درمان ترک های پوستی

درمان ترک های پوستی | کدام شیوه بهتر است : لیزر یا میکرودرم ابریژن؟

درمان ترک های پوستی

درمان ترک های پوستی امروزه راه ها و روش ها بسیار زیادی دارد که می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب کرده و از نتایجی که برایتان به همراه می آورد لذت ببرید. اما پیش از هر چیزی باید اندکی درباره این ترک های پوستی و علت به وجود آمدن آن ها صحبت کنیم و بگوییم که کدام روش بهترین عملکرد را برای درمان آن ها دارد.

ترک های پوستی خطوطی به رنگ سفید یا قرمز هستند که روی پوست ظاهر می شوند و با دیگر نواحی بدن همرنگ نیستند و به همین خاطر جلوه نامطبوعی به پوست می بخشند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بیشترین علت به وجود آمدن این ترک های پوستی، اضفه وزن و کاهش وزن های مداوم است.چرا که وقتی که وزنتان بالا می رود ، پوست کش می آید و این خطوط ظاهر می شوند.

اما سوال اینجاست که مسئله مهم این است که چگونه این ترک های پوستی به وجود آمده اند ؟!مهم ترین پرسش این است که بهترین راه درمان ترک های پوستی چیست؟

خب در پاسخ به این سوال باید برخی از روش هایی که برای درمان این عارضه به کار می روند را به شما معرفی کنیم .با ما همراه باشید.

مرکز برکه با در اختیار داشتن بهترین دستگاه ها و متخصصین حرفه ای آماده است که کلیه خدمات جوانسازی پوست و هم چنین رفع ترک های پوستی از طریق میکرودرم ابریژن را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.
درمان ترک های پوستی
درمان ترک های پوستی

عکسی که در بالا مشاهده می کنید ،کار یک متخصص پوست و زیبایی است و مثالیست برای این که ببینید میکرودرم ابریژن تا چه حد در جهت رفع این ترک ها پوستی موثر و مفید است.

به همین خاطر بیشتر مواقع در مرکز برکه، ما بر روی منافعی که میکرودرم ابریژن می تواند بر روی آکنه و اسکارهای آکنه ای، پوست خسته و پژمرده ،رنگدانه ها و هم چنین پوست پیر شده،داشته باشد  تمرکز می کنیم و یادمان می رود که این شیوه ی درمانی تا چه حد درجهت رفع و درمان ترک های پوستی موثر و مفید است.

کاهش وزن،افزایش وزن ،بارداری یا حتی رشد کردن می توانند موجب خطوط سفید رنگ بلند ،اسکارهای که روی پوست ظاهر می شوند بگردد و گرچه این خطوط و ترک ها بسیار رایج هستند اما هیچ کسی نمی خواهد که آن ها را روی پوست خود داشته باشد و غالبا باعث می شود که ندانید چه لباسی را بپوشید تا آن ها را بپوشانید،خصوصا در میهمانی های خانوادگی و یا در استخر.

ترک های پوستی ممکن است در هر کجایی از بدن که دچار کشیدگی شده است رخ دهد اما معمولا در جایی ایجاد می شوند که چربی ها تجمع یافته اند. مانند :

  • شکم
  • سینه ها
  • بازوها
  • باسن
  • بالا تنه
  • شانه ها ( در بدنسازان)

خب، میکرودرم ابریژن چگونه دقیقا بر روی ترک ها یپوستی عمل می کند ؟

اول از همه مهم است که بدانید ، الاستیسیته تا چه حد نقش مهمی در ایجاد ترک های پوستی دارد و هم چنین فاکتور بسیار مهمی در این به حساب می آید که چگونه می توان از میکرودرم ابریژن برای درمان ترک های پوستی استفاده کرد

درمان ترک های پوستی
درمان ترک های پوستی

ترک های پوستی به این خاطر به وجود می آیند که برخی هورمون های خاص به شدت فعال شده و از تولید کلاژن و فیبرهای الاستین که مسئول سلامت پوست هستند ، جلوگیری به عمل می آورد.

میکرودرم ابریژن ناحیه مشکل دار را هدف قرار داده و با استفاد از کریستال های ریزی، پوست را تحریک به تولید کلاژن و الاستین می کند و در نهایت از دست ترک های پوستی خلاص می شود .

در طول جلسات درمانی، پوست اطراف این ترک های پوستی خود را تا سطح خود این ترک ها می رساند و همرنگشان می شوند.

گرچه هنور ترک های پوستی سر جای خود هستند اما این شیوه ی درمانی کمک می کند که آن ها با پوست اطراف خود همرنگ شده و به این ترتیب کمتر قابل مشاهده باشند.

درمان ترک های پوستی سفید با لیزر

گاهی ممکن است رنگ این ترک ها سفید باشد و گاهی قرمز.

در صورتی که اضافه وزن بیش از حد داشته اید، ممکن است رنگ این ترک ها قرمز باشد،چرا که به خاطر کشش بسیار زیاد پوست، عروقی که در زیر لایه ی اولیه پوست وجود دارند ، بیشتر نمایان می شوند و رنگ قرمزی دارند.

اما در صورتی که کاهش وزن شدید داشته اید ، گویی پوست جمع می شود و این ترک ها رنگ سفیدی به خود می گیرند

علاوه بر روش میکرودرم ابریژن که در بالا به آن اشاره کردیم ، روش های دیگری مانند میکرونیدلینگ و هم چنین لیزر فرکشنال نیز وجود دارد.

عملکرد لیزر درمانی برای رفع این ترک ها ، شبیه به کارکرد میکرونیدلینگ است با این تفاوت که دستگاه مورد استفاده در این دو روش با یکدیگر فرق دارند.

در روش لیزر درمانی ، سطح پوست به وسیله ی اشعه ی لیزر ، دچار حرارت و آسیب می شود و به این ترتیب پوست به صورت طبیعی تحریک می شود که ناحیه ی آسیب دیده را ترمیم کند و پس از آن شروع به تولید کلاژن و الاستین می نماید.

درمان ترک های پوستی
درمان ترک های پوستی

این شیوه به نسبت میکرودرم ابریژن عوارض جانبی بیشتری (مانند قرمزی،التهاب،عفونت) ممکن است داشته باشد و دوره نقاهت آن طولانی تر است.اما می توان این گونه عنوان کرد که میزان دوام و ماندگاری این شیوه ی درمانی طولانی تر خواهد بود

هزینه درمان ترک های پوستی با لیزر

قطعا همان گونه که خودتان نیز می دانید؛ هزینه لیزر درمانی برای رفع ترک های پوستی بستگی به شدت عارضه و البته سایز ناحیه تحت درمان دارد.اما ما در مرکز برکه این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که بهترین قیمت ها را برایتان در نظر گرفته ایم و علاوه بر به صرفه بودن ، اطمینان خاطر داشته باشید که تمامی دستگاه ها و مواد مورد استفاده در مرکز برکه از بهترین جنس ها و جدیدترین ها هستند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه اینجا را کلیک کنید.

درمان ترک های قرمز روی پوست

ترک های قرمز روی پوست نیز همان گونه که گفتیم ممکن است به خاطر اضافه وزن یا بارداری یا هر گونه عارضه ی دیگری باشد. اما میکرودرم ابریژن همان گونه که تاثیر بسیار مثبتی بر روی رفع ترک های سفید رنگ دارند ، در درمان ترک های قرمز پوستی نیز فوق العاده است.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مرکز زیبایی و لیزر برکه

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments