روغن جوحوبا

12 مزیت روغن جوجوبا برای داشتن پوست و مویی شاداب و سالم

روغن جوجوبا

سلام دوستان تهران اسکینی

از آنجایی پوست و مو در شادابی افراد بویژه بانوان تاثیر زیادی داره، روزانه شمار افرادی که به دنبال محصولات زیبایی برای پوست و موی خود میگردن رو به افزایش است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

شاید برای خیلی از شما خوانندگان عزیز جوجوبا نامی آشنا باشد، به هر حال تهران اسکین در این مقاله قصد دارد که شما رو با خواص جادویی  روغن  جوجوبا آشنا کند.

جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا مایع مومی ، بی بو و طلایی رنگی  است که از بذر گیاه جوجوبا  (Simmondsia chinensis) تولید می شود.درختچه ای که می تواند تا 15 فوت رشد کند، جوجوبا  بومی جنوب آریزونا و کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک است.

این گیاه  مناطق گرم و خشک را دوست دارد، و اغلب توسط بومیان آمریکایی برای بسیاری از مزایای آن استفاده می شود.

جوجوبا  یک روغن منحصر به فرد است که بر خلاف بسیاری از روغن های گیاهی دیگر، بسیار شبیه سبوم، یک ماده مومی تولید شده توسط غدد پوست ماست ، به طوری که می تواند به عنوان یک نرم کننده طبیعی پوست  عمل می کند.

این روغن تقریبا جایگزین چربی های حیوانی در تولید لوسیون ها و کرم های پوستی شده است.

مزایای روغن جوجوبا

یکی  از ویژگی های بارز روغن جوجوبا این است که به راحتی به پوست جذب می شود و هیدراتاسیون( آبرسانی) و مرطوب سازی را فراهم می کند و بسیار قوی و مناسب برای استفاده و مراقبت از هر نوع  پوست است.  این روغن به راحتی بادیگر عناصر  ترکیب می شود ، واز آنجاییکه هیچ عطر و بویی ندارد ، روغنی سبک محسوب می شود.

رطوبت رسانی طولانی مدت:

مطالعات نشان میدهند که جوجوبا لطافت پوست را بهبود می بخشد و اثر رطوبت پوست را در  24 ساعت به میزان قابل توجه  ایی در طولانی مدت فراهم می کند.

تغذیه کننده پوست :

جوجوبا حاوی مواد مغذی مانند ویتامین E و B و همچنین مواد معدنی مانند کروم، مس و روی است که همه آنها سبب محافظت پوست از عوامل استرس زای محیطی می شوند.

ملایمبرای هرنوع پوستی :

جوجوبا برای افرادی که دارای پوست حساس هستند به دلیل ماهیت ملایم آن توصیه می شود. اعمال جوجوبا به پوست آسیب دیده می تواند آن را مرطوب نگه دارد.

ضد پیری:

از آنجا که این روغن یک مرطوب کننده کامل است،  می تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک ها کمک کند.

نرم کننده:

جوجوبا همچنین در بسیاری از محصولات مو استفاده می شود، زیرا خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی  آن به موها می رسد و باعث می شود نرم، براق و قابل کنترل باشد. کسانی که موهای وز یا آسیب دیده دارند ، عاشق روغن جوجوبا میشوند.

کنترل کننده پوست های چرب:

پوست روغنی نتیجه غدد سباسه بیش از حد فعال در پوست است که اغلب در صورت و پوست سر یافت می شود. پوست روغنی می تواند به سرعت گرد و غبار را از محیط زیست جمع آوری و شستن مکرر را ضروری کند. این شرایط نه تنها به نظر  ناخوشایند می آید و باعث ناراحتی شما می شود، بلکه می تواند نقطه شروع بسیاری از مشکلات پوستی مانند درماتیت سبورئیک، آکنه و شوره سر باشد.

روغن جوجوبا دارای خواص ضد باکتریایی است که به کنترل رشد باکتری در فولیکول مو کمک می کند. این ماده به عنوان عامل ضد التهابی عمل می کند، پوست را تحریک می کند. درصورت استفاده منظم، روغن جوجووبا می تواند آکنه را کنترل کند. ویتامین های A و E در روغن نیز ممکن است در این فرایند  نقش داشته باشند.

کنترل کننده آکنه:

به علت تغییرات هورمونی در بلوغ، فعالیت غدد سباسه و ایجاد  آکنه تبدیل به یکی از  مشکلات بزرگ نوجوانان شده است. با این حال، در بسیاری از موارد این مشکل می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد.

تولید بیش از حد سبوم فقط نقطه شروع مشکل است. آکنه زمانی ایجاد می شود که فولیکول های مو از طریق انباشت چربی پوست، کراتین و سایر باقی مانده های سلولی مسدود می شوند که  باعث ایجاد کمدون میشود که ممکن است برای اولین بار به صورت  جوشهای سر سفید یا  سر سیاه ظاهر شود . این شرایط اغلب توسط عفونت های باکتریایی، به ویژه باکتری پروپیونی، و همچنین واکنش های التهابی پوست، پیچیده می شود.

روغن جوجوبا به روش های مختلفی برای مقابله با ایجاد آکنه کار می کند. اول اینکه این روغن به منزله یک پاک کننده ی عمیق عمل می کند و دوم اینکه به عنوان یک مایع، می تواند  به صورت عمیق به فولیکول مو نفوذ کند؛که این ویژگی میتواند رسوبات سبوم را حل کند و به کمدون کمک کند، بنابراین انسداد های پوستی را  باز و پاک میکند .

رطوبت بخشی به لب:

روغن جوحوبا

روغن جوجوبا می تواند جایگزین خوبی برای مومهای  نرم کننده ی لب  نظیر وازلین که پایه ی نفتی دارند باشد .  این روغن به طور موثری رطوبت را حفظ کرده و لبها را نرم و  لطیف می کند. اگر چه  یک قطره روغن جوجوبا می تواند لب های شما را از اثرات خشکی سرما و باد محافظت کند، می توانید موم لب خود را با مخلوط کردن روغن جوجوبا با موم خالص عسل تولید کنید و روزانه استفاده کنید .

نرم کننده پوست های شاخی( کوتیکول) اطراف ناخن : 

روغن جوحوبا

کوتیکول ها بسیار منحصر به فرد و مستعد خشک شدن می باشند، به خصوص اگر شما اغلب از پاک کننده ها ی ناخن استفاده می کنید. کوتیکول ها نقش مهمی در محافظت از ناخن ها در برابر عفونت ها ایفا می کنند، بنابراین آنها را در شرایط مناسب حفظ میکند. هنگامی که کوتیکول های شما خشک و پوسته پوسته می شوند، روغن جوجوبا می تواند به شما کمک کند و بهتر ازسایر   روغن های دیگر برای مقابله و درمان  پوستهای شاخی اطراف ناخن می تواند مفید واقع شود.

از آنحاییکه روغن جوجوبا حاوی ویتامین E است و همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است; پس از حمام، یک یا دو قطره را در ناحیه کوتیکول قرار دهید و ماساژ دهید.  برای نیل به این هدف یک بار در هفته، قبل از اعمال روغن، دست ها یا پاها را 5 الی 10 دقیقه در اب گرم  قرار داده و بعد روغن جوجوبا را در آن ناحیه  استعمال کنید این حرکت جذب بهتر روغن و تاثیر آنرا تسهیل می بخشد.

بهبودسازی اگزما و پسوریازیس :

 اگزما یک واکنش آلرژیک پوست به عوامل مختلف مانند رنگ های معمول استفاده شده و مواد شیمیایی موجود در صابون است. پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است که سبب ایجاد سلولهای مرده روی پوست می شود و موجب پوسته پوسته شدن و التهاب می شود. هر دو شرایط با تکه هایی خشک و خارش روبرو هستند که مستعد ابتلا به عفونت های باکتریایی و قارچی هستند. روغن جوجوبا برای کمک به افرادی که دارای این شرایط هستند، موثر است.

روغن جوجوبا به عنوان مرطوب کننده عمل می کند و از بین برنده خارش و خشکی پوست میباشد. همچنین یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می کند  که مانع ایجاد تحریک کننده های خارجی می شود،بنابراین می تواند مزیتی در مورد بهبود سازی اگزما باشد. التهاب پوستی توسط املاح ضد التهابی روغن کاهش می یابد.

همچنین می تواند خطر ابتلا به عفونت های ثانویه را با جلوگیری از ورود میکروب ها از طریق پوست ملتهب و ترک خورده، علاوه بر ارائه حفاظت قوی  با خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن، کاهش دهد. ودر آخر این روغن که  غنی از آنتی اکسیدان ها است میتواندبه تغییر سیستم ایمنی کمک کند.

کاهش اثر آفتاب سوختگی :

 در هنگام تعطیلات ساحلی شما ممکن است از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، اما آفتاب سوختگی به سواحل اختصاص ندارد. اگر هر بار که بیرون میروید  پوست خود را قرمز شده و سوخته ببینید ،  نشان دهنده این است که پوست خود را در معرض خطرات اشعه UV قرار داده اید.

این التهابات می تواند با استفاده از روغن جوجوبا در منطقه آسیب دیده کاهش یابد. ویتامین ب کمپلکس و  ویتامین E در روغن جوجوبا به کنترل آسیب و تعمیر پوست کمک می کند. در زیر لایه محافظ این ماده مومی، پوست می تواند بازسازی و نرمال شود.

بهبود موهای وز و خشک و همچنین شوره سر: 

استفاده از روغن جوجوبا برای  موهای خشک شده و وز کرده می تواند  اثر بخش باشد.به رطوبت مو کمک می کند، و این باعث می شود که موها به راحتی قابل کنترل و نرم شود. قبل از شستشو یا شامپو، روغن را روی موها بمالید. این کار مانع از تمیز کردن روغن طبیعی مو توسط شامپو می شود. شما همچنین می توانید  با روغن جوجوبا موهای خود  را بپوشانید. روغن می تواند یک پوشش مومی لاکتیکی روی هر شفت مو ایجاد کندو آن را از گرد و غبار و خشکی محافظت کند.

شوره سر یک شکایت رایج است، تقریبا همه افراد در معرض این وضعیت پوست سر و ناخوشایند در بعضی مراحل زندگی هستند. این وضعیت نتیجه سلول های پوستی است که بر اثر دلایل مختلف می میرند. خشکی پوست سر یکی از علل اصلی شوره سر است؛ و این می تواند به خوبی توسط روغن جوجوبا مرتفع گردد.

محقق و مترجم: محجوبه فاموری

منبع:

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments