مهم ترین عوارض لیزر موهای زائد

چطور عوارض ناشی از لیزر را درمان کنیم؟

مهم ترین عوارض لیزر موهای زائد
عوارض لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد نیز مانند تمام روش های دیگر در رفع موهای زائد عوارضی در پی دارد که برخی از عوارض لیزر خفیف هستند و خیلی زود برطرف می شوند و برخی دیگر نیاز به مراقبت های بیشتر دارند.

رایج ترین عوارض لیزر موهای زائد عبارتند از التهاب و قرمزی پوست که تا چند ساعت پس از اتمام هر جلسه لیزر بروز می کند. این عارضه طبیعی است و به خودی خود برطرف می شود. برای رفع سریعتر التهاب و قرمزی پوست می توانید از یخ یا پمادهای ضد التهاب استفاده کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر قرمزی و التهاب پوست با سوزش و خارش همراه باشد یا کمی طولانی تر از حالت عادی شود، نیاز است به پزشک مراجعه کنید، اما معمولا التهاب و قرمزی تا 24 ساعت پس از انجام لیزر بهبود پیدا می کند و نگران کننده نیست.

یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد تغییر رنگ پوست است که این عارضه نیز نگران کننده نیست و معمولا به خودی خود بهبود پیدا می کند. پوست در محل تحت درمان ممکن است تیره تر یا روشن تر شود که این عارضه بیشتر در پوست های تیره رخ می دهد.

یکی از مهم ترین عوارض لیزر موهای زائد – که البته به ندرت رخ می دهد – سوختگی پوست است. این عارضه زمانی بروز می کند که لیزر با دمای خیلی بالا استفاده شود. اگر پس از اتمام جلسه لیزر موهای زائد متوجه سوختگی در بخش تحت درمان شدید، حتما به کلینیک مراجعه کنید و به پزشک اطلاع دهید. پزشک سوختگی را معاینه کرده و اقدامات درمانی انجام خواهد داد.

پس از سوختگی باید از یک پماد سوختگی بر روی ناحیه سوخته شده استفاده کنید. پمادهای سوختگی بدون نسخه در بازار موجود است، اما پزشک ممکن است پمادهای قوی تر تجویز کند. سوختگی را با استفاده از ژل و کرم آلوئه ورا مرطوب نگه دارید. آلوئه ورا نیز بدون نسخه در داروخانه ها موجود است.

اگر سوختگی با سوزش همراه است، برای تسکین آن از یخ استفاده کنید. منطقه دچار سوختگی را با استفاده از یخی که در حوله پیچیده شده سرد و بی حس کنید. یخ را با فاصله های 10 تا 15 دقیقه ای روی سوختگی قرار دهید و هر بار کمی به پوست استراحت دهید. اگر بخش سوختگی بزرگ است، حمام آب سرد هم موثر خواهد بود.

می توانید از یک داروی ضد درد بدون نسخه استفاده کنید. با اجازه پزشک می توانید از ضد دردهایی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن (هر 4 یا 6 ساعت) مصرف کنید.

مرحله مهم در فرایند درمان سوختگی ناشی از لیزر اجتناب از نور خورشید است. باید محل سوختگی را با پارچه تمیز بپوشانید تا در معرض نور خورشید قرار نگیرد و اگر در معرض نور آفتاب نیستید، بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید.

برای پیشگیری از هر گونه عوارض لیزر  بهتر است قبل از مراجعه به کلینیک مورد نظر تحقیقات کافی در مورد آن کلینیک انجام دهید و از تجربه و تخصص پرسنل آن مطمئن شوید و همچنین اطمینان حاصل کنید که خدمات لیزر موهای زائد زیر نظر پزشک متخصص انجام می شود.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.livestrong.com/article/218229-side-effects-of-lasers-used-on-the-underarms/” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید