مهمترین خواص آب کرفس

خواص آب کرفس و عوارض خطرناک آن

مهمترین خواص آب کرفس
خواص آب کرفس و عوارض خطرناک آن

خواص آب کرفس و عوارض خطرناک آن

کرفس یکی از مواد مغذی است که شما همیشه می توانید آن را مصرف کنید. اما برای به دست آوردن خواص این ماده مغذی، نباید  پخته شود. کرفس خام دارای مقدار بسیار زیادی فیبر و مایعات است که به    هضم غذا ، درمان بیماری های مزمن کمک می کند.

تحقیقات اخیر در زمینه استفاده از غذاهای طبیعی و آلی نشان داده است که نوشیدن یک لیتر آب کرفس در روز می تواند بدن شما را برای مقابله با هشت نوع مختلف از مواد ضد سرطانی آماده کند.  و از برخی از انواع سرطان جلوگیری کرده و یا حتی آنها را درمان کند. آب کرفس حاوی مواد مغذی گیاهی است که می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کند ، که یکی از علل شایع سرطان می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

یکی از بزرگترین مزایای نوشیدن آب کرفس به طور مرتب این است که این یک راه طبیعی و ایمن برای کاهش کلسترول است. مصرف این نوشیدنی کمک می کند تا کلسترول بد در جریان خون شما کاهش پیدا کند و همچنین باعث تقویت کلسترول خوب می شود. به عبارت دیگر، یک لیوان ساده از این سبزی می تواند جایگزین داروهایی شود ه برای درمان کلسترول بالا مصرف می کنید و ممکن است  گران قیمت باشد و عوارض جانبی بالقوه خطرناک داشته باشد.

خاصیت آب کرفس در کاهش و کنترل فشار خون ، کاهش علائم مربوط به مشکلات مختلف گوارش و کمک به جلوگیری از سنگ های صفراوی و سنگ کلیه اثبات شده است. در نهایت ، چون کرفس یک عامل ضد التهابی طبیعی است ، می تواند به کاهش علائم آرتریت روماتوئید ، میگرن ، استئوآرتریت ، نقرس ، مشکلات تنفسی و مشکلات پوستی کمک کند.

آب کرفس سلامت قلب را بهبود می بخشد

بعضی از آنتی اکسیدان های موجود در آب کرفس به عنوان  فتالید شناخته می شوند که با تقویت دیواره های شريانی و ترمیم سرعت در سیستم قلبی – عروقی مرتبط می شوند که مانع از فشار آمدن به قلب و کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی می شود.

آب کرفس گردش خون را بهبود می بخشد

​​آهن موجود در کرفس  می تواند به افزایش تولید گلبول های قرمز در سیستم گردش خون   کمک کند. این کار باعث بهبود اکسیژن و حمل آن به بخش های مختلف بدن ، افزایش سرعت متابولیسم کلی و بهبود عملکرد اندام ها خواهد شد.

آب کرفس سلامت قلب را بهبود می بخشد

آب کرفس سلامت قلب را بهبود می بخشد

جلوگیری از سرطان

دو ترکیب آنتی اکسیدانی که در غلظت بالا در کرفس یافت می شوند ، لووتئولین و آپی ژنین هستند و به طور مستقیم با اثرات ضد سرطان زایی ارتباط دارند. این فلاونوئید ها می توانند علاوه بر کوچک شدن تومورها و کاهش میزان گسترش سرطان در قسمت های مختلف بدن ، به دنبال یافتن و خنثی سازی رادیکال های آزاد باشند.

مراقبت از پوست

کرفس حاوی ویتامین C ، ویتامین K ، و ویتامین A است و می تواند برخی از بیماری های مختلف پوستی مانند پسوریازیس ، اگزما ، آکنه و رزوسه را درمان کند.  همچنین می تواند آنتی اکسیدان ها را به پوست منتقل کند که   به کاهش چین و چروک ، کاهش لکه های سن و لکه های قرمز کمک می کند.

سم زدایی از بدن  

کرفس حاوی آب بسیار زیاد و بعضی از مواد فعال است .  به همین دلیل  دارای عملکرد دیورتیک است. این بدان معنی است که مصرف   آب کرفس به طور منظم می تواند سموم را از بدن شما بیرون بکشد و میزان ادرار کردن شما را افزایش دهد و به کاهش سریع سموم ، چربی ها و نمک ها کمک کند. همچنین  به کاهش فشار بر کبد کمک می کند.

آب کرفس عامل ضد التهابی است

یکی از مزایای کمتر شناخته شده از کرفس این است که این گیاه حاوی لوتئولین است که دارای خواص ضد التهابی است و می تواند بافت ها و عضلات   سراسر بدن را تسکین دهد. اگر از آرتروز، نقرس ، سردرد ، هموروئید و یا ناراحتی معده رنج می برید ، آب کرفس بنوشید تا به کاهش ناراحتی شما کمک کند.

افزایش ایمنی بدن

وجود ویتامین C در آب کرفس می تواند سیستم ایمنی بدن را برای تولید گلهای سفید خون جدید تحریک کند و توانایی بدن شما را برای دفاع از خود در مقابل بیماری ها تقویت کند.

تراکم مواد معدنی استخوان را بهبود می بخشد

مینرال موجود در آب کرفس زیاد نیست اما برای تراکم استخوان متمرکز است. کلسیم ، منیزیم و آهن می تواند به بهبود جذب مواد مغذی در روده کمک کند ، در همان حال که تقویت استخوان ها و مفاصل ، خطر ابتلا به پوکی استخوان را در شما کاهش می دهد.

تنظیم خواب

اکثر مردم بهکرفس به عنوان یک ماده آرام بخش فکر نمی کنند ، اما مقدار قابل توجهی از منیزیم در این گیاه وجود دارد که نه تنها فشار خون و ضربان قلب را پایین می آورد بلکه بدن را نیز تسکین می دهد ، و شما با خوردن یک لیوان آب کرفس به راحتی می خوابید.

درمان آکنه مزمن

از آنجا که آب کرفس خام شامل آنتی اکسیدان ها ، مواد ضد التهابی و توانایی کمک به تعادل سطح اسید در سراسر بدن است ، در واقع باعث می شود که دلیل محکمی برای مصرف آن به عنوان  یک نوشیدنی مناسب برای درمان آکنه مزمن یا دیگر مشکلات پوستی داشته باشید.

مهمترین عوارض جانبی کرفس
عوارض جانبی آب کرفس

عوارض جانبی آب کرفس

علیرغم خواص بسیاری که آب کرفس برای سلامتی دارا می باشد ، برخی عوارض جانبی بالقوه وجود دارد که باید در نظر گرفت. از جمله مشکلات کلیه ، واکنش های آلرژیک و افزایش حساسیت به نور خورشید.

برای اکثر مردم مصرف منظم آب کرفس در حالت اعتدال هیچ یک از این عوارض جانبی را ایجاد نمی کند. اما کسانی که معده حساسی دارند و  یا به بیماری ای نامبرده در بالا مبتلا هستند ، باید احتیاط را رعایت کنند.

اگر چه کاهش وزن ممکن است یک عارضه جانبی برای بسیاری از مردم باشد ، لازم به ذکر است که مصرف منظم آب کرفس ممکن است از نظر کاهش وزن مفید باشد.   به این دلیل که کرفس یک دیورتیک طبیعی و ادرار آور است و حاوی مقدار زیادی فیبر در شکل خام آن است. برای اکثر افراد ، این کاهش وزن یک اثر جانبی خوشامد می باشد و می تواند سلامتی بدن را با خود به ارمغان بیاورد.

عوارض جانبی دیگر برای افرادی که به طور منظم آب کرفس مصرف می کنند ای است که بسیاری از مردم از فیبر زیاد در سیستم غذایی خود استفاده نمی کنند.

مشکلات کلیوی و آب کرفس

در حالی که کرفس حاوی سطح بالایی از آب می باشد ،   برای افرادی که می خواهند سموم را از بدن خود بیرون بکشند و سم زدایی کنند و به مشکلات کلوی مبتلا هستند ،  مصرف آب این سبزی می تواند فشار بیشتری بر روی کلیه ها ایجاد کند.

آلرژی

بر خلاف بسیاری از سبزیجات ، کرفس در واقع یک پتانسیل آلرژیک بالایی برای افراد خاص دارد و واکنش آن بسیار شدید است. بسیار مهم است که بدانید به چه غذاهایی حساسیت دارید ، اما در دوزهای با غلظت بالا مانند آب کرفس امکان بروز واکنش هنوز هم وجود دارد. اگر پس از مصرف آب کرفس دچار تورم لب ها ، زبان یا گلو درد شدید ، مصرف آن را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

مراقب باشید که برخی از دستگاه های  آبمیوه گیری تمام فیبر گیاه  را از آب آن حذف می کنند.  در حالی که فیبر یکی از اجزای اساسی کرفس است و برای هضم مناسب لازم می باشد.

دستور العمل تهیه آب کرفس برای کاهش وزن

مخلوط کردن کرفس با سایر میوه ها و سبزیجات سالم می تواند آب بیشتری تولید کند که دارای فواید بسیاری برای سلامتی است. از آب کرفس می توانید برای کاهش وزن ، تنظیم کننده فشار خون ،  و سایر موارد استفاده کنید.

مواد لازم  :

  • 3 عدد ساقه  کرفس ،
  • 1 عدد خیار ،
  • 2 عدد سیب سبز ،
  • 3 عدد برگ کلم پیچ ،
  • یک قطعه زنجبیل به ضخامت 2 سانتیمتر
  • 1/2 لیمو

این مواد را در آب میوه گیری ریخته و هر روز استفاده کنید.


[button color=”red” size=”small” link=”https://www.organicfacts.net/celery-juice.htmlhttp://” target=”blank” ]لینک منبع 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://ifocushealth.com/celery-juice-benefits/http://” target=”blank” ]لینک منبع 2[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.wikihow.com/Make-Celery-Juicehttp://” target=”blank” ]لینک منبع 3[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments