درمان بواسیر با 8 روش خانگی | خلاص شدن از درد و خارش هموروئید| جراحی هموروئید

درمان بواسیر با 8 روش خانگی | خلاص شدن از درد و خارش هموروئید| جراحی هموروئید

درمان بواسیر با 8 روش خانگی | خلاص شدن از درد و خارش هموروئید| جراحی هموروئید

درمان بواسیر با 8 روش خانگی | خلاص شدن از درد و خارش هموروئید| جراحی هموروئید

بواسیر تورم رگ های  رکتوم و مقعد است. علائم رایج بواسیر شامل درد ، خارش و خونریزی رکتوم می باشد.  هموروئید ها می توانند در داخل و یا بیرون مقعد و رکتوم باشند و به ترتیب هموروئید داخلی و خارجی نامیده می شوند.

هموروئیدها یک مشکل بسیار رایج هستند.  حدود 75 درصد از افراد در مقاطعی از زندگی خود این مشکل را تجربه می کنند.  اما معمولاً در عرض چند هفته خود به خود خوب می شوند.  بواسیرها می توانند باعث ناراحتی خفیف تا شدید شوند. درمان بواسیر با روش های خانگی می تواند این درد و ناراحتی را قابل تحمل تر کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

 

درمان بواسیر با 8 روش خانگی | خلاص شدن از درد و خارش هموروئید| جراحی هموروئید

1-نارون کوهی

نارون کوهی می تواند خارش و درد که دو نشانه اصلی هموروئید است را کاهش دهد. نارون کوهی  یک ضد التهاب طبیعی است و می تواند تورم را کاهش دهد.

نارون کوهی را می توان در فرم مایع خریداری کرد و به طور مستقیم به هموروئید اعمال می شود. همچنین می توان در فرآورده هایی نظیر دستمال مرطوب ضد خارش و صابون ضد خارش یافت.

 

2-آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا در گذشته نیز برای درمان بواسیر و بیماری های پوستی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.  ژل آلوئه ورا خواص ضد التهابی دارد که ممکن است باعث کاهش التهاب و تحریک پذیری شود.

اگر چه شواهد بالینی کافی در مورد اثربخشی ژل آلوئه ورا برای درمان هموروئید وجود ندارد ، اما احتمالاً برای استفاده موضعی بسیار مطمئن است.

ژل آلوئه ورا را می توان به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده در سایر فرآورده ها یافت.  اما برای درمان هموروئید شما باید از ژل خالص آلوئه ورا استفاده کنید.  همچنین ژل خالص آلوئه ورا را می تواند به طور مستقیم از برگ این گیاه برداشت کنید.

برخی از افراد به آلوئه ورا آلرژی دارند ، به خصوص کسانی که به سیر یا پیاز آلرژی دارند.  یک مقدار از ژل آلوئه ورا را  بر روی ساعد تان بمالید و آن را از نظر واکنش آلرژیک بررسی کنید.  24 تا 48 ساعت صبر کنید.  اگر هیچ واکنشی رخ نداده باشد ، می توانید از آن استفاده کرد. درمان بواسیر با 8 روش خانگی | خلاص شدن از درد و خارش هموروئید| جراحی هموروئید

3-لگن آب گرم با نمک اپسوم

لگن آب گرم با نمک اپسوم می تواند باعث برطرف شدن التهاب بشود.  شما می توانید لگن را بر روی توالت فرنگی قرار دهید تا بتوانید راحت درون آن بنشینید.

نشستن در آب گرم به مدت 20 دقیقه پس از هر بار دفع تأثیر بیشتری خواهد داشت.  اضافه کردن نمک اپسوم به آب گرم می تواند باعث کاهش درد  شود.

 

4-پماد های آنتی هموروئید

پماد و کرم های آنتی هموروئید ، مانند  Preparation H،  تقریباً در هر داروخانه ای پیدا می شود و تأثیر فوری دارند.   برخی از این پمادها حتی می توانند تورم را کاهش دهند و باعث شوند که سریع تر بهبود یابید.

اگر از یک کرم آنتی هموروئید حاوی هیدروکورتیزون استفاده می کنید ، از آن برای بیش از یک هفته استفاده نکنید.

 

5-دستمال مرطوب کننده

استفاده از کاغذ توالت پس از اجابت مزاج به علت خشک بودن می تواند هموروئید را تشدید کند.  اما استفاده از دستمال مرطوب می تواند به شما کمک کند تا بدون ایجاد التهاب خود را تمیز کنید.  شما می توانید از دستمال مرطوب های حاوی مواد ضد هموروئید نیز استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که دستمال مرطوبی را انتخاب می کنید که حاوی الکل ، مواد عطری و یا سایر تحریک کننده ها نمی باشد.  این مواد می توانند به جای تسکین نشانه ها آنها را تشدید کنند.

 

6-کمپرس سرد

برای از بین بردن تورم ، بسته های یخ و یا کمپرس سرد را به مدت 15 دقیقه روی مقعد بمالید.  این می تواند برای هموروئیدهای بزرگ و دردناک ، یک درمان بسیار مؤثر باشد.  برای درمان بواسیر همیشه یخ را درون یک پارچه یا حوله بگذارید و هرگز کمپرس سرد را به طور مستقیم به پوست اعمال نکنید.

 

7-استفاده از ملین  

استفاده از ملین ها و نرم کننده های مدفوع یا مکمل های فیبر مانند پسیلیوم  می تواند به کاهش یبوست ،   نرم تر کردن مدفوع و ایجاد حرکت سریع و بدون درد روده کمک کند.

بسیاری از این نرم کننده های مدفوع به شکل هایی مانند پودر، کپسول و مایعات در دسترس هستند که  یک تا سه بار در روز از طریق دهان مصرف می شوند.

 

8-پوشیدن لباس گشاد و پنبه ای

لباس های تنگ از جنس پلی استر را دور بیندازید و از لباس زیرهای پنبه ای استفاده کنید. زیرا باعث می شود که منطقه مقعد تمیز و خشک باشد.  این کار می تواند به طور بالقوه علائم را کاهش دهد. برای کاهش تحریک از مواد شوینده عطری و یا نرم کننده های لباس استفاده نکنید.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. 

 

پیشگیری از هموروئید

تغییر سبک زندگی و تغییرات تغذیه ای بهترین راه برای جلوگیری از هموروئید است. از لحاظ جسمی فعال بودن و رعایت یک رژیم غذایی سالم به حفظ حرکات روده به طور منظم کمک می کند.

خوردن مقدار زیادی فیبر غذایی (به ویژه از گیاهان) و نوشیدن مقدار زیادی آب برای کمک به سیستم گوارش و جلوگیری از یبوست لازم است.  ورزش منظم و اجتناب از نشستن برای مدت زمان طولانی نیز می تواند به درمان بواسیر یا جلوگیری از هموروئید کمک کند.

مؤثرترین راه برای جلوگیری از یبوست ، رفتن به توالت در همان موقعی است که احساس دفع دارید.  این کار را به تأخیر نیندازید.  تأخیر در دفع باعث می شود که روده ها آب موجود در مدفوع را دوباره جذب کنند و مدفوع سفت می شود و در نتیجه عمل دفع به سختی و دردناک خواهد بود

 

مراجعه به پزشک برای درمان بواسیر 

درمان بواسیر با 8 روش خانگی | خلاص شدن از درد و خارش هموروئید| جراحی هموروئید

هموروئید ها معمولاً به راحتی درمان می شوند و به طور خود جوش از بین می روند.  یک هموروئید در موارد بسیار نادر می تواند عوارض ایجاد کند.

از دست دادن خون مزمن از یک هموروئید می تواند باعث کم خونی شود که باعث کمبود سلول های قرمز خون می شود. هموروئید داخلی نیز می تواند باعث قطع منبع خون شود که منجر به خونریزی شدید می شود و می تواند درد شدید هم ایجاد کند.

اگر درمان بواسیر با روش های خانگی بعد از بیش از دو هفته مؤثر واقع نشد ، به پزشک معالج خود مراجعه کنید.   پزشک می تواند به راحتی هموروئیدها را تشخیص داده و آنها را درمان کند.  دکتر برای شما کرم های ضد هموروئید دارویی ، پماد و شیاف تجویز می کند.

اگر این درمان ها مؤثر واقع نشد ، ممکن است جراح متخصص درمان هایی مانند جراحی رابر بند و یا عمل جراحی برای حذف هموروئید را توصیه کند.  همچنین اگر برای اولین بار متوجه خونریزی از مقعد خود شدید و یا خونریزی مجدد رکتوم شما افزایش  یافت ، باید به پزشک متخصص جراح مراجعه بفرمایید.

متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم  : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments