جوش جوانی و درمان بدون مراجعه به پزشک

جوش جوانی

شاید به شما هم  می گویند که  خوردن سیب زمینی سرخ کرده، شکلات و یا پیتزا موجب بوجود آمدن جوش بر روی صورتتان خواهد شد. جالب است بدانیم که در واقع ارتباط ثابت شده ای در مورد رابطه ی جوش ها و رژیم غذایی وجود ندارد. حتی استرس های شدید هم عامل بوجود آمدن این جوش ها نیستند. اگرچه می تواند آنرا بدتر کند.

در واقع تغییرات هورمونی عامل بوجود آورنده ی این جوش های هستند. به همین دلیل است که نوجوانان در دوران بلوغ طی خواب و استراحت شبانه و بیداری صبح بیشتر این جوش ها را بر روی پوست شان مشاهده می کنند. .این هورمون ها غدد موجود در منافذ پوست را تحریک کرده و باعث می شوند که روغن و چربی بیشتری تولید نمایند که باعث بسته شدن منافذ و سوراخ های پوستی فرد می گردد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما خوشبختانه امروز راه های مقابله و علاج بیار خوب و موثری برای این عارضه وجود دارد و شما مجبور نیستید که مانند دوران بلوغ مربوط به والدینتان از وجود و بروز این جوش ها رنج بکشید. در ادامه ی این مقاله به بیان موارد و نکات مورد نیاز شما برای مقابله و بر طرف کردن این جوش ها می پردازیم.

از روش های درمانی بدون نیاز به تجویز نسخه ی پزشک (Over The Counter)استفاده نمایید:

عمده ترین عناصری که در داروها، کرم ها و محصولات مقابله کننده با این جوش ها استفاده می شود عناصر بنزوئیل پر اکسید و اسید سالیسیلیک هستند. محصولاتی که حاوی اسید سالیسیلیک هستند سوراخ ها و مجاری کوچک روی پوست را باز می نمایند و محصولاتی که حاوی عنصر بنزوئل پر اکسید هستند خاصیت ملایم ضد التهاب را دارند و همچنین از زیاد شدن و رشد باکتری ها در محل جلوگیری به عمل می آورند.

نکته ای که می بایست به آن توجه داشته باشید این است که در استفاده از این محصولات به هیچ عنوان زیاده روی به عمل نیاورید.  استفاده ی بیش از دو محصول آنتی آکنه (ضد چوش)، موجب بدتر شدن شرایط شما خواهد شد.” از استفاده از محصولات و مواد حاوی الکل برای پوستتان خودداری نمایید،چرا که الکل باعث بر انگیخته شدن پوست شما و بر جا ماندن جا و سوراخ بر وی پوستتان خواهد شد.

از این ۳ روش درمانی می توانید استفاده کنید:

1)     صوررت خود را روزی دو بار به آرامی بشویید: از نوک انگشتان خود برای شستن استفاده کنید و با آب ولرم صورت خود را بشویید.می توانید از یک شوینده های غیر صابونی ملایم یک بار و بار دوم با بنزوئیل پر اکساید 1.2%  بشویید.

2)     از روش های درمانی حاوی عناصر ذکر شده استفاده نمایید: بر روی نقاطی که جوش ایجاد شده است بعد از شستشوی صورت با شوینده ها ،اندکی از محصولات حاوی2% اسید سالیسیلیک بمالید. زمانی که صورت را با بنزوئیل پراکساید می شویید این مرحله را انجام ندهید.

 

3)     از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید:از محصولاتی استفاده کنید که چربی و روغن نداشته و بر روی آن ها نوشته شده است: Oil free یا nonacnegenic یا non-comedogenic  کلماتی که بیشتر روی ضد آفتاب ها و لوازم آرایشی نوشته می شود. و در طول روز از یک ضد آفتاب Spf30  استفاده کنید.

منبع:

webmd

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments