درمان هایپرپیگمنتیشن

درمان هایپرپیگمنتیشن| درمان قطعی لکه صورت با لیزر| راههای برطرف شدن تیرگی صورت

لیزر موهای زائد به درمان هایپرپیگمنتیشن کمک می کند

درصد بسیار زیادی از افراد در سراسر جهان دچار هایپرپیگمنتیشن هستند که اسم این اختلال و علل بروز آن را نمی دانند فقط از ظاهر خود ناراحت هستند و نمی دانند دقیقا باید چه کار کنند. هایپرپیگمنتیشن یک مشکل بزرگ در تعداد زیادی از خانم ها و آقایان است که معمولاً باعث می شود آنها به علت ظاهری که دارند از جامعه کناره گیری کنند اما درمان هایپرپیگمنتیشن به بهبود وضعیت آنها کمک بسیار زیادی می کند.

منظور از هایپرپیگمنتیشن تیره شدن پوست به علت تجمع غیرعادی ملانین در پوست گفته می ‌شود. ملانین رنگدانه ای است که به ایجاد رنگ پوست کمک می کند. عوامل و فاکتورهای زیادی وجود دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم در بروز این اختلال نقش دارند اما یکی از شایع‌ ترین علل بروز این مشکل آسیب دیدگی پوست است که می ‌تواند به علت شیو کردن، استفاده از موم، بند انداختن یا رشد موها به سمت داخل وجود بیاید. لیزر موهای زائد یک روش بسیار عالی برای درمان هایپرپیگمنتیشن است. می پرسید چرا؟ در قسمت زیر به این سوال پاسخ می دهیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هایپرپیگمنتیشن چیست؟

درمان هایپرپیگمنتیشن

هایپرپیگمنتیشن واکنش طبیعی بدن نسبت به یک ضربه خفیف است که این واکنش خود را به صورت تیره شدن رنگ پوست و تجمع ملانین نشان می دهد. با توجه به این نکته می توان گفت تقریبا اجتناب از بروز این مشکل غیر ممکن است و نمی توان موهای زائد خود را شیو نکرد.

افرادی که دچار این اختلال هستند سعی می کنند هر طور که شده به درمان آن بپردازند و گاهی اوقات هایپرپیگمنتیشن به علت لکه های حاصل از سوختگی، بریدگی پوست، آکنه یا لوپوس به وجود می ‌آید و احتمال بروز این تغییر رنگ در همه نقاط بدن وجود دارد. به طور کلی تجمع ملانین در برخی از نقاط پوست معمولا یک پدیده بدون خطر است اما گاهی اوقات می تواند نشان دهنده یک اختلال پزشکی باشد که در این حالت نیازمند به ارزیابی های دقیق پزشکی است.

چگونه به درمان هایپرپیگمنتیشن بپردازیم؟

اگرچه هایپرپیگمنتیشن یک وضعیت بی خطر است برخی از افراد می ‌خواهند هر طور که شده به درمان این مشکل بپردازند. برخی از روش هایی که برای درمان این اختلال وجود دارد به شرح زیر می باشد:

    • ساده ترین کاری که می ‌توانید انجام دهید این است که از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید و حتما از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید تا از آفتاب سوختگی و تیره شدن پوست شما جلوگیری گردد.

درمان هایپرپیگمنتیشن

  • در صورتی که پوست شما به علت آسیب دیدگی دچار زخم شده است از دست کاری کردن زخم ها خودداری کنید زیرا جای آنها باقی می ‌ماند و ظاهر ناخوشایندی را به وجود می آورد.
  • برخی از افراد از کرم های موضعی برای درمان هایپرپیگمنتیشن استفاده می ‌کنند. برخی از این محصولات که برای روشن شدن پوست مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: آزلیاک اسید، کورتیکوستروئید، هیدروکینون، کوجیک اسید، رتینوئیدها مانند ترتینوئین، و ویتامین c
  • برخی از روش های زیبایی به روشن شدن پوست و کاهش میزان تیرگی آن کمک می ‌کنند. این روش عبارتند از: لیزر درمانی، آی پی ال، پیلینگ شیمیایی و میکرودرم ابریژن. اگر شما قصد دارید از این روش ها برای درمان هایپرپیگمنتیشن استفاده کنید حتماً در خصوص نحوه انجام آنها و عوارض جانبی احتمالی شان با متخصص پوست مشورت کنید.
  • لیزر موهای زائد بهترین روش برای برطرف کردن تیرگی پوست است و ریسک بروز این اختلال را به صفر می رساند. در واقع اگر در برخی از نقاط بدن شما هیچ گونه موی وجود ندارد پس هیچ دلیلی برای آسیب دیدگی پوست وجود نخواهد داشت و متعاقباً ریسک بروز هایپرپیگمنتیشن در شما به صفر می ‌رسد.

کاربرد لیزر در درمان هایپرپیگمنتیشن

لیزر موهای زائد با گرم کردن ریشه موهایی که در فاز فعال رشد قرار دارند آنها را از بین می ‌برد به نحوی که دیگر امکان رشد آنها وجود نخواهد داشت. به همین دلیل از لیزر موهای زائد به عنوان یک روش عالی در درمان هایپرپیگمنتیشن یاد می ‌شود. اکنون که متوجه شدید چرا لیزر نقش بسیار مهمی را در درمان این اختلال ایفا می کند اجازه بدهید درباره نقاطی که می ‌توان به کمک لیزر به درمان آنها پرداخت صحبت کنیم.

درمان هایپرپیگمنتیشن

می ‌توان از فناوری لیزر برای برطرف کردن موهای زائد همه نقاط بدن استفاده کرد. به عبارتی هر جایی که شیو می شود را می توان لیزر کرد و هیچ گونه ممنوعیت یا محدودیتی در خصوص لیزر موهای زائد زیر بغل، صورت، بازو، شکم، قفسه سینه، ناحیه بیکینی، پاها و هر نقطه ای که فکرش را بکنید وجود ندارد.
اگرچه هایپرپیگمنتیشن مسئله ای نیست که زندگی و سلامت فرد را تهدید کند، باعث احساس خجالت و ناراحتی در فرد خواهد شد. لیزر موهای زائد یک روش عالی برای درمان تیرگی پوست محسوب می ‌شود که نسبت به همه روش ‌های موجود برای درمان این اختلال ارجحیت دارد و فرد متقاضی درمان می ‌تواند پس از مدتی شاهد نتایج حاصل از درمان با این روش باشد.

درمان هایپرپیگمنتیشن

لیزر علاوه بر آنکه لکه های تیره روی پوست را برطرف می کند پوستی تمیز و بدون مو را به فرد هدیه خواهد داد.سلامت شما تنها مسئله ‌ای است که اهمیت زیادی دارد و پوست مهمترین شاخصی است که می تواند سلامت بدن شما را نشان دهد پس به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت زیادی بدهید. اگر روی پوست شما نقاط تیره و و سیاه نامطلوبی وجود دارد می توانید از لیزر و مزایای حیرت‌انگیز آن استفاده کنید و شاهد پوستی تمیز و براق باشید.

هایپرپیگمنتیشن یک اختلال شایع پوستی است که تعداد زیادی از افراد به ویژه خانم ها را به دلایل مختلفی درگیر می ‌کند و باعث ناراحتی آنها می شود. برخی از این افراد به جای روش ‌های درمانی تخصصی به دنبال روش های خانگی برای برطرف کردن تیرگی پوست خود می روند. به عنوان مثال برخی از خانم ها ترجیح می دهند از عصاره چای سبز برای بهبود مشکل خود استفاده کنند. اگرچه چای سبز به لحاظ خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد بسیار شناخته شده است تحقیقات بسیار کمی در خصوص تاثیرات آن بر روی برطرف کردن تیرگی پوست انجام شده است و ما به طور دقیق نمی دانیم که آیا واقعاً تاثیری در درمان تیرگی پوست دارد یا خیر.

اگر شما هم دچار تیرگی پوست شده اید و از این شاخه به آن شاخه پریدن و امتحان کردن روش های مختلف خسته شده اید به شما پیشنهاد می ‌کنیم که از لیزر برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید و شاهد نتایج عالی حاصل از آن باشید.

کاربرد لیزر در زیبایی و برطرف کردن موهای زائد همه نقاط بدن بر همگان آشکار است و تعداد بسیار زیادی از افرادی که به لیزر موهای زائد خود پرداخته اند از نتایج حاصل از درمان رضایت کامل دارند چرا که از شیو کردن و دردسرهای حاصل از آن و آسیب دیدگی پوست خلاصه شده ‌اند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که مدام از دیدن موهای زائد تیره و زبر خود و یا آسیب دیدگی پوست ناشی از شیو کردن رنج می برید می توانید با مراجعه به مراکز لیزر و برطرف کردن موهای زائد خود برای همیشه از داشتن پوست تمیز و بدون مو لذت ببرید و دیگر دغدغه شیو کردن را نداشته باشید.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع یک

منبع دو

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments