جوش های پوستی در بزرگسالی

جوش های بزرگسالی

جوش های روی پوست فقط مخصوص نوجوانان نیست. برخی برزگسالان نیز دچار این جوش های پوستی می شوند. در ادامه به بررسی بیشتر این مشکل می پردازیم.

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث بروز جوش های پوستی در بزرگسالی می شود. اضطراب، تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی، تغییر یا متوقف کردن مصرف قرص های ضد بارداری برخی عوامل بروز این مشکل هستند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برخی داروها، از جمله لیتیوم، داروهای ضد تشنج و کورتیکواستروئیدها نیز باعث بروز جوش های پوستی می شوند. متخصص  پوست علت ظاهر شدن این جوش ها را مشخص می کند. زیرا گاهی دلایل نامبرده علت آنها نمی باشد.

مراقبت روزانه از پوست

پاک سازی روزانه پوست بسیار مهم است. به این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پوست خود را بیشتر از دو بار در روز نشویید.
  • از آب گرم یا خنک و یک پاک کننده ملایم برای شستشوی صورت خود استفاده کنید.
  • از پارچه نرم و تمیز به منظور تمیز کردن صورت به مدت 30 ثانیه استفاده کنید.
  • پوست خود را خشک کنید.

می توانید از برخی محصولات برای جلوگیری از جوش های پوستی استفاده کنید که عبارتند از:

  • پاک کننده ها: پاک کننده ها می توانند کثیفی، میکروب و مواد آرایشی را از روی پوست پاک کنند. به علاوه یک پاک کننده خوب امکان را برای اثر بخشی بهتر دیگر محصولات فراهم می کند. پاک کننده های ملایمی را انتخاب کنید که به پوست آسیبی نمی رسانند.
  • کرم ها و لوسیون های موجود در بازار: کرم ها یا لوسیون های رتینوئید به پاکسازی پوست و کم شدن چروک ها کمک می کنند. محصولات حاوی سولفور نیز برای درمان های موضعی مناسب می باشند. بنزوئیل پراکسید ضد جوش دیگری است که بهتر است کم مصرف شود، زیرا باعث خشکی پوست می شود.
  • لوازم آرایشی: برخی لوازم آرایشی مانند اسید سالیسیلیک، ضد جوش های موثری هستند. به طور کل بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که دارای برچسب ضد جوش می باشند، این محصولات منافذ پوستی را مسدود نمی کنند.
  • داروهای تجویزی: داروهایی که روی هورمون ها تاثیر می گذارند، مانند قرص های ضدبارداری، می توانند به کنترل جوش های بزرگسالی کمک کنند. آنتی بیوتیک ها و رتینوئیدها نیز ممکن است توسط متخصص پوست تجویز شوند. داروی دیگر آلداکتون می باشد که در درجه اول برای درمان فشار خون بالا می باشد. این دارو بسیار مفید خواهد بود اما تاثیر آن تا سه ماه طول می کشد. ایزوترتینوئین هم داروی موثری است اما این دارو به خانم های باردار و خانم هایی که تصمیم باردار شدن دارند، توصیه نمی شود.
نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments