بهترین روش های درمان ضایعات پوستی زگیل خال گوشت اضافه به روش های کرایوسرجری میکروگراف موس لیزر فرکشنال و آر اف

خدمات تهران اسکین: روش های درمان ضایعات پوستی (قسمت سوم)

 

درمان ضایعات پوستی

(کرایوسرجری-کورتاژ-میکروگراف-فرکشنال-RF)

بهترین درمان انواع ضایعات پوستی

روش های درمان ضایعات پوستی: مقدمه

سلام دوستان خوبم. در ادامه فهرست خدمات درمان ضایعات پوستی تهران اسکین با من همراه باشید.  قسمتهای اول و دوم فهرست به معرفی انواع ضایعات پوستی و روشهای نمونه برداری اختصاص داشت. برای دیدن مطالب فهرست 1 و 2 اینجا و اینجا کلیک کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پس از نمونه برداری، تشخیص نوع ضایعه و علت، پزشک یکی یا ترکیبی از روش های درمانی زیر را انتخاب می نماید.

  1. استفاده از محلول، کرم، پماد یا داروهای موضعی
  2. تجویز داروی خوراکی برای مبارزه با عفونت در صورت وجود
  3. برداشتن ضایعات به یکی از روش های روش جراحی (سرجری). کیورتاژ (curettage). کریو درمانی یا کرایو سرجری (cryotherapy) و لیزردرمانی.

در متن خدمات حاضر به روش های جراحی و لیزری رفع ضایعات پوستی می پردازیم.

درمان ضایعات پوستی: روش کرایو سرجری (Cryotherapy)

بهترین و موثرترین درمان ضایعات پوستی به روش کرایوسرجری

کرایودرمانی به معنی فریز کردن بافت ضایعه پوستی در دمای فوق زیر صفر به کمک گاز نیتروژن فشرده شده (مایع) است. از این روش برای نابودی یا برداشتن زگیل و انواع ضایعات پوستی استفاده می شود. برای مثال، actinic keratoses, solar keratoses molluscum contagiosum.

ضایعات آکتینیک کراتوسیس (actinic keratosis): یک ضایعه پوستی ست که در اثر تابش اشعه ماوراء بنفش بوجود می آید. در حالت شدید، می تواند به ضایعه بدخیم کارسینوس سلول سنگفرشی تبدیل شود.

درمان ضایعات پوستی: کرایوسرجری برای برداشتن زگیل

بهترین و موثرترین درمان ضایعات پوستی به روش کرایوسرجری زگیل

در این روش، یک گلوله پنبه را در نیتروژن مایع فرو می برند. یا اینکه از یک لوله مخصوص حاوی جریان نیتروژن مایع استفاده می کنند. همچنین، ممکن است مایع نیتروژن روی موضع اسپری شود. در کمتر از یک دقیقه مایع نیتروژن روی ضایعه پخش می شود. ممکن است قبل از آغشته کردن ضایعه به نیتروژن، از یک محلول بی حسی در موضع استفاده شود. پس از این مراحل، ضایعه تاول زده، نابود و از پوست کنده می شود.

عیب روش کرایوسرجری

باید چندین جلسه درمانی را تکرار کنید. زیرا چرخه انجماد و ذوب ضایعه باید بارها تکرار شود تا هدف نابودی کامل آن حاصل شود.

درمان ضایعات پوستی: روش کیورتاژ/ کورتاژ (curettage)

موثرترین روش درمان ضایعات پوستی کورتاژ یا کیورتاژ

روش کیورتاژ برای درمان ضایعات سطحی استفاده می شود. ضایعات سطحی به برش کامل نیازی ندارند. در روش کیورتاژ به کمک ابزاری با خراش یا برش دایره ای، ضایعه مورد نظر را بر می دارند. در کیورتاژ از جریان الکتریکی با فرکانس بالا استفاده می شود. به این جریان الکتریکی electro-desiccation (برش با جریان الکتریکی) می گویند.

رادیو فرکانسی و درمان ضایعات پوستی: RF الکترو سرجری

از امواج رادیوفرکانسی (RF) برای جراحی پوست و برداشتن ضایعات پوستی مثل خال، زگیل، گوشت اضافه،  استفاده می کنند. این امواج فرکانس بالا و گرمای حداقل دارند. فرکانس بهینه برای پوست 4 مگاهرتز می باشد. این امواج با گذر از الکترود می توانند پوست را برش دهند. و همزمان خون را در محل برش لخته (coagulation) کنند تا خونریزی نشود. با ایجاد دمای حداقل، آسیبی به بافت سالم در اطراف ضایعه پیش نمی آید.

درمان ضایعات پوستی: برتری رادیوفرکانسی به روش های سنتی

در روش های سنتی زخم و خونریزی پیش می آید.

اما در رادیو فرکانسی

  • خون سریع لخته شده و زخم جای ضایعات زود التیام می یابد.
  • دقت و ظرافت بالا در برداشتن ضایعات پوستی
  • بدون ایجاد فعالیت عفونی-باکتریایی
  • تورم کمتر، درد کمتر و فشار کمتر نسبت به چاقو یا تیغ و قیچی جراحی
  • به هیچ بخیه ای نیاز نیست.

درمان ضایعات پوستی با لیزر فرکشنال CO2

لیزر پرتو نوری ست که بر یک منطقه بسیار کوچک متمرکز و تابانده می شود. لیزر سلول های پوستی را آنقدر گرما می دهد تا بترکند. هر لیزری استفاده های مخصوص خود را دارد.

یکی از استفاده های لیزر برداشتن ضایعات پوستی خوش خیم یا پیش-بدخیم، خال، زگیل و ضایعات رگی-عروقی می باشد.

برداشتن زگیل های تناسلی با لیزر فرکشنال CO2

زگیل ها توسط یک نوع ویروس به نام HPV تولید می شود. بیش از صد نوع از این ویروس وجود دارد. زگیل ها بر روی دست و پا ظاهر می شوند و اغلب بی ضرر هستند. برخی از سویه های این ویروس زگیل هایی در ناحیه تناسلی ایجاد می کنند.

هشدار: زگیل های تناسلی خانم ها باید حتما درمان شوند. زیرا احتمال ابتلا به نوعی سرطان ناحیه لگن در اثر زگیل تناسلی وجود دارد.

درمان ضایعات پوستی: جزییات لیزر فرکشنال CO2

یکی از دستگاهای رفع لکه و برداشتن زگیل، از جمله، زگیل تناسلی لیزر فرکشنال CO2 غیرتهاجمی می باشد. این لیزر بلندترین طول موج (10,60 nm) را دارد. یعنی، نسبت به لیزرهای دیگر عمق نفوذ بیشتری در پوست دارد. امواج فرکشنال به شدت توسط آب جذب می شوند. برای ممانعت از آسیب دمایی به پوست، لیزر با فلوانس 5 ژول بر سانتی متر مربع از پوست تابانده می شود. طول زمانی هر پالس 1ms (میکروثانیه) است. با تابش لیزربه کمک هندپیس، ضایعات پوستی تحلیل می روند. همزمان با آب شدن ضایعات، کلاژن های ناکارآمد تحلیل رفته و کلاژنسازی جدید در ماتریس برون سلولی پوست تحریک می شود.

درمان ضایعات پوستی: چگونگی اثرگذاری فرکشنال CO2 بر پوست

همین تحلیل کلاژن آغاز فرآیند سفت شدن پوست است. اکنون ماتریس متالوپروتیناز شروع به التیام زخم می کند. سلول های بافت سالم بلافاصله به کمک بخش لیزرشده می شتابند تا فرآیند ترمیم پوست تکمیل شود.
نکته: از ده روز پیش از لیزر بدن فرد با داروهای ضدویروس تقویت می شود. پزشک مراقب از دست رفتن آب بدن و عفونت ها می باشد. پس از لیزر پزشک نسخه و توصیه های لازم را تجویز می کند.

نکته: لیزر فرکشنال برای پوست های تیره تر و سنین 40 تا 70 سالگی مناسب تر است. پوست هایی که آکنه شدید دارند یا آفتاب سوخته هستند، بهتر است با فرکشنال CO2  درمان شوند. البته باید جلسات در فواصل زمانی تکرار شوند تا علایم دوباره برنگردند.

درمان ضایعات پوستی: روش جراحی میکروگراف موس (Mohs) ضایعات بدخیم

بهترین درمان ضایعات پوستی به روش میکروگراف موس Mohs

روش جراحی میکروگراف (Mohs) برای برداشتن ضایعات پوستی سرطانی کاربرد دارد. بافت سرطانی پوست به کمک جراحی برداشته می شود.

ملاحظات پس از درمان ضایعات پوستی

پس از برداشته شدن ضایعات، چندین ساعت طول می کشد تا به حالت قبلی بدنتان برگردید. مراقب باشید پس از عمل به جایی برخورد نکنید. و ضربه ای به محل وارد نشود. اگر محل ضایعه نشیمن یا بخش زیرین و پشت بدنتان است، به مدت 24 ساعت رانندگی نکنید. پزشک تمام توصیه های لازم را خواهد کرد.

نتیجه گیری

برای درمان ضایعات پوستی راههای متفاوتی وجود دارد. از روش های سنتی گرفته تا روش های مدرن جراحی، لیزر و رادیوفرکانسی. با توجه به توضیحات فوق، روش پیشنهادی ما برای درمان ضایعات پوستی رادیوفرکانسی است.

لینک منبع 1

لینک منبع 2

از همراهی شما با تهران اسکین خرسندیم.

مریم اکبری زاده  

بهترین گل

پرسش و پاسخ سریع از پزشکان: askq_bot@

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید