جوان سازی پوست در بابل

جوان سازی پوست در بابل |چند غذای سالم برای داشتن پوستی شاداب!

جوان سازی پوست در بابل

جوان سازی پوست در بابل

پوست بزرگ ترین اندام بدن است. زمانی که سلامت باشد، اوضاعمان خوب است اما وقتی که تحت فشار باشد، توانایی محافظت آن پایین می آید و باید به فکر راه های درمان بود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر به دنبال مرکز معتبر برای جوانسازی پوست در بابل هستید، توصیه می کنیم که به مراکز پیشنهادی تهران اسکین در بابل مراجعه کنید.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

در ادامه می خواهیم در رابطه با تغذیه سالم جهت مراقبت از پوست صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

جوان سازی پوست در بابل
جوان سازی پوست در بابل

تغذیه مناسب برای پوست

پوست شما دریچه ای به بدنتان است و داستان زندگی تان را افشا می کند. از جوش های دوره بلوغ و نوجوانی گرفته تا لکه هایی که در دوران بارداری و زمان پیری خودشان را نشان می دهند! هر اتفاقی که در زندگی ما رخ دهد، نمود خارجی روی پوستمان خواهد داشت.

پوست وظایف زیادی دارد. به عنوان مثال پوست ما اولین لایه ی دفاعی بین محیط خارجی و بدنمان است.

پوست ما را از نفوذ باکتری ها، ویروس ها ، آلودگی و مواد شیمیایی ای که هر روزه در محیط زندگی وجود دارند مصون نگه می دارد.

پوست دمای بدن ما را تنظیم می کند، تعادل مایعات را حفظ می کند و رطوبت از دست رفته را جبران می کند. هم چنین به عنوان ضربه گیر هم عمل می کند و احساس درد را به عنوان علامتی از خطر ایجاد می کند و از همه مهم تر : در برابر اشعه مضر خورشید (UV) از ما مراقبت می کند.

فاکتورهای زیادی روی پوست تاثیر می گذارند. ژنتیک، سن ، هورمون ها و عارضه هایی مثل دیابت از عوامل درونی ای هستند که روی پوست موثر می باشند. برای برخی از این عوامل نمی توان کار زیادی انجام داد اما فاکتورهای زیادی هستند که می توانید آن ها را کنترل کنید.

جوان سازی پوست در بابل
جوان سازی پوست در بابل

تغذیه سالمی داشته باشید

محصولات زیادی هستند که می توانند از پوست شما مراقبت کنند و ادعایشان این است که روند پیری را به تاخیر می اندارند. اما این محصولات فقط روی سطح پوست عمل می کنند در حالی که علائم پیری از لایه های عمیق تر پوست کار خود را شروع می کنند.

آن چه که می خورید به اندازه ی محصولاتی که روی پوستتان استفاده می کنید، حائز اهمیت است. رژیم غذایی خاص می تواند سلامت پوست را بهبود دهد. به همین دلیل اولین قدم مهم برای داشتن پوستی سالم، داشتن تغذیه ای مناسب است.

جوان سازی پوست در بابل
جوان سازی پوست در بابل

غذاهای سالم برای پوست

در ادامه به برخی از غذاهایی که بر اساس تحقیقات برای پوست بسیار مناسب هستند، اشاره خواهیم کرد:

انبه : انبه حاوی موادی است که خواص ضد اکسیدان دارند.این مواد به تولید پروتئین های ضروری پوست مثل کلاژن کمک می کنند.

گوجه : گوجه فواید ضد سرطان دارد. یک تحقیق اثبات کرده که مصرف روزانه گوجه می تواند تا 50 درصد احتمال بروز تومورهای سرطان پوست را کاهش دهد و مضرات اشعه ی خورشید را نیز کمتر کند.

روغن زیتون : روغن زیتون می تواند باعث کاهش بروز علائم پیری مثل چین و چروک ها، لکه های تیره و بی رنگی شود. تمام این معضلات به خاطر قرار گیری طولانی مدت در معرض نور آفتاب است.

فلاوانول های کاکائو : این ماده در شکلات تیره یافت می شود و می تواند ساختار و عملکرد پوست را بهبود دهد. محققین متوجه شده اند که این ماده کاکائویی می تواند خشکی و پوسته شدن پوست را کاهش دهد و طراوت آن را بیشتر کند.

هم چنین به پوست کمک می کند تا برابر اشعه ی مضر خورشید مقاومت بیشتری داشته باشد.

چای سبز : چای سبز منافع خیلی زیادی برای پوست دارد. در چای سبز ماده ای به نام پولی فنول وجود دارد که سلول های در حال مرگ پوست را جوانسازی می کند. به همین خاطر است که می گویند چای سبز برای بهبود زخم و عارضه های خاص پوستی بسیار مناسب و مفید است.

چای سبز نشان داده که درمان خیلی خوبی برای برخی از عارضه های پوستی مثل پسوریاز و داندورف است. از علائم این بیماری ها می تواند به پوست خشک ، قرمز و ملتهب اشاره کرد.

چای سبز می تواند باعث کاهش تولید سلول های پوستی شده و التهاب را متوقف کند.

چای سفید : این نوشیدنی نیز خواض ضد سرطانی و ضد پیری دارد. یک تحقیق نشان داده که برخی از مواد موجود در چای سفید، می توانند از پوست در برابر استرس و آسیب سلولی مراقبت کنند.

جوان سازی پوست در بابل
جوان سازی پوست در بابل

امگا 3 : روغن ماهی، گردو و دانه کدو تنبل سرشار از امگا 3 هستند و باعث می شوند که پوست دچار خشکی و پوسته شدن نشود.

سویا : سویا می توان موجب کاهش چین های پنجه کلاغی که در گوشه های چشم ظاهر می شوند، گردد( به خصوص در زنانی که به دوره یائسگی رسیده اند)

هرگز و هرگز برای مراقبت از پوستتان فقط به رژیم غذایی اکتفا نکنید. برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب همیشه ضد آفتاب بزنید. پوشیدن لباس های مناسب و کلاه لبه دار را نیز فراموش نکنید.

رژیم غذایی پُر کالری قاتل پوست است!!

تحقیقات نشان داده که کاهش میزان کالری در رژیم غذایی باعث می شود که علائم درونی پیری آهسته تر خودشان را نشان دهند. قطع مصرف کالری باعث می شود تا تولید پروتئین های سلولی بیشتر شود و به این ترتیب روند پیری نیز کاهش پیدا کند.

بیش از حد الکل مصرف نکنید

عدم مصرف نوشیدنی های الکلی می تواند ریسک ابتلا به سرطان های پوستی غیر ملانوما را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است که افراد الکلی به تدریج دچار پوستی تیره، افتاده و پر از لکه می شوند. هم چنین ریسک ابتلا به سرطان های مختلف نیز افزایش پیدا می کند.

به همین خاطر ایده ی خیلی خوبی است اگر مصرف این نوع نوشیدنی را متوقف کرده و به سلامت پوستتان اهمیت دهید!

سخن آخر

در انتها باید بگوییم که تغذیه ی سالم عامل مهمی در حفظ سلامت پوست است اما علائم پیری به هرحال خودشان را نشان می دهند. به همین دلیل توصیه می کنیم قرار ملاقات های منظمی با یک متخصص پوست و زیبایی داشته باشید و شیوه های جوانسازی پوست را نیز مد نظر بگذارید!

عزیزان بابلی نیز برای یافتن بهترین مرکز جوانسازی پوست در بابل می توانند با تهران اسکین در تماس باشند.

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع علمی مقاله

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments