درمان جای جوش با آر اف

درمان جای جوش با آر اف
درمان جای جوش با آر اف

رادیوفركانسی یا به اختصار آر اف (RF)، یک روش انقلابی جدید در درمان جای جوش (اسكار آكنه) محسوب می شود. در این روش درمانی از نور لیزر استفاده نمی شود، بلكه به جای آن از انرژی رادیوفركانسی جهت ترمیم كلاژن و درمان اسكار استفاده می شود. این انرژی از طریق تكنیك فراكشنال به لایه های عمیق تر پوست هدایت می شود. انرژی و گرما با ایجاد كمترین آسیب سبب تجزیه بافت اسكار و لایه های سطحی پوست می شوند. این فرایند بسیار ملایم است و هیچ گونه آسیبی به پوست وارد نمی سازد. آر اف را می توان به عنوان یك درمان مستقل برای انواع جای جوش و اسكار برشمرد. همچنین می توانید این روش را در كنار سایر درمان های ضد جوش و یا تركیب آن با درمان های لیزر بكار گیرید.

درمان برخی از اسكارهای خاص با آر اف به مراتب بیشتر از سایر درمان ها موثر واقع می گردد. آر اف، بهترین روش درمان جهت جای جوش اولیه به شمار می رود؛ زیرا رادیوفركانسی به آرامی كلاژن را جهت بازسازی تحریك می كند. بنا بر تحقیقات انجام شده، اسكار هایی كه عمر كمتر از 6 ماه دارند، پاسخ بهتری به این درمان خواهند داد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در خصوص پوست های تیره، بهترین روش از بین بردن جای جوش، آر اف و لیزر فراكشنال به شمار می رود. آر اف دارای كمترین میزان آسیب های اپیدرمی می باشد و روشی است كه بر لایه های بیرونی پوست تمركز ندارد، بلكه بر ایجاد حرارت در زیر پوست تاكید دارد و همین امر، بروز عوارض جانبی را به حداقل خواهد رساند.

پس از جلسات درمانی آر اف، فورا بهبودی حاصل می گردد. سرعت بهبودی به 2 عامل مهم، یعنی حساس بودن پوست شما و درجه فركانس بستگی دارد. افرادی كه پوست حساسی دارند یا پوست شان گرایش به قرمزی دارد، یك روز دیر تر بهبود پیدا می كنند. بطور كلی:

  • آر اف با فركانس پایین: تا 12 ساعت پس از درمان بهبودی حاصل می شود.
  • آر اف با فركانس متوسط: 6 تا 24 ساعت پس از درمان بهبودی حاصل می شود.
  • آر اف با بالاترین فركانس: 12 تا 52 ساعت پس از درمان بهبودی حاصل می شود.

نكته: سرعت بهبودی در نواحی مختلف بدن، بطور چشمگیری متفاوت است.

آر اف جای جوش
  •  در روش آر اف از امواج رادیویی ملایمی جهت ایجاد گرما در لایه های عمیق تر پوست (درم) استفاده می شود.
  • گرم شدن پوست سبب دناتوره (تغییر ماهیت یا تغییر در حالت طبیعی در ساختمان پروتئین) می شود. در نتیجه كلاژن ترمیم شده و جای جوش بهبود می یابد.
  • این روش درمان را می توان با سایر درمان های ضد آكنه تركیب كرد.
  • آر اف بهترین روش درمانی برای جای جوش های خفیف تا متوسط به شمار می رود.
  • جهت درمان جای جوش های متوسط تا شدید بهتر است از تركیب این روش با لیزر استفاه كرد.
  • در آر اف فراكشنال، بهبودی كامل مستلزم حضور در 3 الی 5 جلسه درمانی است.
  • پس از هر جلسه آر اف، پوست به مدت 12 الی 36 ساعت قرمز می شود.
  • این روش درمان برای هر نوع پوستی مناسب و بی خطر به شمار می رود.
آر اف
  •  بعنوان یك درمان مستقل یا در تركیب با برنامه درمانی جای جوش. در این مورد، جای جوش اولیه در مقایسه با جای جوش قدیمی تر، روند بهبودی سریع تری دارد. آر اف، فرآیند ملایمی است كه طبیعت و ماهیت كلاژن را تغییر می دهد و فرآیند طبیعی بهبود اسكار را بر می انگیزد.
  •  تركیب آر اف با لیزر فراكشنال برای درمان جای جوش.  در این روش، جهت درمان اسكار های قدیمی تر، بیشتر از لیزر استفاده می شود و سپس روند بازسازی كلاژن آغاز می گردد. پس از 4 الی 8 هفته درمان متداول با آر اف، بهبودی حاصل می گردد.
  • انواع اسكار هایی كه با این روش بهتر از سایر روش ها درمان می شوند.  این روش در درمان جای جوش های سوراخ شده و آبله مانند بسیار موثر است.
  • استفاده از آر اف با فركانس پایین.  در این روش با توجه به ایمنی و اثر بخشی آر اف در فركانس پایین، اسكار ها و جای جوش ها بهبود می یابند.
تفاوت آر اف با لیزر

به گفته متخصصان، بین لیزر و آر اف (RF) در درمان جای جوش تفاوت های اساسی وجود دارد.

لیزر، جهت لایه برداری پوست از انرژی، گرما و نور بهره می گیرد، در حالیكه در آر اف از امواج رادیویی جهت تحریك كلاژن زیر پوست استفاده می شود.

لیزرهایی كه با هدف از بین بردن جای جوش بكار برده می شوند، جهت اصابت به جای جوش هایی كه در قسمت عمیق تر لایه های پوست قرار دارند، ابتدا باید به لایه های بالایی پوست نفوذ كنند. این بدان معنا است كه لیزر پیش از آنكه به لایه عمیق تر نفوذ كند،  ابتدا باید لایه بالایی را از بین ببرد. این موضوع تا حدودی به لیزر فراكشنال (جزیی) و لیزر كامل مربوط می شود.

در رادیوفركانسی یا آر اف (RF) از امواجی استفاده می شود كه بین الكترود های قرار گرفته روی سطح پوست تان جریان دارند. به بیان علمی تر، انرژی به واسطه لایه های امپدانس (مقاومت) پایین در شكل گرما جریان دارد كه به این لایه ها، لایه های درم پوست می گویند. این انرژی حرارتی (گرما) سبب می شود كلاژن (جای جوش) ماهیت خود را از دست داده (تجزیه شود) و بازسازی شود. با گذشت زمان جای جوش به طور كامل بهبود می یابد

عوارض جانبی آر اف

آر اف دارای كمترین عوارض جانبی می باشد. در واقع این روش بسیار قابل تحمل است.

برخی از عوارض جانبی احتمالی در آر اف عبارتند از:

  • قرمزی پوست به مدت چند روز (احتمال بروز كمتر از 5%)
  • تغییر رنگ پوست به مدت چند هفته (احتمال بروز در بیمارانی با پوست تیره كمتر از 1%)
  • سوزش و گزگز پوست به مدت 1 الی 2 روز (احتمال بروز كمتر از 3%)

منابع:

http://www.consultingroom.com

http://www.oregonlasernwellness.com

https://www.danikmedspa.com

https://www.wikipedia.org/

https://www.youtube.com

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید