بهترین و جدیدترین روش های درمان ریزش مو شدید که تاکنون نشنیده اید (بخش 2)

مطالعه بخش قبل

دارو جهت درمان ریزش مو

همانطور که تا کنون همه واقف شده اند، زنان و مردان می توانند ریزش موهای خود را با خرید شامپوی حاوی ماده ای به نام ماینوکسیدیل کنترل کنند. ماینوکسیدیل که در اصل به نام روگین شناخته می شود، ترکیبی است که با آلوپسی آندروژنتیک در زنان و مردان مقابله می کند. ماینوکسیدیل، محلولی است که قابل استفاده بر روی پوست سر می باشد و از آن جهت تهیه و تولید شامپوهای درمان ریزش مو استفاده می شود. این محلول دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو (FDA) بوده و مو را برای رشد مجدد تحریک می کند. اما پزشکان معتقدند ماینوکسیدیل تنها برای حفظ و نگهداری رشته موهایی که از قبل داشتید، موثر است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

روگین
ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل جهت مصرف آقایان و همچنین خانم های زیر 40 سال که به تازگی ریزش مو در آن ها شروع شده است، بسیار بهتر و موثر تر است. لازم است این قطره را حداقل 4 ماه و حداکثر تا 1 سال مصرف نمایید. میانوکسیدیل ابتدا به عنوان داروی فشار خون در داروخانه ها موجود بود تا این که متخصصان به طور اتفاقی متوجه شدند که یکی از عوارض این دارو ایجاد پرمویی است. جهت مصرف این دارو باید روزی 2 بار، 15 قطره از مایع را با قطره چکان روی پوست سرتان (خیس نباشد) بریزید و ماساژ دهید. شما می توانید به راحتی و با مراجعه به داروخانه ماینوکسیدیل را تهیه کنید. جهت تهیه نوع قوی تر آن لازم است نسخه پزشک به همراه داشته باشید. عمده ترین عارضه ای که این دارو ایجاد می کند، سوزش پوست سر است.

یکی دیگر از داروهای معتبری که در حال حاضر جهت درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد، قرص پروپشیا (با نام ژنریک فیناستراید) می باشد. این دارو، میزان هورمونی که فولیکول های مو را می کاهد و دی هیدروتستوسترون (DHT) نام دارد، کم می کند.

مصرف این دارو، ریزش موی مردان را حدود 88% کاهش می هد و در 66% از مردان نیز منجر به رشد مجدد مو می گردد. جهت تهیه فیناستراید به تجویز پزشک نیاز دارید. این قرص را باید هر روز مصرف کنید و بسیار صبور باشید؛ زیرا تا حصول نتایج مطلوب حدود 6 ماه زمان می برد و این بدان خاطر است که ریزش و رشد مو، روند بسیار کندی دارد.

قرص پروپشیا با نام ژنریک فیناستراید
قرص پروپشیا

در آزمایشات بالینی حدود 3% از مردان، یک سری عوارض جانبی از جمله کاهش میل جنسی و سایر مشکلات جنسی را تجربه کرده اند. این عوارض ممکن است حتی پس از قطع مصرف دارو نیز ادامه داشته باشند. استفاده از این قرص در زنان ممنوع است. به خاطر داشته باشید که زنان باردار حتی نباید این قرص را لمس کنند. لمس قرص شکسته یا خرده شده فیناستراید می تواند منجر به ایجاد نقص های مادرزادی در کودکان شود.

درمان جایگزینی تستوسترون، یکی از روش های بسیار محبوب برای مردان محسوب می شود. متخصصان هشدار داده اند که این روش ممکن است باعث ریزش مو شود. این روش، به دلیل جلوگیری از تجزیه تستوسترون، ممکن است دوز داروی جایگزینی هورمون مردانه را تحت تاثیر قرار دهد. توصیه می شود مردان مصرف داروی پروپشیا و جایگزینی تستوسترون را استفاده کنند تا پزشک بتواند یه طور دقیق سطح تستوسترون آن ها را کنترل کند.

بسیاری از مردان جهت بهره برداری حداکثری از درمان، ماینوکسیدیل و پروپشیا را همزمان مصرف می کنند. این داروها همچنین می توانند با جراحی جایگزینی مو نیز ترکیب شوند.

برای مصرف همزمان این دو دارو توصیه می شود محلول ماینوکسیدیل را 2 بار در روز و قرص پروپشیا را یک بار در روز مصرف کنید. زیرا در صورت عدم مصرف هریک، ریزش مو مجددا آغاز شده و هر درمانی که تاکنون انجام داده اید، از بین خواهد رفت.

 

جراحی جهت درمان ریزش مو

یکی از راه های مقابله با ریزش مو این است که فولیکول های مو را از طرفین و پشت سر به بالای سر پیوند زده شود (پیوند مو). این جراحی در طول سال ها تکامل یافته است.

در اواخر دهه 1980 میلادی، استانداردهای مراقبت از مو تغییر کرد، و شاخه های مو از 12 به 20 شاخه مو برای پیوند در نظر گرفته شد. این روش، نتایج بسیار خوب و قابل قبولی را ارائه می داد، اما برخی از مردان، با افزایش سن و از دست دادن موهای بیشتر، موهایی مشابه موی عروسک روی سر خود می دیدند.

پیوند مو

امروزه پیوند مو را پیوند واحد فولیکولی مو (حاوی یک تا چهار مو) می نامند، تا به ظاهر طبیعی مو بسیار نزدیک تر به نظر برسد و شبیه موی عروسک نباشد.

یکی دیگر از تکنیک های غیرمعمول، کاهش پوست سر (اسکالپ ریداکشن) است. کاهش پوست سر، به منزله برداشتن ناحیه طاس سر و بخیه باقی مانده پوست است. معمولا اسکار این بخیه ها که قابل مشاهده است را می توانید بینید و باید جهت نامرئی شدن، پیوند شود.

مشابه این روش، روش فلاپ است که در آن یک فلاپ مو از یک ناحیه برداشت می شود، در اطراف چرخانده و به ناحیه جلویی متصل می شود. اما این روش می تواند منجر به اسکار یا از بین رفتن بخشی از پوست سر شود.

اما شاید تا اینجای مطلب از خود پرسیده باشید پیوند مو چگونه است؟ این موضوع به میزان موی سالم در دسترس یک فرد برای پیوند و همچنین انتظارات او بستگی دارد.

بهترین کاندید برای جراحی ترمیم مو کسی است که ریزش مو شدید داشته و برای چندین سال است که موهای خود را دست داده است اما هنوز موی زیادی دارد. لازم است فرد متقاضی، انتظارات واقع بینانه از آنچه می خواهد را داشته باشد تا مو ظاهری طبیعی تر پیدا کند.

اگر چه بسیاری از افرادی که به دنبال جراحی پیوند مو هستند را مردان تشکیل می دهند، اما زنان نیز کاندیدای مناسبی برای این روش محسوب می شوند.

 

برس های لیزری

لیزر درمانی کم توان برای ریزش مو
برس لیزری

برس های لیزری، شانه های لیزری یا سایر دستگاه های لیزر مورد استفاده در سالن ها یا منزل چطور؟ آیا این موارد هم می توانند در درمان ریزش مو موثر باشند؟ پزشکان مخالف چگونگی عملکرد این دستگاه ها هستند. بر اساس طبقه بندی سازمان غذا و دارو، این دستگاه ها، جزء دستگاه های پزشکی محسوب شده و اثربخشی داروها را ندارند. این بدان معناست که دانشمندان هنوز چگونگی ایمنی و اثربخشی این دستگاه ها را به درستی نمی دانند.

 

درمان قطعی ریزش مو با مزوتراپی

مزوتراپی، یک درمان جایگزین و قطعی برای طاسی و ریزش مو در زنان و مردان محسوب می شود. این روش همچنین می تواند روند طاسی با الگوی مردانه را نیز با تعویق بیاندازد.

مزوتراپی، یک روش غیر تهاجمی بر اساس ریزنشت های سطحی است که درست زیر اپیدرم و در بافت های مورد هدف تزریق می شود. اصطلاح “مزو (meso)”  از مزودرم گرفته شده است که لایه میانی پوست می باشد. در این روش، جهت از بین بردن بسیاری از مشکلات مربوط به مو، مزودرم تحریک می شود.

بهترین خدمات درمان ریزش مو: مزوتراپی. پی آر پی. مزونیدلینگ
مزوتراپی

روش های مورد استفاده در مزوتراپی برای ریزش مو از خود مزوتراپی نشات می گیرند. ممکن است واژه هایی چون مزوپلاستی یا مزوی مو به گوشتان خورده باشد. در هر دوی این روش ها نتایج مثبتی در درمان ریزش موی مردانه و زنانه حاصل شده است.

در روش مزوتراپی، یک محلول تخصصی که اساسا به طور گسترده ای محتوی ویتامین های تقویتی، املاح و مواد معدنی، اسید های آمینه، اسید های نوکلئیک و کوآنزیم ها است به پوست سر تزریق شده و سبب بهبود گردش خون در این ناحیه می شود. این محلول می تواند بر اساس نیاز های هر فرد، نسبت به فرد دیگر متفاوت باشد. گردش خون بهتر به فولیکول های مو کمک می کند که بهتر تغذیه شوند. در نتیجه، مو برای رشد مجدد تحریک می شود.

محلول مزوتراپی به مرور زمان، هورمون DHT را خنثی می کند و سبب رشد مجدد مو می گردد.

ممکن است پیش از حصول نتایج قابل توجه لازم باشد 4 الی 5 جلسه در جلسات درمان مزوتراپی شرکت کنید که بین 4 تا 6 ماه به طول خواهد انجامید. در صورتی که به درمان های بیشتری نیاز داشته باشید، مزوتراپیست شما را نسبت به این موضوع آگاه خواهد ساخت.

امروزه، این موضوع به اثبات رسیده است که مزوتراپی به مراتب موثر تر از قرص های بازسازی و ترمیم مو است.

 

لیزر درمانی برای ریزش مو

لیزردرمانی برای ریزش مو

روش لیزر درمانی که برای درمان ریزش مو استفاده می شود شامل استفاده از دستگاه هایی است که نورشان به پوست سر نفوذ می کند. این دستگاه های لیزر شامل موارد زیر می باشند:

  • لیزر اگزایمر
  • لیزر هلیوم نئون
  • لیزر فرکشنال

همگی این دستگاه ها، لیزر هایی با قدرت کم هستند که جهت درمان کم مویی و ریزش مو از آنها استفاده می شود. لیزر درمانی با توان کم، یک روش درمانی امن و بی خطر است که توسط  نور و حرارت صورت می پذیرد. از این روش برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. از لیزر کم توان جهت ریزش مو ارثی در مردان و زنان، آلوپسی آندروژنتیک و یا الگو طاسی ژنتیکی استفاده می شود.

 

نکته!!!

توجه داشته باشید، زمانی که درصدد درمان ریزش مو بر می آیید، ممکن است مدت زمانی طولانی بیانجامد تا متوجه تاثیر روش درمان تان شوید. بهترین کار این است که روش های فوق را به دقت بررسی کنید، بهترین روش را با مشورت یک متخصص انتخاب کنید و برای هر درمان، زمانی را اختصاص دهید.

 

امیدواریم این مطلب توانسته باشد، ابهامات شما در خصوص ریزش مو را برطرف کرده باشد.

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/hair-loss/features/sweet-hair-after#1″ ]لینک اول[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.londonhairlossclinic.com/mesotherapy” ]لینک دوم[/button]

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید