خطرات لیزر موهای زائد

خطرات لیزر موهای زائد | بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت

خطرات لیزر موهای زائد

خطرات لیزر موهای زائد

شاید شما هم با درمان لیزر موهای زائد آشنا باشید. اگر شما هم از روش های سنتی برای رفع موهای زائد خسته شده اید و دیگر طاقت از بین بردن مداوم موهای بدنتان را ندارید، احتمالا این توصیه را زیاد شنیده اید که بهترین راهکار برای شما لیزر است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما همانطور که همه ی ما می دانیم، لیزر اشعه ای خطرناک و قدرتمند است. همین که درمانی از این اشعه به عنوان عنصر اصلی کارش استفاده می کند، می تواند موجب بروز نگرانی هایی درباره ایمنی و سلامت این روش درمانی گردد.

خطرات لیزر موهای زائد
خطرات لیزر موهای زائد

بسیاری از مردم از ترس عوارض و خطرات لیزر موهای زائد از انجام منصرف می شوند و تریج می دهند همچنان به روش های سنتی برای از بین بردن موهای زائد اکتفا کنند. این ترس به همان اندازه که طبیعی است، ناشی بی اطلاعی هم هست.

بیشتر دانستن در مورد درمان لیزر موهای زائد به شما کمک می کند تا در تصمیم گیری در مورد انجام این درمان آگاهانه تر و عاقلانه تر عمل کنید. لیزر موهای زائد، جدای از ترسی که از عوارض و خطرات آن وجود دارد، می تواند درمانی بسیار سودمند و مفید برای شما باشد. چراکه می تواند شما را برای همیشه از شر موهای زائدتان خلاص کند.

اگر شما هم قصد دارید موهای زائدتان را لیزر کنید، اما در مورد خطرات لیزر موهای زائد نگران هستید، بهتر است در ادامه ی مقاله همراه ما باشید تا با این روش درمانی، مزایا و مضراتش بیشتر آشنا شوید.

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

سیستم عملکرد لیزر در ظاهر بسیار ساده است. درمان لیزر موهای زائد شامل استفاده از دستگاه های پیشرفته ی لیزر برای تاباندن این اشعه روی سطح پوست می شود. اشعه ی لیزر در واقع امواج بسیار متراکم نوری هستند که می توانند قدرت زیادی داشته باشند. اما خبر خوب اینکه این امواج یا اشعه ی لیزر کاملا و صد در صد قابل کنترل است.

می توان تنظیمات مشخصی به دستگاه پیشرفته ی لیزر داد تا اشعه ی لیزر را با شدت و در بردی دلخواه ساطع کند. این مهمترین خاصیت این دستگاه است.

نکته : البته دستگاه لیزر موهای زائد، بر خلاف دستگاه های لیزر صنعتی در کل نمی تواند بیشتر از یک حد مشخص اشعه ی لیزر تولید کند و قدرت اشعه هایش بسیار کم و حساس است تا به پوست و سلامتی آسیبی وارد نکند.

خطرات لیزر موهای زائد
خطرات لیزر موهای زائد

بعد از اینکه متخصص پوست شما را فردی مناسب برای انجام درمان لیزر موهای زائد تشخیص داد، با بررسی شرایط منحصر به فرد شما، گزارشش را به تکنسین لیزر متخصص می دهد. تکنسین بعد از آن، بر اساس گزارش پزشک مجموعه، دستگاه لیزر را برای شخض شما تنظیم مجدد می کند.

بعد از آن قلم دستی لیزر را روی سطح پوست تحت درمان می کشد تا با تاباندن لیزر بر روی سطح پوست، موهای زائد را از بین ببرد.

اشعه ی لیزر تابانیده شده روی پوست به شکلی طبیعی ، جذب قسمت هایی می شود که تیره تر هستند. یعتی رنگدانه ها( یا ملانین) تیره تری دارند. در شرایط عادی رنگ ریشه ی مو، همیشه از رنگ خود پوست تیره تر است. بنابراین اشعه ی متمرکز لیزر، به جای اینکه به پوست برخورد کند، جذب ریشه ی مو می شود. به همین دلیل است لیزر هیچگاه به بافت پوستی اطراف مو آسیبی نمی رساند.

با جذب شدن در ریشه ی مو، اشعه ی لیزر به انرژی گرمایی و حرارتی تبدیل می شود. حرارت ایجاد شده در ریشه، فولیکول ( که عامل رشد مو است) را می سوزاند و آن را تضعیف می کند. پس از اینکه این روند در چند مرتبه و طی چند جلسه تکرار شود، ساقه ی مو رفته رفته ضعیف و ضعیف تر می شود تا اینکه کاملا از بین می رود.

برای آشنایی بیشتر با روند عملکرد لیزر موهای زائد، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

خطرات لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در واقع یکی از کم عوارض ترین و کم خطر ترین درمان ها به حساب می آید. هرچند این درمان اساس تخریبی دارد، اما در واقع یکی از ایمن ترین و کم دردسر ترین درمان هاست.

درست است، روش های از بین بردن موهای زائد در گذشته خطرات زیادی داشتند. روش هایی مانند آی پی ال و الکترولیز یا حتی نسل های قدیمی تر لیزر، هم اثر بخشی چندانی نداشتند، و هم عوارض و خطرات بسیاری زیادی را با خود به همراه می آوردند.

خطرات لیزر موهای زائد
خطرات لیزر موهای زائد

اما امروزه با گذشت زمان، روش های قدیمی تر آی پی ال و الکترولیز منسوخ شدند و درمان لیزر موهای زائد، بسیار پیشرفته تر و ایمن تر شد. امروزه لیزر تنها روش موثر برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه است که بر خلاف گذشته هیچ خطری ندارد.

اما به یاد داشته باشید که اگر پوست حساسی داشته باشید، لیزر می تواند عوارضی سطحی، زودگذر و بی خطری نیز برای شما داشته باشد. اثراتی که حداکثر تا چند ساعت یا یک روز روی پوست باقی می مانند. عوارض  عمومی و بی خطر لیزر عبارتند از:

  • قرمزی پوست
  • التهاب
  • کبودی
  • و در موارد نادر، زخم های سطحی
برای آشنایی بیشتر با عوارض لیزر موهای زائد، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

لیزر موهای زائد درد دارد؟

دستگاه های لیزر امروزی به سیستم خنک کننده مجهز هستند. این سیستم به این صورت عمل می کند که پس از هر شات لیزر، آن بخش از پوست را بلافاصله خنک می کند تا با مقابله با حرارت موجود، از بروز هرگونه درد جلوگیری نماید.

بیشتر افرادی که تجربه ی لیزر موهای زائد در مرکزی معتبر را داشته اند، درد لیزر را به یک مور مور ساده تشبیه کرده اند تا دردی آزار دهنده.

بهترین مرکز لیزر در رشت

امروزه درمان لیزر موهای زائد، همه گیر شده و در تمام شهر های ایران طرفداران زیادی دارد. به همین خاطر مراکز لیزر زیادی هم تاسیس شده اند. به خصوص در شهر های بزرگی مانند شهر رشت. اما همه ی این مراکز لیزر قابل اعتماد نیستند و خدمات با کیفیتی ارائه نمی دهند. سعی کنید در انتخاب مرکزی که برای لیزر به آن مراجعه می کنید، دقت کافی را داشته باشید.

خطرات لیزر موهای زائد
خطرات لیزر موهای زائد

مرکز تخصصی لیزر رشت، یکی از بهترین شعبات مجموعه مراکز لیزر تهران اسکین در سراسر کشور می باشد. این مرکز با در اختیار داشتن کادری مجرب از پزشکان و تکنسین های متخصص، آماده ی ارائه ی خدمات حرفه ای لیزر موهای زائد به مراجعین عزیز می باشد. مجهز بودن به دستگاه لیزر دایود الکس( پلاتینیوم) 2018 که یکی از بهترین و جدیدترین دستگاه های لیزر روز دنیاست، در کنار تخفیف های استثنایی این مرکز، مرکز لیزر رشت را به یکی از با کیفیت ترین و در عین حال به صرفه ترین مراکز لیزر تبدیل کرده است.

شما هم اکنون می توانید برای آشنایی با لیست تعرفه های قیمتی و تعیین نوبت مشاوره و درمان، به این صفحه مراجعه کرده و با ما تماس بگیرید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مراکز درمانی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments