جوش و انواع ان

 

 انواع آکنه و دلیل بروز آن

اکنه معمولی

آکنه شایع ترین بیماری پوست است که به صورت کومودون،پوسچول و اسکار مشخص میشود ، معمولا مخلوطی از ضایعات روی صورت ،شانه و پشت دیده میشود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اکنه کونگلوباتا

فرم مزمن و شدیدا التهابی آکنه کیستیک می باشد ، ضایعات به صورت پاپول،پوسچول، کیستهای به هم پیوسته و آبسه هستند.

آکنه فولمینانس

شدیدترین و نادرترین نوع اکنهاست بروز ناگهانی ضایعات پاپولوپسترلر ( اکثرا در تنه) که سریعا اولسره میشوند و با علائم تب بالا ،درد عضلانی ،استخوانی ،لوکوسیتوز،افزایش …و ووو همراه است.

آکنه گرم منفی

این نوع آکنه در بیمارانی که به مدت طولانی برای درمان آکنه آنتی بیوتیک خوراکی مصرف کرده اند ، ایجاد میشود و پوسچول های سطحی در اطراف بینی ،گونه و چانه نیز دیده میشود.

آکنه استروئیدی

حدود 5-2 هفته پس از شروع استروئیدی خوراکی یا موضعی ،به طور ناگهانی ضایعات فولیکولر،پاپولر و پوسچولر به وجود می آیند.

چه موقع باید برای درمان جوش به پزشک مراجعه کرد

آکنه نوزادان

ضایعات شبیه اکنه روی بینی و روی گونه ممکن است در هنگام تولد و یا در دوران نوزادی پدیدار میشوند،این ضایعات بدون درمان بر طرف می گردند در صورت لزوم می توان از اریترومایسین خوراکی و درمان های موضعی استفاده کرد.

آکنه های شغلی

در اثر تماس مستقیم با مواد صنعتی،ضایعات پوستی منتشر به صورت کومودونها و پوسچول های بزرگ ممکن است به وجود بیایند.بیشترین ترکیباتی که باعث اکنه شغلی میشوند عبارتند از : ترکیبات هیدروکربن های کلرینه،ترکیبات نفتی و مشتقات نفتی و انها ،روغن های صنعتی و روغن های برش .

آکنه های مکانیکی

فشارهای مکانیکی ممکن است ضایعات شبه آکنه ایجاد نمائید که عمدتا در زیر نواحی تماس با وسایل ارتوپدی و یا وسایل محافظ در بعضی ورزش ها به وجود می آید.

اکنه های ناشی از ترکیبات ارایشی

در خانم هایی که از ترکیبات آرایشی زیاد استفاده می کنندکومدون های سرباز وسربسته به وجود می آید.توصیه میشود که از لوازم آرایشی با پایه آب استفاده کنند.

اکنه ناشی از خاراندن صورت

این موارد اکثرا در بیماران آکنه ای که بیمار با فشار دست اقدام به درناژ کومدونها و پوسچول ها میک ند به وجود می آید ، گاهی اوقات یک زن جوان که تعداد کمی اکنه دارد یا اصلا آکنه ندارند با فشار دادن پوست با ناخن پوست له میشود و حالت دلمه پیدا می کند و سبب اسکار و هیپرپیگمانتاسیون قهوه ای رنگ در این نواحی میشود.

کومدون های سالخوردگی

در معرض آفتاب قرار گرفتن زیاد باعث به وجود امدن کومدون های بزرگ باز و بسته در اطراف چشم و ناحیه شقیقه میشود این کومدون ها التهاب ندارد .

منبع:

کلینیک تخصصی پوست ولیزر آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments