمان چین و چروک صورت را ارائه می دهند؟

متخصص پوست

صدها روش مختلف جوانسازی و درمان چین و چروک صورت در سرتاسر دنیا وجود دارد که تحت نام های تجاری خودشان به بازار عرضه می شوند. در حالی که بیشتر این فناوری ها عالی هستند ، لازم است به یاد داشته باشید که مهم ترین مؤلفه پزشکی زیبایی که بیشترین تأثیر را در نتایج نهایی شما دارد ، ارائه دهنده خدمات زیبایی شما است. این امر هم در مورد انواع درمان چین و چروک صورت به صورت غیر جراحی و همچنین جراحی زیبایی جوانسازی پوست صدق می کند.

برخی از درمان های جوانسازی خاص تنها باید توسط جراح زیبایی انجام شود. این درمان ها شامل لایه برداری عمیق شیمیایی و برخی از درمان های لیزری است. سایر روش های درمانی مانند میکرونیدلینگ ، لایه برداری ملایم و میکرودرم ابریشن می توانند توسط یک دستیار با تجربه و آموزش دیده و یا متخصص پوست نیز انجام شوند.

صلاحیت مورد نیاز برای انجام درمان چین و چروک صورت و جوانسازی پوست در هر کجا تعریف متفاوتی دارد ، اما همیشه باید ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که در هر سمتی که فعالیت می کند دارای مجوز باشد ، تحت نظارت یک جراح زیبایی کار کند (این در صورتی است که ارائه دهنده خدمات زیبایی تان یک دستیار یا متخصص پوست باشد) و همچنین در زمینه درمان های مراقبت از پوست بسیار باتجربه باشد. هنگامی که با ارائه دهنده خدمات زیبایی منتخب خود مشورت می کنید ، سوال کنید که چندین بار درمان های خاصی را که در نظر دارید انجام داده است. علاوه بر این ، در مورد تجربه کاری وی از سایر بیمارانی که مشکلات پوستی مشابه شما را دارند ، سوال کنید. این برای ایمنی خودتان لازم و ضروری است تا اطمینان حاصل کنید درمانی که انجام می دهید در رسیدن به اهداف تان مؤثر خواهد بود.

 

بررسی اجمالی چین و چروک ها

جوان سازی پوست صورت آقایان

چین و چروک ها عمدتاً در قسمت هایی از بدن ایجاد می شوند که بیشترین میزان قرار گیری در معرض آفتاب را شامل می شوند ، از جمله صورت ، گردن ، قسمت پشت دست ها و قسمت بالای ساعد.

چین و چروک ها به دو دسته تقسیم می شوند: خطوط ریز ، خطوط سطحی و عمیق تر. اگر چین و چروک های تان شما را آزار می دهد ، یا چنانچه می خواهید در وهله اول از بروز آنها پیشگیری کنید ، باید بدنید که خوشبختانه گزینه های متنوعی در دسترس وجود دارد.

 

چه عواملی منجر به ایجاد چین و چروک می شود؟

عواملی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند عبارتند از:

  • سیگار کشیدن
  • نوع پوست (افرادی که پوست روشن و چشمان آبی دارند بیشتر مستعد آسیب های ناشی از آفتاب هستند)
  • وراثت (بعضی از خانواده ها بیشتر دچار چین و چروک می شوند)
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب

اگرچه شما نمی توانید همه این عوامل را کنترل کنید ، اما دست کم می توانید دو مورد از آنها را تحت کنترل خویش درآورید: قرار گیری در معرض آفتاب را به حداقل برسانید و سیگار نکشید.

 

درمان چین و چروک صورت با دارو

کرم مرطوب کننده

درمان های دارویی مختلفی برای به حداقل رساندن ظاهر چین و چروک و حتی برطرف کردن آنها وجود دارد که برخی از بهترین های آن به شرح زیر می باشد:

  • رتینوئیدها (tretinoin ، Altreno ، Retin-A ، Renova). در بین روش های درمانی ، این روش اثبات شده و مؤثرترین دارو جهت بهبود علائم پیری مانند لک ، زبری و چین و چروک به شمار می رود. در ابتدا ، مصرف این داروها ممکن است باعث قرمزی و پوسته اندازی پوست شوند. اگرچه این امر می تواند ناخوشایند باشد ، اما با متوقف شدن لایه برداری ، بهبودی پوست حاصل می شود.
  • اسیدهای آلفا هیدروکسی. این اسید ها به اصطلاح “اسیدهای میوه” هستند و شامل اسید گلیکولیک و لاکتیک هستند. ترکیبات و محتویات این اسیدهای میوه کاملاً بی خطر هستند و منجر به تحریک بسیار خفیف و موقتی در پوست می شوند. با این حال ، پیشرفتی که حاصل می کنند نسبتاً کند است.
  • آنتی اکسیدان ها. این ترکیبات شامل ویتامین های A ، C و E و همچنین بتاکاروتن هستند. محصولاتی که حاوی آنتی اکسیدان هستند ممکن است پوست را در برابر آفتاب کمی حساس کنند (از اینرو باید روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید) و به آرامی منجر به بهبود چین و چروک ها می شوند.
  • مرطوب کننده ها. این درمان ممکن است به طور موقتی باعث شود چین و چروک ها کمتر مورد توجه قرار گیرند. اغلب در تبلیغات گفته می شود که “استفاده از نرم کننده ، ظاهر خطوط ریز را کاهش می دهد.” اما این محصولات باعث نمی شوند که این خطوط به طور دائم از بین بروند.

 

روش های از بین بردن چروک صورت

کاربردبوتاکس
از بین بردن چروک صورت نی نی سایت

در زیر به چندین مورد از بهترین روش های از بین بردن چروک صورت و جوانسازی پوست اشاره شده است و جزء بهترین روش جوانسازی پوست به شمار می روند.

  • بوتاکس. تزریق سم بوتولینوم (دسته ای از تزریقات که شامل برند های Botox ، Dysport و Xeomin می باشد) ، یک روش جوانسازی پوست بسیار مقرون به صرفه است ، خطرات بسیار کمی دارد و به طی کردن دوره نقاهت احتیاجی ندارند. این روش جوانسازی در صاف کردن موقت صورت ، ابرو یا گردن کاملاً مؤثر می باشد. از اینرو جزء بهترین روش جوانسازی پوست محسوب می شود.
  • فیلر. تزریق فیلر یا پرکننده های بافت نرم در زیر پوست می تواند باعث افزایش حجم گونه ها ، بهبود خط فک ، کاهش آکنه یا اسکار های بر جای مانده از جراحی ، بازگرداندن برجستگی به گونه ها و گودی زیر چشم ، پر کردن خطوط عمودی ریز ، برجسته شدن لب ها و پر شدن خطوط خنده (خطهای عمیقی که از گوشه پره های بینی به اطراف دهان کشیده شده است) شود. برخی از پرکننده ها ، مانند اسید هیالورونیک و اسید پلی- ال- لاکتیک ، در نهایت توسط بدن جذب می شوند. سایر فیلر ها حاوی ذرات ریزی از مواد جامد معلق در ژل هستند. ژل نیز با گذشت زمان جذب می شود و موجب تحریک کلاژن سازی می گردد. این روش نیز جزء بهترین روش جوانسازی پوست است.
  • لایه برداری شیمیایی. از لایه برداری برای جوانسازی پوست ، درمان چین و چروک ، لکه های ناشی از افزایش سن ، تغییر رنگ پوست ، زائدات پوستی سرطانی و اسکار های سطحی استفاده می شود. در این روش یک محلول اسیدی (معمولاً حاوی ترکیباتی چون گلیکولیک ، سالیسیلیک یا تری کلرواستیک استیک) روی پوست اعمال می شود که سلول های پوستی را حل می کند و لایه های بالایی اپیدرم را از بین می برد. اثرات آن بسته به میزان نفوذ به عمق پوست متفاوت می باشد که با توجه به نوع و قدرت محلول مورد استفاده تعیین می شود.
  • میکرودرم ابریشن. در این روش ، پزشک یا متخصص زیبایی منطقه ای را با کریستال های هیدروکسید هیدروکسید ریز آلومینیوم می ساید تا پوستی صاف و نرم حاصل شود. این روش نسبتاً ارزان است و به هیچ دوره ریکاوری ای نیاز ندارد.
  • میکرونیدلینگ. این روش که در آن پزشک به طور مکرر از یک ابزار برقی یا باتری خور استفاده می کند که حاوی چندین سوزن ریز و باریک و تیز برای نفوذ به داخل پوست است ، آن طور که از ظاهرش تصور می کنید دردناک نیست. سوزن های ریز موجود در آن باعث صدمات کوچکی می شوند که پوست را به تولید کلاژن و الاستین ترغیب می کند. ترکیبات درمانی مانند اسید هیالورونیک یا اسید اسکوربیک را می توان قبل یا بعد از میکرونیدلینگ استفاده کرد تا مواد عمیقاً نفوذ کند. این روش نسبتاً بدون خطر و ارزان است.
  • جوانسازی پوست صورت با لیزر. رفع چین و چروک صورت با لیزر می تواند خطوط و چین و چروک های متوسط ​​تا عمیق را از بین ببرد و باعث جوانسازی پوست ، بهبود چشمگیر بافت و سفتی پوست شود. توانایی لیزر در مورد هدف قرار دادن انواع خاصی از سلول ها در لایه های مشخصی از پوست ، آن را قادر ساخته است شرایطی مانند خال های لکه شرابی ، خال های مادرزادی ، ماه گرفتگی و رگ های عنکبوتی را درمان کند. لیزر همچنین می تواند حفره های ناشی از آکنه و بسیاری اسکار های دیگر را از بین ببرد. متخصص پوست یا جراح زیبایی تان می تواند در تشخیص اینکه کدام نوع لیزر درمانی برای شما مناسب تر است ، به شما کمک کند.
  • جوانسازی پوست با هایفو. درمان هایفو یا اولتراپی برای صورت به شکل لیفت بدون جراحی و غیر تهاجمی عمل می کند. این درمان پوست را سفت تر می کند، چروک ها را از بین می برد، منافذ را کوچک می کند، و به فرم دهی خط V شکل چانه و خط فک کمک می کند. هایفو موجب بهبود و ارتقای کلی تون، منافذ، روشنایی و خاصیت الاستیکی (ارتجاعی) پوست می گردد.
  • دستگاه فیس آپ. این دستگاه ، جدید ترین نسل میکرودرم ابریشن، به ویژه برای روشن شدن ، رفع تیرگی ها ، جوانسازی ، سفت شدن پوست ، به حداقل رساندن چین و چروک و لایه برداری به شمار می رود. دستگاه فیس آپ صورت بهترین روش برای رفع مشکلات پوست صورت است که بدون دردسر و در مدت زمان کمی قادر است شما را به نتیجه مطلوب تان برساند.
  • جراحی پلاستیک. لیفت صورت ، لیفت ابرو و سایر جراحی های زیبایی به برخی افراد در جوانسازی پوست کمک می کند. اما برای برخی افراد ، همان پروسیجر های مینور که پیش تر ذکر شد ، کافی است. قبل از اینکه در مورد روشی که می خواهید انجام دهید تصمیم بگیرید با پزشک خود مشورت کنید.

 

جدیدترین متد جوانسازی صورت و درمان قطعی چین و چروک صورت

مزوتراپی صورت

اما یک روش جدید از بین بردن چروک صورت ، مزوتراپی است. مزوتراپی صورت روشی است که در آن پزشک از سوزن های بسیار ریزی جهت تزریق آنزیم ها ، هورمون ها و ویتامین ها به پوست شما استفاده می کند تا آن را مستحکم و جوان سازی کند. این روش برای اولین بار در سال 1952 در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور برای کمک به تسکین درد ناشی از شرایط پزشکی اختراع شد. با این حال ، بعداً ، از آن در زمینه های آرایشی و بهداشتی پوست و از بین بردن چربی و آبرسانی پوست با تزریق مورد استفاده قرار گرفت.

اصطلاح “مزو” به معنای “میان” است. این روش درمانی از آنجایی مزوتراپی نامیده می شود که در آن از سوزن های ریز برای تزریق مواد مغذی به لایه میانی پوست استفاده می شود. کل ایده این درمان ، درمان مشکلات زمینه ای مانند التهاب و گردش خون ضعیف است که منجر به وارد آمدن آسیب به پوست می شود.

مزوتراپی صورت اغلب به منظور پرداختن به طیف گسترده ای از مشکلات پوستی مانند موارد زیر استفاده می شود:

  • مشکلات رنگدانه ای
  • استحکام بخشیدن به پوست
  • کاهش سلولیت، خطوط و چین و چروک
  • حذف چربی اضافی از صورت
  • آلوپسی

درمان قطعی لک صورت با مزوتراپی

مزایای مزوتراپی صورت چیست؟

  1. پوست تان از ویتامین ها و سایر مواد مغذی در غلظت بالا تامین می شود.
  2. می تواند جایگزینی برای جراحی های گران قیمت باشد.
  3. می تواند نیازهای پوستی چند گانه را برطرف کند.
  4. پوست تان را درخشان می کند.
  5. پوست تان را هیدراته نگه می دارد.

تجربه مزوتراپی صورت

شما باید یک هفته قبل از عمل صورت از فرایند مزوتراپی از مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) و آسپیرین (در صورت استفاده هر کدام از آنها) خودداری کنید زیرا ممکن است خطر کبودی بعد از مزوتراپی صورت و همچنین خونریزی را افزایش دهد.

در طول درمان:

  • پزشک ممکن است از بی حس کننده موضعی در مناطقی که تحت درمان قرار می گیرد، استفاده کند. اما این امر به میزان تحمل درد شما نیز بستگی دارد.
  • پزشک از یک میکرونیدل (سوزن بسیار ریز) برای تزریق مواد به داخل ناحیه مورد نظر استفاده می کند. یک سری تزریق دریافت خواهید کرد.
  • تزریق ها در اعماق مختلف از فاصله حدود 1 تا 4 میلی متر به پوست شما منتقل می شود. این مسئله ، مجددا به مشکل پوستی شما بستگی دارد.

در مورد مزوتراپی و تأثیرات آن مطالعات کافی صورت نگرفته است ، اما هر درمان زیبایی به سهم خود با اثرات نامطلوبی همراه است و مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

فیلم مزوتراپی صورت

 

بالاخره کدام روش جوانسازی بهتر است ؟

مراکز میکرودرم در تهران
بهترین روش جوانسازی پوست نی نی سایت

متخصصان مرکز ما موفق شده اند با ترکیب دو درمان فوق العاده به بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست و درمان قطعی چروک که نتایج چشمگیری را به دنبال دارد ، دست پیدا کنند. این دو درمان مزوتراپی صورت و فیس آپ است.

پس چنانچه به دنبال یک اثرگذاری عمیق تر و طولانی مدت تر هستید به شما ترکیب درمانی مزوتراپی و فیس آپ را پیشنهاد می کنیم تا در کنار درمان چین و چروک صورت به جوانسازی و درخشندگی پوست خود نیز کمک کنید.

 

بهترین دکتر مزوتراپی در تهران | بهترین مرکز مزوتراپی تهران

معرفی بهترین دکتر مزوتراپی در تهران
بهترین مرکز مزوتراپی تهران

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد ، افتخار دارد خدمات مزوتراپی صورت را در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد.

همچنین مفتخریم اعلام کنیم که علیرغم مزوتراپی ، کلیه خدمات زیبایی ، لیزر ، جوانسازی ، درمان چین و چروک صورت و فیس آپ که در بالا به آنها اشاره شد نیز در این مرکز ارائه می گردد. جهت ارتباط با ما ، مشاوره و اخذ نوبت روی این لینک کلیک کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد، ابهامات شما را برطرف کرده باشد.

جوان و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

americanboardcosmeticsurgery

health.harvard

stylecraze

generalproject

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments