خواص دارویی زنجبیل

خوردن زنجبیل در دوره شیردهی چه مزایا (ی) و عوارضی دارد؟

استعمال زنجبیل در دوره شیردهی چه مزایا (ی) و عوارضی دارد؟

امکان دارد بسیاری از زنان به استعمال زنجبیل در دوره شیردهی فکر نکنند و آن را معمولی بدانند، این در حالیست که زنجبیل گیاهی است که می‌بایست در استعمال آن جانب احتیاط و اعتدال را ملاحظه کرد، خصوصا در دوره شیردهی

 

چگونه چای زنجبیل آماده کنید


سرویس مادر و بچه (کودک) – 
زنجبیل ۱ گیاه خوردنی است که هم کاربرد دارویی دارد، هم به عنوان ادویه در خوراک استفاده میشود. بطور معمول وقتی می‌گویند زنجبیل منظورشان ریشه گیاه است، ولی قسمت مورد کاربرد گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی‌اش است که ریزوم نام دارد و خواص بی‌شمار زنجبیل را جهت ریزوم آن گفته‌اند. حالا با وجود اینهمه خواص، در ادامه خواهید خواند که استعمال زنجبیل در دوره شیردهی چگونه باید باشد؟

خواص زنجبیل

به مانند خواص زنجبیل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • پیشگیری از دل آشوب (حالت تهوع) ناشی از شیمی‌درمانی و استفراغ (هراش) پس از عمل جراحی
  • یاری به هضم خوراک
  • مدد (کمک) به بهتر شدن زکام (سرماخوردگی) و آنفولانزا (باید بصورت تازه استعمال شود)
  • درمان گیجی (سرگیجه) و دلاشوب (تهوع) (بصورت خشکیده استعمال شود)
  • افزایش میل جنسی
  • یاری به درمان بدون پیامد میگرن (ترکیب ۱ نخود پودر زنجبیل با ۱ کاسه ماست و خوردنش به همراه خوراک بصورت روزانه)
  • مراقبت از تندرستی (سلامت) مغز (محافظت از مغز شما در مبتلا شدن به آلزهایمر و پارکینسون به خاطر خاصیت‌های ضد التهابی‌اش)
  • کنترل و کاهش وزن (نوشیدن به عنوان چایی)
  • تندرستی (سلامت) سیستم هاضمه
  • کنترل قند موجود در خون
  • کنترل کلسترول پیکر (بدن)

و ده‌ها فایده (خاصیت) دیگر که جهت زنجبیل شمرده‌اند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مصرف زنجبیل در دوران شیردهی ، خواص زنجبیل ، زنجبیل و سیستم گوارش. مصرف زنجبیل بصورت تازه

زنجبیل در دوره شیردهی

همانطور که میدانید بعضی خوراکی‌ها هستند که مادر در دوره شیردهی خود نباید ایجاد میشود، چون بر شیر مادر اثر گذاشته و سبب صدمه وصول به نوزاد شیرخوار می‌شوند.بعضی دیگر عوارضی جهت پیکر (بدن) مادر دارند که او را در نگاهداری از کودکش گرفتار مشکل میکند و برخی سبب تغییر مزه شیر مادر شده و سبب میشود بچه (کودک) از میل کردن (خوردن) شیر امتناع کند.

در این بین زنجبیل گیاهی‌ست که بوسیله برخی پیشنهاد (توصیه) میشود، مادران شیرده، جهت پیشگیری از آماس (نفخ) یا کولیک نوزاد آن را به اشکال مختلف استفاده کنند یا جهت ازدیاد شیر دم‌نوش زنجبیل بنوشند.

نکته‌ای که می‌خواهم دقت شما را بدان جلب کنم ۱ مساله (نکته) کلی در بکارگیری تمامی نسخه‌های گیاهی است.چه پای زنجبیل وسط باشد چه نه! همانطور که میدانید در طب قدیمی (سنتی) چهار شکل (نوع) طبع داریم: طبع گرم و‌تر (دموی)، خشک و گرم (صفراوی)، سرد و‌تر (بلغمی) و سرد و خشک (سوداوی).

هر انسانی ۱ طبع غالب دارد.به این معنا که گرایش کلی پیکر (بدن) او آشکار است.

پس که چنانچه شما طبع سرد و خشک دارید و دوستتان طبع گرم و‌تر، علت نمی‌شود چنانچه نسخه‌ای روی پیکر (بدن) دوستتان اثرگذاری (تاثیر) مثبت داشته همان نسخه روی پیکر (بدن) شما نیز اثرگذاری (تاثیر) مثبت به جا بگذارد.

از طرفی دیگر، شما با وجود طبع ذاتی که با آن متولد شده‌اید می‌توانید ۱ طبع دیگر هم داشته باشید که شیوه زندگی و سبک (رژیم) غذایی‌تان سبب غلبه خلطی ویژه (خاص) (خلط دم، صفرا، بلغم یا سودا) بر دیگر اخلاط و بوجود آمدن آن طبع شده است.

(مزاج عارض مرضی).

مصرف زنجبیل در دوران شیردهی ، رویکرد مناسب در برابر نسخه های طب سنتی ، اخلاط چهارگانه ، طبع های مختلف ، طبع زنجبیل
جالبست بدانید هر ۱ از اعضاء پیکر (بدن) ما هم طبع جداگانه‌ای دارند. به عنوان مثال طبع مغز شما امکان دارد سرد یا گرم باشد.
حالا متصور شوید مادری مزاجش خشک و گرم باشد و جهت بالا رفتن مقدار شیر خود مداوما چای زنجبیل ایجاد میشود.یا طبع معده‌اش خشک و گرم باشد.یا براساس سبک (رژیم) غذایی اش خلط صفرا در بدنش زیاد از حد ساخته شده باشد.

از اونجایی که طبع زنجبیل هم خشک و گرم است تعجبی ندارد چنانچه این نسخه سبب میگردد پیکر (بدن) او پر از جوش شود (در طب قدیمی (سنتی) اصطلاحا می‌گویند گرمی بیرون می‌ریزد)، معده‌اش بهم بریزد یا به کبدش فشار بیاید.

حتی چنانچه فرض کنیم پیکر (بدن) مادر مشکلی با این نسخه نداشته باشد، چنانچه طبع نوزاد خشک و گرم باشد امکان دارد بدنش نسبت به آمیزه‌ها (ی) این رستنی (گیاه) که در شیر مادرش وجود داشته و او از آن تغذیه کرده حساسیت نشان بدهد؛ بنابراین گرچه استعمال زنجبیل در دوره شیردهی در حد اعتدال اشکال ندارد.

ولی برخی اختلالات ساختار عصبی مرکزی پس از استعمال زنجبیل در برخی مادران شیرده و نوزادانشان بروز پیدا کرده که گویای آنست که باز هم بایست جانب احتیاط را مراعات کنید.

احتیاط در استعمال زنجبیل در دوره شیردهی

  • مساله (نکته) اول اینست که استعمال زنجبیل در افرادیکه گرفتار زخم معده و یا زخم دوازدهه هستند اکیدا منع شده است.
  • استعمال این رستنی (گیاه) هم‌زمان با استعمال دارو‌های ضد انعقاد که میتواند سبب رقیق شدن خون شوند نیز ممنوعیت دارد.
  • بطور کل تلاش کنید هرروز بیشتر از ۲ میلی گرم زنجبیل خشک که معادل ۱۰ گرم زنجبیل تازه است استعمال نکنید.
  • افشره‌ی خوردنی زنجبیل به هیچ عنوان بی نسخه دکتر توصیه نمیشود.
  • چنانچه دفعه اولتان است که در عمرتان می‌خواهید زنجبیل استفاده کنید به اندازه خیلی اندک آغاز کنید و بازتاب بدن تان را ببینید.
  • چنانچه دفعه اولتان است که زنجبیل خورده‌اید و فرزندتان هم می‌خواهد از شیرتان تغذیه کند (یعنی نخستین بار است که بچه (کودک) می‌خواهد با شیری تغذیه کند که در آمیزه‌ها (ی) آن شیر آمیزه‌ها (ی) زنجبیل باشد)، اندک استفاده کنید و هیچ مواد ناشناخته دیگر جهت پیکر (بدن) استفاده نکنید تا درصورت بروز بازتاب پیکر (بدن) نوزاد یا شما بدانید که عینا ایراد از استعمال زنجبیل است.
  • در صورتیکه می‌خواهید زنجبیل را جهت مورد خاصی بصورت داروی گیاهی استفاده کنید (مثلا جهت ازدیاد شیر) قطعا از مشاوره با دکتر متخصص طب قدیمی (سنتی) بهره‌مند شوید.چرا که استعمال دائمی و هرروز آن امکان دارد جهت جسم شما و نوزادتان عوارضی در پی داشته باشد.

مصرف زنجبیل در دوران شیردهی

سخن آخر

در دوره شیردهی نمی‌توان خطر کرد.در این دوره هیچ داروی کیمیایی (شیمیایی) یا گیاهی بدون نظر دکتر نمی‌توان مصرف نمود.

به خصوص چنانچه چیزی مانند زنجبیل باشد!
چنانچه شما از طرفداران طب قدیمی (سنتی) هستید پیروی خود از طب قدیمی (سنتی) را با رجوع به متخصص و داروخانه طب قدیمی (سنتی) مورد تایید او نشان بدهید نه نسخه‌های همگانی که در شبکه اینترنت و عطاری‌ها جهت شما می‌پیچند و گاهی پاسخ می‌دهند گهگاه هم خیر! چنانچه با رجوع به اینترنت و کتاب‌ها هرکس می‌توانست جهت خودش نسخه بپیچد دیگر احتیاجی به تحصیل متخصصین این رشته در دانشگاه موجود نبود.و مساله (نکته) آخر اینکه در استعمال هیچی زیاده روی نکنید.

هر جوشانده‌ای به هر میزان هم مفید باشد درصورت استعمال بیشتر از حد جهت پیکر (بدن) عوارضی ایجاد میکند که پس از به عنوان مثال ۱ ماه خودش را نمایش می‌دهد و فکرش را هم نمی‌کنید که این دشواری نشات گرفته از فلان عادت رفتاری غلط در استعمال فلان گیاه است.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments