جوش بلوغ

آیا نوجوان تان از جوش غرور جوانی در دوران بلوغ رنج می برد؟ این 5 کار مهم را انجام دهید!

جوش بلوغ
درمان جوش غرور جوانی

احتمالا هنگامی که این مطلب را مطالعه می کنید، دختر یا پسر نوجوان تان نخستین ظهور جوش های غرور جوانی را تجربه کرده است. حال این سناریو را در ذهن خود متصور شوید: کودکی که به تازگی از شر سیم های دندان خود خلاص شده، اکنون با یک پوست بد در حال ستیز است و این یک ضربه مرگبار به اعتماد به نفس او محسوب می شود.

بسیار حائز اهمیت است که پدران و مادران به گونه ای به فرزندشان دلگرمی دهند که عزت نفس او شکل بگیرد. اگر چه جوش غرور جوانی ممکن است به ظاهر تنها یک آسیب پوستی به نظر برسد، اما باید این را بدانید که این وضعیت، اسکار های فیزیکی و همچنین تاثیرات روانی را نیز از خود بر جای می گذارد که تا سال ها برقرار است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به ویژه نوجوانانی در معرض خطر بیشتری قرار دارند که به تازگی وارد مقطع دبیرستان شده اند. اما نگران نباشید. ما در اینجا به نکاتی پرداخته ایم که می تواند در کمک رسانی شما به عنوان والدین به فرزند دلبند تان مفید و موثر باشد:

 

  1. نوجوان خود را نزد یک متخصص پوست ببرید

جوش غرور جوانی
مراجعه به متخصص پوست

محصولات بسیار زیادی در بازار وجود دارند که جوش دوران بلوغ نوجوانان را مورد هدف قرار می دهند، و قطعا یافتن مناسب ترین محصول تنها با اعتماد به برچسب آن، کار دشواری است. درمان جوش غرور جوانی یک روند دشوار و کاملا فردی است. بنابراین مراجعه به پزشک از مهم ترین مسائل در این زمینه به شمار می رود. یک متخصص پوست با تجربه را در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنید و فرزند خود را نزد وی ببرید. اجازه دهید نوجوان تان به تنهایی به اتاق پزشک برود. این کار نوجوان را قادر می سازد تا با متخصص پوست ارتباط برقرار کند و بدون مداخله شما در خصوص درمان صحبت کنند. نوجوان خود را تشویق کنید تا طبق دستور پزشک، درمان را دنبال کند.

 

  1. جوش غرور جوانی را جدی بگیرید

جوش های غرور جوانی در دوران بلوغ
درمان جوش غرور جوانی

مشکل نوجوان خود را “پیش پا افتاده” تلقی نکنید و به او نگویید که این فقط چند تا جوش ساده است که برطرف خواهد شد. بسیاری از مطالعات، آکنه را به پایین آمدن اعتماد به نفس پیوند می دهند و ممکن است در حالی که نوجوان تان صبورانه منتظر رفع جوش غرور جوانی هایش است، به عزت نفسش ضربه وارد شود. همچنین ممکن است نوجوان تان در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گیرد یا لقب های مختلفی به او بدهند. نوجوان خود را جدی بگیرید و به وی در یافتن یک راه حل مناسب کمک کنید. به آنچه فرزندان تان می گویند به دقت گوش کنید و اجازه ندهید احساس کنند که سرسری گرفته می شوند.

 

  1. این مساله مربوط به بهداشت (یا تغذیه و یا هر چیز دیگر) نمی باشد

جوش های بلوغ
شستشوی مرتب صورت

آکنه ناشی از اختلالات هورمونی و تولید بیش از حد چربی است. نوجوان خود را متهم به عدم رعایت بهداشت و داشتن عادات بد غذائی نکنید. برعکس، وی را تشویق کنید که از روشی مناسب برای مراقبت از پوست خود استفاده کند. این روش می تواند شامل شستن صورت برای دو بار در روز باشد. با این حال، توجه داشته باشید که گاهی اوقات شستن صورت ممکن است آکنه را تشدید کند. وی را به دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل تشویق کنید، اما هیچگاه او را برای هر از گاهی خوردن یک شکلات توبیخ نکنید.

 

  1. به او بگویید که تنها نیست

جوش بلوغ
زمان پایان جوش جوانی

هر چقدر هم که فرزند تان دوست نداشته باشد درباره جوش غرور جوانی بشنوند، اما بسیار مهم است که این درک را پیدا کند که جوش غرور جوانی یک مشکل معمول و شایع در بین اکثر نوجوانان است و تنها او به این مشکل دچار نیست. هیچگاه به فرزند تان قول ندهید که با بزرگ تر شدنش، مشکل حل می شود؛ زیرا ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا آکنه برطرف شود.

 

  1. به او بگویید صبور و مثبت اندیش باشد

جوش غرور جوانی
جوش صورت تا چند سالگی ادامه دارد

جوش غرور جوانی، یک شبه از بین نمی رود و برای درمان مناسب نیاز به زمان و استقامت دارد. فرزند خود را نسبت به پیروی از برنامه مراقبت از پوستش ترغیب و تشویق کنید. به نظر می رسد از نظر روانشناسی نوجوانان، تمرکز بر روی هر چیزی در این دوران بسیار سخت و دشوار است. بنابراین تلاش خود را بکنید و بر سایر ویژگی های مثبت در نوجوان خود تاکید کنید. همچنین سختگیر نباشید و اجازه دهید اگر دختر نوجوان تان تمایل دارد، برای پوشاندن جوش های غرور جوانی خود از کرم پودر استفاده کند. این امر ممکن است اعتماد به نفس او را افزایش دهد.

 

امیدواریم این مطلب برای کمک رسانی شما به فرزند تان مفید باشد.

شاد و زیبا باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments