خونریزی بواسیر را چگونه می توان کنترل کرد؟ روش های مختلف درمان هموروئید

خونریزی بواسیر را چگونه می توان کنترل کرد؟ روش های مختلف درمان هموروئید

خونریزی بواسیر را چگونه می توان کنترل کرد؟ روش های مختلف درمان هموروئید

خونریزی بواسیر را چگونه می توان کنترل کرد؟ روش های مختلف درمان هموروئید

هموروئید چیست؟

هموروئید یا بواسیر رگ های رکتوم و مقعد هستند که گشاد شده اند.   در بعضی از افراد هموروئید ها هیچ علامتی از خود نشان نمی دهند.   اما برای برخی دیگر باعث خارش ، سوزش ، خونریزی و ناراحتی ، به خصوص در هنگام نشستن می شوند.

دو نوع هموروئید وجود دارد:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هموروئید داخلی و خارجی می تواند تبدیل به هموروئیدهای ترومبوزه بشود.  به این معنی که لخته خون در داخل این رگ ها تشکیل می شود. هموروئید ترومبوزه خطرناک نیست ، اما می تواند باعث درد و التهاب شدید شود.

هموروئید داخلی ، خارجی و ترومبوزه  می توانند خونریزی کنند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این که چرا این اتفاق می افتد و آنچه که می توانید برای تسکین آن انجام دهید ، این مقاله را مطالعه کنید.

متخصصین مجرب و با سابقه ما آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

چرا هموروئید خونریزی می کند؟

فشار مدفوع و یا سفت بودن مدفوع در هنگام عبور از روده بزرگ به دیواره رگ ها آسیب می رساند.  این آسیب ممکن است باعث شود که هموروئید خونریزی کند.  خونریزی هم  بر اثر هموروئید داخلی و هم بر اثر هموروئید خارجی ممکن است اتفاق بیفتد.  در بعضی موارد ، هموروئید ترومبوزه می تواند به علت خونریزی بیش از حد اتفاق بیفتد.  رنگ خون هموروئید قرمز روشن است.

 

خونریزی هموروئید چگونه درمان می شود؟

خونریزی هموروئید نشانه ای از تحریک یا آسیب به دیواره است که معمولاً خود به خود و با گذشت زمان بهبود پیدا می کند.  اما شما می توانید با انجام  درمان های خانگی سرعت بهبودی خود را افزایش دهید و احساس ناراحتی را تسکین دهید.

اما اگر هیچ منبع مشخصی از خونریزی وجود ندارد و یا اگر خونریزی تا یک هفته ادامه داشته باشد ، باید به پزشک خود مراجعه کنید.  کارشناسان خاطر نشان می کنند که اغلب افراد خودشان هموروئید را تشخیص می دهند.  این کار می تواند خطرناک باشد.

بسیاری از بیماری های پزشکی ، از جمله سرطان کولون و بیماری التهابی روده  (IBD) ، می تواند علائم مشابهی با هموروئید داشته باشند.  و پزشکان پس از معاینه و آزمایشات لازم تشخیص درست می دهند.

 

درمان های خانگی برای بواسیر

اگر مشکل شما بواسیر تشخیص داده شده است که همراه با خارش و یا دردناک است ، درمان خود را با تمیز نگه داشتن منطقه و کاهش التهاب آغاز کنید.  برای این منظور موارد زیر را انجام دهید :

نشستن در لگن آب گرم

در یک لگن آب گرم مقداری نمک اپسوم بریزید و چند دقیقه در آن بنشینید.  دو تا سه بار در روز  این کار را انجام دهید  تا تورم در منطقه کاهش یابد.

استفاده از پمادهای موضعی

از پمادهای مخصوص هموروئید برای کاهش درد و خارش و علائم هموروئید استفاده کنید.  و یا از شیاف های مخصوص درمان هموروئید استفاده کنید تا خارش را کاهش دهد.

کمپرس سرد

چند بار در روز کمپرس سرد روی منطقه هموروئیدها  بگذارید.  این کار به کاهش درد و ورم کمک می کند.

زیاد در توالت ننشینید

بیش از چند دقيقه در توالت نمانید و زیاد به خود فشار نیاورید.

استفاده از دستمال توالت مرطوب

اگر دستمال توالت خشک است از آن استفاده نکنید.  به جای آن از دستمال مرطوب بدون الکل استفاده کنید.

 فیبر بیشتری مصرف کنید   

استفاده از فیبر بیشتر مدفوع را نرم تر و دفع را راحت تر می کند.  شما می توانید فیبر را از مواد غذایی دریافت کنید و یا مکمل فیبر مصرف کنید.

مقدار زیادی مایعات بنوشید

در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. آب بنوشید تا یبوست نگیرید و به راحتی مدفوع کنید.

به طور منظم ورزش کنید   

برای پیشگیری از یبوست هر روز پیاده روی کنید و فعالیت های ورزشی انجام دهید.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید.

 اگر بعد از یک هفته پس از درمان های خانگی هنوز متوجه خون و یا ناراحتی زیادی شدید ، ممکن است مجبور شوید از پزشک خود بخواهید درمان های دیگری را برای تان شروع کند.

 

درمان های پزشکی

خونریزی بواسیر را چگونه می توان کنترل کرد؟ روش های مختلف درمان هموروئید

اگر درمان های خانگی هیچ تسکینی نداشته باشند ، درمان های متعددی برای جراحی وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد. بسیاری از آنها را می توان در مطب پزشک انجام داد و نیازی به بیهوشی عمومی ندارند. از جمله :

بستن باند لاستیکی.  بستن باند لاستیکی شامل استفاده از یک باند لاستیکی کوچک به پایه یک هموروئید داخلی است. استفاده از رابر بند جریان خون را به هموروئید محدود می کند و در نهایت هموروئید را کوچک شده و از بین می رود.

اسکلروتراپی این روش شامل تزریق یک محلول دارویی به هموروئید است و نتایج مشابهی با بستن رابربند دارد.

دو قطبی ، لیزر یا انعقاد مادون قرمز. این روش سبب می شود که خونرسانی به هموروئید داخلی متوقف شود و در نهایت بواسیر ناپدید شود.

الکتروکواگولیشن  در این روش یک جریان الکتریسیته هموروئید را خشک می کند و باعث می شود که بیفتد.

اگر خونریزی بواسیر شما زیاد یا شدید باشد ممکن است پزشک درمان پیشرفته تری مانند جراحی را توصیه کند.  جراحی برای پرولاپس هموروئید نیز باید انجام شود.  پرولاپس هموروئید بیرون زدن بواسیر داخلی از مقعد است.

جراح با توجه به شدت بواسیر و اندازه خونریزی تصمیم می گیرد که از کدام روش جراحی یا لیزر برای درمان شما استفاده کند.  این روش ها اغلب نیاز به بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی دارد. و گاهی شاید لازم باشد یک شب در بیمارستان بستری باشید.

بهتر است با دیدن خون به پزشک مراجعه کنید.  در حالی که امکان دارد این خون ناشی از هموروئید باشد ، اما می تواند نشانه ای از یک بیماری خطرناک مانند سرطان کولون نیز باشد.

 

روش های جراحی هموروئید   

 خونریزی بواسیر را چگونه می توان کنترل کرد؟ روش های مختلف درمان هموروئید

هموروئیدکتومی  

در این روش جراح بافت اضافی خارجی یا پرولاپس داخلی را برمی دارد.

هموروئیدوپکسی   

در این روش جراح هموروئید پرولاپس شده را با استفاده از استاپلر به داخل رکتوم بازمی گرداند.  نتیجه این جراحی این است که منبع خونرسانی به بواسیر بسته شده و باعث کوچک شدن و از بین رفتن بواسیر می شود.

دی جی هال

در این روش با استفاده از امواج اولتراسوند جریان خون هموروئید ها نشان داده می شوند.  منبع خونرسانی به بواسیر قطع می شود و بواسیر از بین می رود.  از این روش برای از بین بردن بواسیرهای شدید استفاده می شود.

پزشک احتمالاً پس از اینکه تأیید کرد که منبع خونریزی هموروئیدها هستند ، شما را معاینه می کند.  برای انجام این کار ، او منطقه را برای هموروئید خارجی بررسی می کنند و با پوشیدن دستکش داخل مقعد را برای بررسی هموروئید داخلی معاینه می کند.

اگر هنوز هم مشخص نباشد که خونریزی از کجا است ، ممکن است جراح شما کولونوسکوپی را توصیه کند.  که شامل قرار دادن یک دوربین کوچک همراه با نور در کولون می شود.  کولونوسکوپی در حالی انجام می شود که به شما آرام بخش تزریق شده است.

این روش به پزشکان کمک خواهد کرد تا هر گونه نشانه ای از بیماری های دیگر که باعث خونریزی می شود را بررسی کنند.

اگر هر یک از علائم زیر را به علاوه خونریزی مشاهده کردید ، به پزشک معالج خود اطلاع دهید :

  • تغییر در مدفوع یا رنگ مدفوع ،
  • تغییر در عادات حرکات روده ،
  • کاهش وزن ،
  • درد مقعد ،
  • تب ،
  • سرگیجه ،
  • تهوع یا استفراغ ،
  • سبکی سر ،
  • درد شکم.

 

چشم انداز چیست؟

هموروئید ها وقتی که آسیب دیده یا تحریک می شوند ، خونریزی می کنند.  معمولاً این خونریزی و التهاب می تواند با درمان های خانگی برطرف شود. اما اگر تا  یک هفته پس از مراقبت های خانگی باز خونریزی شما ادامه داشت و بهتر نشدید ، بهتر است برای ارزیابی و مراقبت بیشتر به جراح متخصص مراجعه کنید.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments