علائم فیبروم رحم یا فیبروئید

5 گیاه مفید و موثر برای درمان فیبروم رحم

فیبروم یا فیبروئید رحم به رشد توده های غیر سرطانی در رحم اطلاق می گردد که اغلب در طول سال های باروری ظاهر می شوند. نام دیگر فیبروئید رحم، “لیومیوما” یا “میوما” می باشد. فیبروئید رحم هیچ ارتباطی با خطر ابتلا به سرطان ندارد و تقریبا هیچگاه منجربه سرطان نمی گردد.

فیبروئید رحم از بافت عضلانی نرم رحم (میومتر) به وجود آمده است. یک سلول به تنهایی بارها تقسیم می شود و در نهایت یک توده لاستیک مانند سفت را تشکیل می دهد که از بافت اطراف مجزاست. الگوهای رشد فیبروئیدهای رحم متفاوت است (یا سریع رشد می کنند، یا کند و یا در یک اندازه باقی می مانند). برخی از فیبروئیدها از طریق جهش رشد و برخی دیگر به خودی خود کوچک می شوند. بسیاری از فیبروئید هایی که در طول بارداری پدیدار می گردند، پس از بارداری با برگشتن رحم به اندازه نرمال، ناپدید می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اندازه فیبروئید ها با چشم انسان قابل رویت نمی باشد. در موارد بسیار حاد، رحم تا حدی منبسط می گردد که به قفسه صدری می رسد.

با وجودی که از هر 4 زن 3 نفر به فیبروئید رحم مبتلا می شود، اما بسیاری از آن ها از این موضوع بی اطلاع هستند، زیرا در این گونه افراد اغلب هیچ نشانه ای وجود ندارد. اصولا پزشک با معاینه لگن یا سونوگرافی قادر به تشخیص فیبروئید رحم خواهد بود.

فیبروم رحم، مشکل شایعی در زنان محسوب می شود و به شدت تحت تاثیر فعالیت های استروژن و پروژسترون قرار دارد. فیبروم های رحمی تا زمان بلوغ رشد نمی کنند و اغلب در سنین 30 سالگی پدیدار می گردند. اما زنانی که پا به دوران یائسگی می گذارند ممکن است به دلیل کاهش سطح استروژن، فیبروم رحم در آن ها کوچک شده یا به طور کل ناپدید شود.

در برخی موارد، تنها راه دائمی جهت خلاصی از فیبروم رحم، روش های طبیعی است و مصرف گیاهان دارویی، یکی از رایج ترین روش های طبیعی در این زمینه می باشد. روش های متداول از قبیل جراحی، تنها به رفع علائم فیبروم کمک می کنند و آن ها را به طور قطعی درمان نمی کنند؛ مگر این که هیسترکتومی (برداشتن یک بخش یا کل رحم) انجام دهید که آن هم به طور عظیمی در زندگی شما تغییر ایجاد می کند. هیسترکتومی اغلب آخرین راهکاری است که برای درمان فیبروم رحم پیشنهاد می گردد. گیاهان دارویی برای بسیاری از زنانی که تمایل دارند از تعداد فیبروم ها کاسته یا به طور کل آن را از بین ببرند، فوق العاده موثر و مفید است.

 

در این باره بیشتر بخوانید: مواردی که پزشک درباره فیبروم رحم به شما نمی گوید!

 

در ادامه این مطلب، به معرفی 5 گیاه پرداخته ایم که برای درمان فیبروم رحم بسیار موثر و مفید می باشند و ما مصرف آن ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

گیاهان زیر می توانند به طور طبیعی و بدون هیچ خطری به شما در درمان فیبروم رحم کمک کنند:

 

1- شنبلیه

شنبلیه برای درمان فیبروم رحم
شنبلیه

شنبلیله یکی از بهترین گیاهانی است که می توان در درمان فیبروم رحم به کار برد. این گیاه به متعادل ساختن هورمون ها کمک کرده و از غلبه استروژن (وضعیتی که نشان دهنده استروژن بالا است) در بدن جلوگیری می کند. غلبه استروژن نه تنها خطر ایجاد فیبروم رحم را افزایش می دهد، بلکه منجر به بزرگ تر شدن آن ها نیز شده و علائم مختلف فیبروم را گسترش می دهد.

شنبلیله یکی از بهترین گیاهان درمانی برای فیبروم رحم به شمار می رود. از آن جایی که شنبلیله حاوی فیتو استروژن (استروژن گیاهی) هایی است که مشابه، اما ضعیف تر از استروژن تولید شده در بدن عمل می کنند، از آن به عنوان یک گیاه کاملا زنانه نیز یاد می شود.  فیتو استروژن ها نیز از غلبه استروژن در بدن جلوگیری می کنند.

شنبلیله همچنین به از بین بردن سموم و مایعات بیش از حد که در لگن تجمع یافته اند، کمک می کند. چنانچه این سموم در لگن باقی بماند، سبب افزایش خطر ابتلا به فیبروم رحم را افزایش می دهد یا علائم را وخیم تر می کند. سایر مزایا و فواید شنبلیله این است که اندازه سینه ها را به طور طبیعی افزایش می دهد و تولید شیر را در مادران شیرده ازدیاد می بخشد.

 

2- روغن گل مغربی

روغن گل مغربی برای درمان فیبروم رحم
روغن گل مغربی

یکی دیگر از گیاهانی که به متعادل ساختن هورمون ها کمک می کند، گل مغربی است. عدم تعادل بین هورمون ها می تواند سبب بروز یا وخیم شدن سندرم پیش از قاعدگی، درد های قاعدگی، تشکیل فیبروم رحم و بسیاری از مشکلات زنانه شود. با وجودی که روغن گل مغربی بسیار موثر است، می توانید از قرص های روکش دار آن نیز استفاده کنید. مصرف قرص گل مغربی این امکان را می دهد تا از دستگاه گوارش تان عبور کرده و به طور مستقیم وارد جریان خون شود و بدین ترتیب بهتر و موثر تر عمل خواهد کرد.

یکی دیگر از فواید روغن گل مغربی، کمک به پیشگیری و درمان کیست تخمدان و کیست پستان است.

 

3- سیر

سیر

اگر سیر خام مصرف نمی کنید، توانایی فوق العاده شفابخش آن را در درمان فیبروم رحم از دست خواهید داد. همانطور که سیر خام بسیار مفید است، مکمل و روغن آن نیز دارای همان خواص شفابخش است. اما به عقیده برخی، این خواص درمانی فوق العاده در بوی سیر خام نهفته است.

خاصیت شفابخشی سیر به دلیل دارا بودن ترکیبی در آن است که “آلیسین” نام دارد.

سیر یکی از بهترین گیاهان برای درمان فیبروم رحم شناخته شده است؛ زیرا در واقع می تواند رشد تومورهای فیبروئیدی را از طریق جلوگیری از دسترسی آن ها به خون متوقف سازد و بدین ترتیب سبب جلویگیری از رشد فیبروم ها می گردد.

سیر همچنین دارای خاصیت التیام بخش جهت چرخه های قاعدگی بسیار دردناک می باشد. اگر سیر را خام مصرف کنید (که بهتر است این کار را انجام دهید)، آن را له یا خرد کنید تا ترکیبات شفابخش آن آزاد شوند.

 

4- سنبل ختایی (دونگ کوای)

سنبل ختایی (دونگ کوای) برای درمان فیبروم رحم
سنبل ختایی (دونگ کوای)

سنبل ختایی یا دونگ کوای، گیاهی است که از طب چین باستان آمده و عنصر مهمی برای زنان محسوب می شود تا جایی که لقب “جینسنگ زنان” بدان اطلاق شده است. این گیاه قادر است دردهای قاعدگی، علائم آزار دهنده یائسگی و سندرم پیش از قاعدگی را التیام ببخشد. سنبل ختایی همچنین یکی از بهترین گیاهان برای درمان فیبروم رحم نیز محسوب می شود، زیرا استروژن تولید شده توسط بدن را تقلید می کند و با انجام این کار می تواند جایگزین استروژن طبیعی، در شکلی ضعیف تر شود. به دنبال آن، موجب جلوگیری از غلبه استروژن در بدن شده و خطر تشکیل تومورهای فیبروئیدی را کاهش می دهد.

 

5- گیاه پنج انگشت (ویتکس)

گیاه پنج انگشت برای درمان فیبروم
گیاه پنج انگشت

یکی دیگر از گیاهان فوق العاده مفید جهت درمان و کاهش فیبروم های رحم، گیاه پنج انگشت یا ویتکس است. اثبات شده است که این گیاه توانایی خاصی در کاهش اندازه فیبروم های داخلی و ساب سروزال دارد. گیاه پنج انگشت همچنین قادر است کل دستگاه تولید مثل را در زنان تقویت و بهبود ببخشد. به همین دلیل، این گیاه نیز جرء گیاهان دارویی مهمی برای زنان محسوب می شود.

 

در این باره بیشتر بخوانید: درمان های خانگی فیبروم رحم که هرگز نشنیده اید!

 

امیدواریم مطالعه این مطلب برای تان مفید واقع شود.

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع خارجی برای مطالعه بیشتر:

[button color=”red” size=”small” link=”http://fibroidnaturaltreatment.com/the-top-5-most-effective-herbs-for-fibroids/” ]لینک اول[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/uterine-fibroids/symptoms-causes/syc-20354288″ ]لینک دوم[/button]

 

 

 

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید