آیا جوش های ناشی از تیغ در ناحیه بیکینی آزارتان می دهد؟ (بخش دوم)

مطالعه بخش قبل

جوش سر سفید

روش دوم: پیشگیری از بروز جوش های ناشی از تیغ

1- دور ریختن تیغ های کهنه و کند

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

یک تیغ کند یا زنگ زده، شما را از اصلاحی تمیز باز میدارد و بعلاوه میتواند سبب بروز جوش و تحریک پوست اطراف فولیکول شود. بنابراین، تیغ خود را مرتب تعویض کنید و تیغ های کهنه را دور بریزید.

 

2- استفاده یک روز در میان از تیغ

استفاده روزانه از تیغ، جوش های جدید را تحریک میکند. بنابراین صبور باشید و از تیغ هر دو روز یکبار استفاده کنید. حتی توصیه شده که اگر هر سه روز یکبار این کار را انجام دهید، بسیار بهتر نیز میشود.

 

3- لایه برداری ملایم

لایه برداری منجربه از بین رفتن سلول های مرده پوست و سایر مواد از روی پوستتان و هموار شدن راه برای اصلاح میگردد. برای این کار میتوانید از یک اسکراب لایه بردار، لیف، فیس براش مراقبت از پوست یا هر چیز دیگری که به پوستتان پاسخ خوبی نشان میدهد، استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، عمل لایه برداری را در روزهایی که اصلاح نمیکنید، انجام دهید. اما چنانچه پوستتان به لایه برداری واکنش بدی نشان نمیدهد، میتواند آنرا درست پیش از اصلاح انجام دهید.

 

4- خودداری از فشار آوردن به تیغ حین اصلاح

اعمال فشار بر روی تیغ میتواند ناهمواری هایی در پوست شما ایجاد کند. در عوض، سعی کنید تیغ را به آرامی در دست بگیرید و آنرا روی ناحیه بیکینی خود سُر دهید.

 

5- خودداری از دوبار اصلاح کردن یک ناحیه

ممکن است موهای زائد خود را یکبار در جهت موافق و بار دیگر در جهت مخالف اصلاح کنید. اصلاح در جهت خلاف رویش مو، کار نادرستی است. برای مثال، بسیاری از افراد عادت دارند اصلاح پای خود را از مچ شروع کرده و به سمت زانو پیش بروند. سعی کنید موهای زائد خود را تنها در جهت موافق اصلاح کنید تا سبب تحریک کمتری شود.

 

6- استفاده از تیغ در حمام

بخار حاصل شده از دوش آب گرم، همزمان دو خدمت رسانی میکند: موهای زائد را نرم تر میکند و پوست را کمتر در معرض بریدگی و سوزش قرار میدهد. اگر عادت دارید ابتدا موهای زائدتان را اصلاح کنید، سعی کنید آنرا به آخرین کاری که در حمام انجام میدهید، موکول کنید. یا دست کم اجازه دهید 5 دقیقه از زمان ورودتان به حمام بگذرد. چنانچه زمانتان برای رفتن به حمام محدود است، لیفتان را با آب گرم خیس کنید و روی ناحیه مورد نظر بمالید. پیش از اصلاح اجازه دهید رطوبت برای 2 الی 3 دقیقه روی پوستتان باقی بماند.

 

7- استفاده از فوم اصلاح

فوم اصلاح نیز میتواند موهای زائد را برای اصلاح نرمتر کند. بدنبال فوم اصلاحی باشید که محتوی آلوئه ورا یا سایر ترکیبات مرطوب کننده باشد. چنانچه در شرایطی هستید که دسترسی به فوم اصلاح برایتان مقدور نیست، از نرم کننده مو بعنوان جایگزین استفاده کنید. این بهتر از هیچ است.

 

8- شستشو با آب سرد

در انتهای استحمام خود، از آب سرد یا لیف خیس شده با آب سرد برای آبکشی بدن استفاده کنید. این کار سبب بسته شدن کامل منافذ پوست میگردد و این موضوع خود منجربه کاهش تحریک و بروز عفونت میشود.

 

9- آهسته خشک کردن ناحیه بیکینی

حوله را محکم روی پوست خود نکشید. در عوض، با گذاشتن و برداشتن حوله روی ناحیه بیکینی، آنرا خشک کنید. این امر از بروز التهابات پوست پیشگیری میکند.

 

10- استفاده از دئودورانت حین اصلاح (اختیاری)

برخی افراد مدعی هستند که استفاده از دئودورانت حین اصلاح ناحیه بیکینی به کاهش التهابات پوستی کمک میکند.

 

روش سوم: پیشگیری بلند مدت

1- اپیلاسیون

حتما بعد از اپیلاسیون با رشد موهای زیر پوستی مواجه شده اید. اما نوک موهای زائد، ضمختی خود را به ظرافت میدهند. چنانچه قصد انجام اپیلاسیون را دارید، طوری برنامه ریزی کنید که در فواصل 6 تا 8 هفته ای باشد. یک مرکز اپیلاسیون معتبر را انتخاب کنید. انتظارات خود را شناسایی کنید. پس از اپیلاسیون ممکن است پوست شما کمی قرمز و ملتهب شود اما نباید بریدگی یا بروز کبودی و تیرگی را تجربه کنید. علاوه بر این، چنانچه 1 یا 2 روز پس از انجام اپیلاسیون، پوستتان عفونی شده است، باید از کرم آنتی بیوتیک استفاده کنید و فورا موضوع را به اطلاع سالن مربوطه برسانید.

 

2- لیزر موهای زائد

برخلاف باور عموم، لیزر موهای زائد برای همیشه و بطور کل موهای زائد را از بین نخواهد برد. با این حال، بطور چشمگیری منجربه کاهش رشد موهای زائد میگردد. آگاه باشید که لیزر موهای زائد برای موهای تیره و پوست های روشن بسیار مناسب تر است. اگر پوست و مویتان، رنگ نزدیکی به یکدیگر دارند (یا بسیار تیره یا بسیار روشن)، شما کاندیدای مناسبی برای این کار محسوب نمیشوید. لیزر موهای زائد به 4 تا 6 جلسه درمانی نیاز دارد و ممکن است گران تمام شود.

مزایای لیزر موهای زائد بیکینی عبارتند از:

  • صافی و نرمی بی حد و مرز پوست ناحیه
  • پوشیدن آخرین و جدیدترین مول های لباس زیر و مایو
  • احساس تازگی، تمیزی و اعتماد به نفس بیشتر

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.wikihow.com” ]لینک 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.wikipedia.org/” ]لینک 2[/button]

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید