خلاص شدن از لک های تیره پوستی… دغدغه ایی تمام نشدنی!!!

همه ما این تجربه را داریم : جلوی آیینه می ایستیم به خودمان نگاه می کنیم. اینجا است که از کک و مک، جای زخم و جوش تا لک وابسته به سن را در صورتمان کشف می کنیم. به فکر می افتیم که بهترین راه برای مقابله با این تصویر چه چیز است؟!!! خوب! سری به تبلیغات و بازار مرتبط می زنیم…

در بازار محصولات پوستی گزینه های زیادی موجود است، اما باید توجه کنیم که هر گزینه دارای 2 جنبه است : جنبه مثبت درمانی ( و ترغیب کننده) و عوارض جانبی ( ریز نوشته شده و یا نادیده گرفته شونده).

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هیپرپیگمانتاسیون، و یا “لک های تیره پوستی” در نتیجه جای جوش، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، و یا تغییرات هورمونی ایجاد می شود. برای مقابله با این مشکل، محصولات بهداشتی و زیبایی متعددی در بازار موجود است.

در این نوشته می خواهیم برخی از گزینه های موجود را بررسی کنیم تا شما با در نظر گرفتن تمامی جنبه ها، بهترین انتخاب را داشته باشید:

کرم ها و سرم های هیدروکینون

محبوب ترین و رایج ترین راه حل از بین بردن این لک های تیره، استفاده از کرم و سرم موضعی هیدروکینون است. هیدروکینون، تنها ماده طبقه بندی شده به عنوان “عامل سفید کننده” توسط سازمان جهانی غذا و دارو است. با این حال، میزان استفاده از این ماده فعال در محصولات باید محدود شود به : 2 درصد در محصولات آرایشی بی نسخه …. 3 تا 4 درصد در محصولات ملزم به ارایه نسخه .

بی خطر بودن این ماده در محصولات آرایشی و بهداشتی تنها زمانی حاصل می شود که غلظت آن پایین باشد. در غیر این صورت خطرناک و سمی است. در برخی کشورها، استفاده از محصولات دارای هیدروکنون ممنوع است- مانند آفریقای جنوبی و کانادا_ و تحت عنوان ” محصول سمی و خطرناک” طبقه بندی می شود.

تعداد محدودی از تحقیقات نشان دهنده آلرژی زا و سمی بودن این ماده است که در برخی موارد به سرطان ختم می شود. اما، تعداد این تحقیقات زیاد نیست!!!!

توصیه :   

  •   از محصولات دارای هیدروکینون کمتر و یا کوتاه مدت استفاده کنید.
  • در صورت مشاهده هر نوع عارضه و یا تغییرات پوستی، به سرعت استفاده از آن را متوقف کنید.

رتینول

محصولاتی مانند رتین-A و رنووا، راه حل جایگزین برای هیدروکینون هستند. این محصولات حاوی موادی مانند آلفا هیدروکسی اسید و رتینوئیک اسید هستند که برای افزایش حجم سلول، سرعت بخشیدن به لایه برداری، و تحریک سلولهای پوستی برای ایجاد لایه جدید و سالم از پوست بسیار مفید هستند.

ایراد این محصولات این است که باعث خشک شدن پوست و در نتیجه حساسیت بیشتر آن به نور خورشید می شود.

توصیه :

  • این محصولات برای تاثیرگذاری به زمان نیاز دارند. پس، صبور باشید.
  • در طول استفاده از این محصولات ، کرم ضد آفتاب را مانند یه دوست همیشگی در کنارتان داشته باشید!

 

لیزر درمانی و لایه برداری

یکی دیگر از گزینه هایی که امروزه مورد توجه افراد قرار گرفته است “لیزر درمانی” است. با استفاده از لیزر، لایه تیره سوزانده شده و با حذف این لایه پوست روشن می شود.

امروزه، انواع مختلفی از لیزر در بازار موجود است که بسیار سریعتر و بهتر از محصولات موضعی موجود در بازار عمل می کنند. کلینیک فوق تخصصی لیزر آلومینا نیز با بهره گیری از دستگاه های به روز و مجرب ترین متخصصین سعی در اریه بهترین خدمات به مراجعین خود دارد تا با بهترین گزینه به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

این تکنولوزی بسیار ایمن است، اما در برخی افراد نیز ممکن است عوارض زودگذری بروز کند مانند : کبودی، ورم،سرخی،سفتی، زخم، عفونت و یاتغییر در بافت پوست.
محصولات لایه بردار و “پیلینگ”، لایه ایی از سلول های مرده پوست را از فوقانی ترین قسمت آن بر می دارند تا پوست زیرین سالم و روشن پدیدار شود.  با این حال، این محصولات خطرات بسیاری همچون “سوزش و حساسیت شدید پوستی” دارند.

درمان های طبیعی 

در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولاتی را خواهید یافت که مزیت خود را استفاده از مواد گیاهی طبیعی و نه شیمیایی می دانند. در تهیه این محصولات از  ویتامین C، اسید آزالائیک، عصاره انار، بتا کاروتن، و حتی عصاره شیرین بیان استفاده می شود.

اگرچه عوارض این محصولات نسبت به نوع شیمیاییشان کمتر است، ولی این محصولات نیز آلرژی و یا حساسیت پوستی ایجاد می کنند.

پیشگیری

باز هم این گفته قدیمی به ذهن می آید که “پیشگیری بهتر از درمان است“!!!

در وهله اول بهترین راه حل، مراقبت و محافظت از پوست است و حتی این مراقبت را پس از پدیدار شدن لک ها باید ادامه دهید تا از بدتر شدن آنها جلوگیری کنید.

در بسیاری از افراد، راه حل های ارایه شده در بالا در مقایسه با عوارض جانبیشان، بهترین نتیجه را داشته اند.

 

توصیه مهم : در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. و از محصولات دارای  اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید تا لک دوباره ایجاد نشود.

 

با تمام اطلاعات داده شده، قبل از هر اقدامی به متخصص مراجعه کنید تا با در نظر گرفتن تمام موارد بهترین گزینه با کمترین عوارض جانبی را برای شما انتخاب کند.

منبع : http://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/how-to-get-rid-of-dark-spots

[divider]

گرد آورنده : شیرین قلی زاده

کلنیک فوق تخصصی پوست و لیزر آلومینا 

[divider]

کلنیک فوق تخصصی پوست و لیزر آلومینا با بهره گیری از بهترین دستگاه های موجود در بازار و مجرب ترین متخصصین پوست و زیبایی آماده ارایه به روز ترین و مناسب ترین خدمات به مراجعین خود است.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

2 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments